Kurtadam - TwoMind
Galadriel
Üye



+1 -> 0 Değişimi: O tur linç edilen kişiye "ilk" oyu vermek.


+2 -> +1 Değişimi: Simültane yapmak/simültane ile ölenlerden birine o tur oy vermek.

+3 -> +2 Değişimi: Oy verdiği kişinin linç edilmesi.



Oyunda iyi - kötü gibi bir ayırımdan ziyade hayatta kalmaya dayalı ögeler olacağını anlıyorum açıklamalardan. Geçen oyunda biraz da olsa kırıldı gerçekten de iyi kötü ayrımı fakat oy verme işleminin dönüp dolaşacağı yer genellikle kurtadamı bulmak oluyor ve o noktada roller önem kazanıyor. Detayları bilmesem de bu durumda yukarıdaki değişimlerin linç edilene göre değiştirilmesi lazım.

Mesela Linç edilen kişiye ilk oyu vermek ruh halini kötü yapan bir olay ama en nihayetinde oyunda karakter olacaksa linç edilenin kurtadam olması durumunda bu değişim mantıksız oluyor.

Bir de dikkatimi çeken olay pas hakkını kullanmak ruh halini düzeltiyor aynı zamanda ilk 3 kişiye oy vermek de artırıcı bir unsur. Aslında katliama teşvik mi var nedir olay? ^^

Son olarak Pollyanna ismi değişsin yahu. Bulutların üzerinde bile pollyanna'dan daha iyidir diye düşünüyorum. Bu isim biraz da kendini kandırmayı çağırıştırıyor. Ya da bilemedim aslında bu da mı tuzak? Belki de oyunun dinamiklerine göre orada da bir hinlik vardır.
sonâdorsonâdor
Üye

-2 -> -1 Değişimi: "Pas" hakkını kullanmış kişiye oy vermek.


Bu tam açık olmamış. Pas hakkını o turda kullanan birisine mi oy vermek gerekiyor yoksa önceden kullanmış olsa da olur mu?


Hayır, oyun boyunca pas hakkını kullanmış birinden bahsediyoruz. Bu önemli, çünkü "pas" hakkı oyunda kurtarıcı görevde. O yüzden çok sık kullanılacağını zannetmiyorum.

Şöyle ki, "+3" hali olumlu bir durumda olduğu için birini öldürmek (linç edilen birine oy vermek) haliyle moralleri düşürüyor. Zaten oyunda kurtadam yok, sivil var. O yüzden "kurtadamı öldürmek iyidir iyi" diye bir şey de söz konusu değil.

Pas hakkı tek olduğu için asıl seçim şu. Ya +2 -> +3 değişimi için kullanacak oyuncular bunu ya da oyun süresince bir şekilde -3'e düşerlerse oradan kurtulmak için kullanacaklar. Seçimi oyunculara bırakıyoruz yani.

İlk 3 oy ise, o tur atılan oylardan ilk 3'ünü vermek. 0 etkisiz olduğu için oradan değişimi hızlı kılmak aslında olay. Ve oy vermeyi, son saniyeye kadar beklemek yerine olayı yönlendirmeye şans tanımak.

Polyanna iyidir ya. :F
SnakeSnake
Üye

Sen -2'deyken -atıyorum- sana diyeceğiz ki "bu tur hadicanımoradan'ın linç edilmesini sağla" gibi.



siz -2'ye düşen adamın ipini çekeceksiniz, o da hayatta kalmaya kasacak. iyiymiş. :D

bir de karakterleri nasıl düzenleyeceksiniz cidden? yani oyunun başlangıcında kimse kurtadam olarak başlamayacak sizin yönlendirmelerinizle kurtadam olacaklar. bu durumda ruh hallerinin herkes tarafından bilinmemesi gerekiyor. çünkü bilinirse kurtadamlar için hayati öneme sahip gizlilik ortadan kalkıyor, ki bu oyunun tüm zevkini alır. ruh hallerini açıkça belirtmek yerine yönlendirme yaparak o ruh halleri ile ilgili ipucu eklenmesini sağlayabilirsiniz mesajlara. böylece hem gizlilikten ödün verilmemiş olur hem de herkes daha dikkatli oynamaya gayret eder.
sonâdorsonâdor
Üye
Kurtadam olma durumu bizim yönlendirmelerimizle olmayacak yahu.

-2 ruh halindeki oyuncu simültane yaparsa/simültane ile ölen oyunculardan birine oy verirse -3'e düşecek. -3'te kaldığı sürece de kurtadam özelliği kazanacak. Geçici bir özellik bu yani.

Karakter olayı ise, 6-7 başlık belirledik. O başlıkları buraya yazacağız (İsim, meslek vb), siz de o başlıkları istediğiniz gibi doldurup bize vereceksiniz. Biz de sizin genel karakter profilinizi oluşturacağız. Daha önceden çıldırmış olan bir karakter yaratırsanız olaylardan daha fazla etkileneceksiniz ya da psikopatça gelen durumlara daha rahat uyum sağlayacaksınız. Örnek tabii ki bu, böyle olacak demiyorum.
SnakeSnake
Üye
tamam işte, biri -3'e düşerse bunun bilinmesi saçma olr, çünkü o adam direkt linç edilir. ki eksi -3'e düşen birinin linç edilmesi daha kolay. o yüzden ruh hallerinin açıkça belirtilmesinden ziyade rp içindeki ipuçlarından anlaşılacak şekilde düzenlenmesi gerekir diye düşünüyorum.
sonâdorsonâdor
Üye
Mantıklı diyorsun da, sen -3'e düşsen kendi yaptığın RP içerisinde ne kadar yer verirsin buna ip ucu olarak? =)
nester
Üye
bu konu da bende snake'e hak veriyorum adam kurtadam ise ve herkes bunu biliyorsa yaşama şansı kalmaz.

bir de mesela oyunda 5 kişi var A-B-C-D-E

A karkaterinin ruh hali -3 ve oylar şu şekilde dağılıyor B'e 2 oy geliyor C'e 2 oy geliyor. D'e ise 1 oy geliyor bu durum da A karakteri ruh halinden dolayı oy almadan elenicek mi?
SnakeSnake
Üye
@sonâdor

onun da çaresi var rp'de bunu dolaylı yoldan belirtmeyenleri bazı cezalara çarptırırsınız. kaldı ki bunu o kişinin de anlamayacağı şekilde tasarlamak sizin göreviniz sonuçta. =P biraz daha yaratıcılık kasıverin. =P ne yüzsüz herifim ben ya. fsdfas cidden ama görevler o şekilde ayarlanabilir. zaten elinizde karakteri oluştururken fazlasıyla veri bulunacak. yönlendirmek o kadar zor olmayacaktır, maymun etmeyin yeter. =D
sonâdorsonâdor
Üye
Bakalım Snake, ona bi' çare düşünelim biz Adra ile. Dediğiniz formata sokabilirsek neden olmasın?

nester, yukarıda söylemiştim, onun önüne geçmek için 5-6 kişi kaldığında ruh hallerini resetleme yoluna gidebiliriz, 2. kez -3'e çıkma durumu da oyun bitmeden önce olamaz zaten.
XFire1994
Üye
Bence gayet mantıklı ruh hallerinin belirtilmesi, ki zaten -3e inen bi adam oraya inene kadar linç edilmek için yetecek kadar antipati toplar :D Ruh halleri belirtilmezse yanlışlıkla doğabilecek simultane durumları falan da var, dolayısıyla iyi şu anki sistem.
discussioncontroller