Yazık Olmuş :(
alaybozan
Üye
Sonda söyleyeceğimi başta söyliyeyim; EA'den bir kazık daha bize.

Oyuna öyle bir heyecanla başladık ki. İlk 10 lvl ağzımızın suyu aktı. Hele Black Talon'la beraber heyecan metre zirve yaptı. İşte "yeni jenerasyon zindan sistemi bu, film gibi macera, lvl10'daki zindan buysa acaba ileride kim bilir neler var yaşasın" dedik. Ancak sonradan farkettik ki oyun işte bu kadar. Bundan sonrası ilk 10 level'in vasat bir tekrarı.

Evet sınıf hikayeleri gerçekten çok güzel. Hiç bir lafım yok. Ama kapalı mekanlar, sınırlı haritalar, instance sistemi, ıssız çevre, labirent coğrafya derken oyun bildiğin single player oluyor. Oper World namına hiç birşey yok. Bir tek Tatooine belki o hisse sahiptir o da fake.

Sınıf hikayelerinin dışındaki questler de ilerledikçe anlamsızlaşıyor ve birbirinin tekrarı olmaktan öteye gidemiyor.

Oyunun en önemli eksiklerinden biri de yaptığınız bir görevin dünyanıza hiç bir etkisinin olmaması.

Mesela isyancıların üssüne dalıyorum, liderlerini öldürüyorum. İmparatorluk askerleri gelip beni kutluyor ve sayemde üssün düştüğünü imparatorluğun üssü eleçirdiğini vs söylüyorlar. Direk gaza geliyorsun. Dialog ekranından çıkıyorsun, anaa o da ne; her yer mob kaynıyor. E hani imparatorluk askerleri? Hani üs düşmüştü, ben artık sağ sağlım evime dönebilirdim? Oyun bu tarz inandırıcılıktan uzak, havaya gaz veren questlerle dolu. Devamlı sen aslansın, cansın, bizi kurtardın, adını altın harflerle yazdırdın vs diyor ama değişen hiç birşey olmuyor. Ya da mesela bir quest veriyor; işte anlatıyor şöyle zor böyle zor, sen olmassan yanarız, bizi yüz üstü bırakma, senden başka kimse yapamaz filan. Gidip 3 tane sandık patlatıp, 10 tane trash mob kesip geliyorsun. Bu yani. Verdiği gazamı kızayım, imparatorluk dediğin şeyin bu kadar niteliksiz gerizekalılarla dolu olduğunamı :)

Oyunun gameplay mekaniklerinden bahsetmiyorum bile, orada çok daha dertliyim ama onlar zaten konuşuluyor.

Günün sonunda bu iş beni kızdırıyor canlar. Bu oyunun en az 1 sene daha geliştirilmesi lazım. EA hızlıca para kazanmak için 4-5 tane güzel şey ekleyip, geriye kalanı da şişirme bir oyun yapmış. Piyasadaki diğer tüm mekanikleri de direk çakmış. Boşlukları da bonus quest denilen, ama yapmassan lvl atlayamayıp bir sonraki mekana gidemediğin farm görevleriyle, hayatımın koşusunu yaptığın ordan oraya git görevleriyle, yanı başındaki noktaya gitmek için tüm haritayı dolanmanı gerektiren gerzek labirentlerle falan filan doldurmuş.

Bu bir Starwars oyunu be abi. Ben gemime atlayıp direk atmosfere çıkıp uzaya salınabilmeliyim, freelancer gibi uzayda takılıp savaşlara dalabilmeli, belki kaynak toplayabilmeli, görevlere çıkabilmeliyim. Bir yere gideceğim zaman o gezegenin yanına atlayıp, direk atmosferden içeri girip o gezegene konabilmeliyim. Eğer bir oyun MMO olacaksa ve açık bir dünyası olacaksa uzayda da bunun olmasını isterim. Loading ekranı görmekten miğdem bulandı resmen. Sırf bu yüzden WoW'un gözünü seviyeyim, azeroth'da yaşattı bizi resmen; paso loading ekranı dayayıp kapalı mekanlarda havale geçirtmedi.

Kısacası EA Starwars markasına sırtını dayamış, ne kadar sağarsa artık. Bu oyunun ismi Starwars olmasa, başka birşey olsa herkes çok farklı düşünüyor, eleştiriyor, ona göre puanlar veriyor ve hatta el sürmüyor olurdu.

Bu aslında siz oyunseverlere bir iç dökme dostlar. Beni birtek siz anlarsınız. Yoksa oyunun güzel yanları da var. Hala oynamaya devam ediyorum ama 1 ay sonra devam edeceğimi sanmıyorum. Getirecekleri hiç bir içerik beni mutlu edemez. Çünkü oyunun mantalitesi sıkıntılı ve bu zihniyet kolay düzelmez. Muhtemelen 1 sene sonra hala yaşıyorsa uğrayıp birşeyler değişmiş mi diye bir göz atarız, en fazla bu, üzgünüm, gerçekten.

