Fotoğraf Makinesi Alacağım. Ne alayım?
funky_boyfunky_boy
Üye
Abi Canon dışında almayı düşünmüyorum. :)
Laçin
Üye
Hazır başlık varmış, ben de bir başlık açmaya niyetlenmiştim fakat izninle funy_boy, buradan sorayım sorularımı. =)

Kompakt makine kullanıcısıyım. Fotoğraf çekmek ise benim için epeyce öncelikli bir merak halini aldı. Öyle ki müzik için ayırdığım vakte eşdeğer vakit ayırıyorum(ki bu epeyce fazla bir vakit ediyor). Artık ihtiyaçları da karşılamadığı için daha iyi bir makineye geçiş yapmak istiyorum. Epeydir araştırıyorum, ediyorum. İlk başta bütçe gereği Canon 1100D dikkatimi çekmişti, fakat 2. el piyasasında epey uygun fiyatlara 550D, 600D falan gittiğini gördüm. Nikonlara da baktım da AF motoru body ile bütünleşik olmadığı için(Özellikle benim baktığım Nikon D3100 ve D5000 modelleri) eledim. Bir de Pentax'lara baktım, hem fiyatı hem de özellikleri açısından K20D epey dikkat çekici.

Burada daha iyi bilen arkadaşlar olduğu için danışayım dedim. Sizce 1200 lira civarı(ufak +/-'ler halledilir) nasıl, hangi marka ve model makineler iyidir? Neyi önerirsiniz bu konuda? Şu aralar lensleri araştırıyorum. Büyük ihtimalle makinaların yanında gelen standart lensler bir süre sonra yetmeyecek. Belli bir süre sonra da lens için de öneri isteyeceğim sizlerden. =)
dodgerdodger
Üye
Alabiliyorsan direk 550D yada 600D al. 2. el fiyatları hakkında pek bilgim yok.

forum donanım haber forumlarına göz atarsaan iyi olur.
Laçin
Üye
Durumuna göre 1000 lira civarından 1500 lira arasında değişiyor fiyatlar. Ben de denk getirirsem düşük çekim sayılı bir makina denk getireceğim inşallah. Cevabın için sağol, Dodger.

Peki bir şey daha sorayım. Bu makinelerin çakmaları da oluyor mu? Yani mesela gitar piyasasında çinliler 3000 dolarlık bir Gibson Les Paul'ü yapıp 500 dolara satıyorlar. Bunun gibi bir durum var mı fotoğraf makinesi piyasasında?
dodgerdodger
Üye
2. el için 3000-5000 arası çekim normal. 10bin üzerinde çekim yapılmış makineye para verme. Alacaksan da ucuza alman lazım o kadar kullanılan makineyi. 450D'lerin garantisi 40bin çekime kadar mesela.

Bahsettiğin AF olayı yüzünden giriş seviyesinde olay Canon lehine. Bulabiliyorsan temiz Nikon D90 alınası, hatta D80 bile alınabilir. İkisi de canavar gibi aletler. Ama D5000,3000,3100,3000'e para verilmez. Nikon'dan alınabilecek yeni makina D7000'dir. Eskilerden D90,D80.

Canon'da AF olayı yüzünden daha makul fiyatlara lens bulunabiliyor. İmaj kaliteleri arasında ölümcül fark yok markalar arasında. Şuan için fiyat/performans acısından alınası aletler 600D, bulunabiliyorsa 550D. Aralarındaki fiyat farkı az ise 600D. Zaten önceki sayfadaki mesajımda da bahsettim bundan. Canon'da 1000D ve 1100D'den uzak durun.

Hassas aletler olduğu için çakması yok diye düşünüyorum, daha önce de duymadım benzer bir haber. Sensörü var, işlemcisi var, optiği var... Zor yani.