Starwars sevdalısı dostlar da affetsin beni :(
CoraxCorax
Üye
bakalım sultan-ı ne diyecek
phdphd
Üye

Oyunun en önemli eksiklerinden biri de yaptığınız bir görevin dünyanıza hiç bir etkisinin olmaması.

Mesela isyancıların üssüne dalıyorum, liderlerini öldürüyorum. İmparatorluk askerleri gelip beni kutluyor ve sayemde üssün düştüğünü imparatorluğun üssü eleçirdiğini vs söylüyorlar. Direk gaza geliyorsun. Dialog ekranından çıkıyorsun, anaa o da ne; her yer mob kaynıyor. E hani imparatorluk askerleri? Hani üs düşmüştü, ben artık sağ sağlım evime dönebilirdim? Oyun bu tarz inandırıcılıktan uzak, havaya gaz veren questlerle dolu. Devamlı sen aslansın, cansın, bizi kurtardın, adını altın harflerle yazdırdın vs diyor ama değişen hiç birşey olmuyor. Ya da mesela bir quest veriyor; işte anlatıyor şöyle zor böyle zor, sen olmassan yanarız, bizi yüz üstü bırakma, senden başka kimse yapamaz filan. Gidip 3 tane sandık patlatıp, 10 tane trash mob kesip geliyorsun. Bu yani. Verdiği gazamı kızayım, imparatorluk dediğin şeyin bu kadar niteliksiz gerizekalılarla dolu olduğunamı :)



Guild Wars 2'de olacak bahsettiğin şey.
fizban
Üye
WoW'da var zaten.
Anakha
Üye
Mobların tekrar spawn olma durumu açık havada yaptıgın questlerde olur gayet normal çünkü başka adamda o questi yapacak sonuçta.Class questlerinde bu yok Story area lara girdiğince mobların kestiğin mobun spawn olma durumu sadece bonus questi tamamalamamış isen olur.(Sadece bazı questlerde diğer phase e geçersen bonus quest resetleniyor okadar).Adam sana Bonus questi tamamlama şansı veriyor.Oyunun 10 lvl da tekrar ettiği konusundada Diğer mmo ların farklı olduğunu düşünmüyorum.Wowu da classic zamanından beri oynuyorum hergün aynı 25 daily yapıyoduk mesela exalted olmak için bi faction la aynı olay bundada var ozaman tüm mmo lar birbirinin tekrarı.Bu arada classların ana hikayeleri Her chapterları ayrı ayrı epik olarak yazılmış ben şahsen wow u da çok seviyorum ama bu oyununda böle tekrar diyerek atılmasına karşıyım.Oyun kesinlikle aşırı tekrar üzere değil.Bir mmo nun olması gerektiği kadar tekrar...


Edit: Bi faction la exalted olma konusunda.Oyunda faction yok fakat quest sürekli quest yapma durumunu kast ediyorum.
sultan ısultan ı
Üye

bakalım sultan-ı ne diyecek



Sayın Corax beni hayal kırıklıgına ugrattın

Yorum + Profil resmine baksan (ilk ileti) yeterli olurdu.
alaybozan
Üye
Anakha spawn muhabbetiyle ilgili bir sıkıntı yok. Eğer bir görevde ben karşı grubun liderini öldürdüysem ve dialog ekranında etrafımı imparatorluk askerleri sarıp "üssü ele geçirdik efendim" dedilerse ben dialog ekranından çıkınca etrafta imparatorluk askerleri görmek isterim, dahası tutsaklar, gerçekten ele geçirilmiş bir üs görmek isterim. Onun yerine dialogdan çıkıyorsun etrafın hala mob kaynıyor. E hani üs ele geçmişti?

Bu arada bu eleştirimi yapmamın nedeni oyunun çok güzel bir hikaye anlatım şekli getirmesi. Ama işte o hikaye anlatımını, bana verdiği gazı bu kadar ucuz yapmasın, indandırıcılığını hemen kaybetmesin ki ben de oyunu heyecanla devam ettireyim.

Fizban'ın söylediği gibi bu sistem WoW'da var. Lich King'den beri galiba. Mesela bir bölgeye gidersin o bölgedeki düşman grupları kesersin sonra oraya bir üs kurulur vs. Phasing sistemiydi galiba yanlış hatırlamıyorsam. Hatta Cata'da devasa bölgeler değişiyordu filan.

Bir de genel olarak bu "diğer MMO'larda da böyle" mevzusunu hiç haz etmiyorum. Abi sene 2012 olmuş. WoW nerden nereye gelmiş. Hala 8 sene önceki Vanilla WoW ayarında oyun yapıp, WoW'da zamanla gelişti demek bana kolaya kaçmak ve hatta çakallık gibi geliyor. Biz oyuncuların bunu yememesi lazım bence :) Dünya kadar parası var EA'in. Yarım yamalak bir oyun çıkarıp bizim paramızla geliştirmeye kalkmasın, adam gibi yapsın oyununu, ondan sonra bizden para istesin.

Artık umutlar Guild Wars'a :)
KurtulanSamaKurtulanSama
Üye

Anakha spawn muhabbetiyle ilgili bir sıkıntı yok. Eğer bir görevde ben karşı grubun liderini öldürdüysem ve dialog ekranında etrafımı imparatorluk askerleri sarıp "üssü ele geçirdik efendim" dedilerse ben dialog ekranından çıkınca etrafta imparatorluk askerleri görmek isterim, dahası tutsaklar, gerçekten ele geçirilmiş bir üs görmek isterim. Onun yerine dialogdan çıkıyorsun etrafın hala mob kaynıyor. E hani üs ele geçmişti?

Bu arada bu eleştirimi yapmamın nedeni oyunun çok güzel bir hikaye anlatım şekli getirmesi. Ama işte o hikaye anlatımını, bana verdiği gazı bu kadar ucuz yapmasın, indandırıcılığını hemen kaybetmesin ki ben de oyunu heyecanla devam ettireyim.

Fizban'ın söylediği gibi bu sistem WoW'da var. Lich King'den beri galiba. Mesela bir bölgeye gidersin o bölgedeki düşman grupları kesersin sonra oraya bir üs kurulur vs. Phasing sistemiydi galiba yanlış hatırlamıyorsam. Hatta Cata'da devasa bölgeler değişiyordu filan.

Bir de genel olarak bu "diğer MMO'larda da böyle" mevzusunu hiç haz etmiyorum. Abi sene 2012 olmuş. WoW nerden nereye gelmiş. Hala 8 sene önceki Vanilla WoW ayarında oyun yapıp, WoW'da zamanla gelişti demek bana kolaya kaçmak ve hatta çakallık gibi geliyor. Biz oyuncuların bunu yememesi lazım bence :) Dünya kadar parası var EA'in. Yarım yamalak bir oyun çıkarıp bizim paramızla geliştirmeye kalkmasın, adam gibi yapsın oyununu, ondan sonra bizden para istesin.

Artık umutlar Guild Wars'a :)



Phase içinde respawn yok ve dediğin şeyler gerçekleşiyor. Genel dünya konuşunda haklısın ancak MMO oynuyoruz, bu kadar hikaye odaklı bir oyunda yapmadılarsa bir sebebi vardır.
Blight
Üye
Aynen öyle hikaye bölümlerinde phase var ve kesinlikle respawn falan yok. Ki bir daha girilmiyor hikaye kısımlarına geçtikten sonra.

Ha heroice gidip neden bunu daily yapmışlar ben hepsini öldürmüştüm diyorsan o ayrı konu. Oyun single olmuş diyorsunuz, sonra single oyun özelliği tarif edip böyle olmasını isterdim diyorsunuz. Çözemiyorum cidden olayı.
alaybozan
Üye
Dostlar, sith inq. ile neredeyse tüm görevleri oynadım öyle hikayeye etki eden ciddi bir phasing görmedim. En fazla bir iki görevde kalan mobların ortadan kalkmasıdır belki. Ama yukarıda anlattığım liderini ödürdüğün üs hikayesi gibi çok fazla hayalkıran durum yaşadım. Ama çok önemli değil, gördüğüm kadarıyla benim kadar takılan yok, siz mutluysanız diyecek birşey yok :)

@KurtulanSama sebeplerden bazılarını söyleyebilirim; para, ucuzculuk, EA :)

@Blight, "single diye bir kalıp var ve onu ya tamamiyle kabul edersin ya da reddedersin" diye birşey yok neticede. Ben single'ın güzel özelliklerini istiyorum elbet. Ama ıssızlık, yanlızlık, tek başına oynuyor hissini istemiyorum; yaşan bir dünya olsun, aksiyonlarım dünyaya etki etsin diyorum. Gayet doğal istekler. Bazı arkadaşlar "MMO bu, herşey de olmaz burada" diyebilirler ama neden olmasın. Yeni bir oyun neticede, oyun dünyası yeniliklerle, gelişerek ilerlemiyormu. 2011'de çıkan MMO'dan 8 sene önceki rakiplerinden daha fazlasını beklemek suçmu a dostlar :)
Blight
Üye
Class görevlerinde girdiğin bölgeler (hani yeşil olan) phasinglidir. Bu kadar net görememenle alakalı bir şey değil yani. Diğerleriyle karıştırıyor olmayasın?
discussioncontroller