Pentax da güzel marka ama lens konusunda pek bilgim yok. Manuel lens kullanabilmek avantajlı ama piyasayı biraz araştırmak gerekiyor. Fakat tek önerim Pentax hakkındaki önerileri Pentax kullanan birisinden almaman olcaktır. Neden dersen, tüm pentax kullanıcıları pentax dışında marka bilmez. Sen Canon mu, Nikon mu diye sorarsın onlar Pentax der başka birşey demezler. O kadar internette dolaştım her yerde durum aynı, burada da farklı olmadı. Pentax kötü marka değil, saygım vardır ama kullanıcılarının hepsinde bir burun kalkıklığı vardır. Leica olsa anlarım da, Pentax sonuçta.
Laçin
Üye
Eyvallah. Gayet doyurucu bir cevap oldu. =)

550D'nin 80.000 çekime kadarmış sanırım. Tam bilgim yok. Genelde işte yukarıda verdiğin değerler üzerinden değerlendiriyorum makineleri. Bekliyorum bakalım; inşallah çekim sayısı az, problemsiz bir makine düşürebilirim.

Nikonlar gerektiğinden fazla pahalı gibi geliyor bana. Pentax'lar ise gövde sağlamlığı vs. ile Canon'un ve Nikon'un aynı segmentindeki makinelerinden daha iyiymiş diye yazıyorlar. Fakat şu ana kadar sen dahil fotoğrafçı arkadaşlar da Pentax için senin görüşlerini belirttiler birebir. Bir de Canon ve Nikon, bayonet açısından çok daha avantajlıymış. =)

Japonya'dan getirdikleri 550D(Kiss X4) modelleri(sıfır olarak) 1200-1400 lira arasında bırakıyor bazı satıcılar. O yüzden sordum sahtesi var mı diye. =)

Peki sen ne öneriyorsun body aldıktan sonra lens ve diğer aparatlar için. Tripod alacağım zaten. Uv filtresi falan, onları araştırmadım daha. Makro için lens alacağım. Bir de yanında eğer kit lens gelirse 50mm oluyor sanırım, bu lens de yetmiyormuş bir süre sonra sanırım. Obje çekimi ve doğa çekimi için ne önerirsin? =)
dodgerdodger
Üye
550D falan Japonya'da Kiss, Amerika'da Rebel adıyla satılıyor. Sahte değil onlar yani.

Lens konusu biraz karışık. Kit lenslere hiç bulaşma. 50mm f/1.8 kesinlikle alınması gereken lenslerden birisi. Geri kalanları senin ilgine kalmış. Kit lens 18-55mm bu arada.

Bende şuan 50mm f/1.8 ile Sigma 17-70mm f/2.8 var. Zoom merakım yok o yüzden 55-200mm falan ihtiyacım olmadı. Bendeki lensler gayet kaliteli ve ihtiyacımı karşılıyor.

Alabilseydim Canon 17-40mm L f/4 alırdım ama 1000$ sanırım. Makro lenslerin fiyatları da 1000TL falandı en son, sadece makro çekebilen bir lens için o kadar para vermek benim için gereksiz.
Laçin
Üye
Eyvallah bilgiler için, çok sağolasın Dodger. =)
G-MANG-MAN
Üye
D90
Fiyatı da oturdu.
Laçin
Üye
Canon'dan 50D, 40D, 550D ve 600D'yi; Nikon'dan ise D7000'i, D300s'i ve D90'ı takip ediyordum buraya son yazdığımdan beri. Nikon'un giriş segmenti makineleri pek iyi bakmadı bilen arkadaşlar. Canon'un bu açıdan bariz üstünlüğü var. Özellikle Iso olayında. Nikon'da renkler daha parlak görünüyor. Fakat Canon'da ince ayar ile çok güzel renkler yakalamak mümkün. Fakat vücut olarak benim çalışacağım alandaki zorluklara dayanmayacağından giriş segmentini eledim.

Orta segmentte ise bence Canon, özellikle vücut olarak epey ağır basıyor. Magnezyum maddesinden yapılmış vücut; yağmur, kar, çamur, toz(ki en önemli faktör toz) durumlarında ultra dayanıklılık gösteriy
discussioncontroller