DayZ - ArmA 2 üzerinde zombi survival simülatörü!
Rak
Üye
image

[video]


"Zombi . . . survival . . . simülatör?" dediginizi duyar gibiyim, ancak evet ArmA 2'nin simülasyon ögeleri, inventory sistemi, devasa haritalari ve dinamik oyun dünyasiyla zombi survival ögelerini bir füzyon reaktörüne atip birlestirdiginizi düsünün. Üstüne The Walking Dead'i muhtesem yapan atmosferi ve üstüne The Day After'daki caresizligi ekleyin. Yarim saat dinlenmeye yatirdiktan sonra hafiften DayZ'nin ne oldugunu anlamaya basliyoruz.

Sonucta elimizde sadece 3 haftada onlarca oyun sitesindeki röportajlara konu olmus, ArmA 2 gibi 3 yillik bir oyunu Steam listelerinde tek basina birinci siraya oturtmus ve "modlarin bir oyunu nasil canlandirabilecegine kanit olan" bir modumuz var.

The Dayz'de ArmA 2'deki Chernarus haritasinda bir adet tabanca, biraz yiyecek ve icecek ve birkac aydinlatma fisegiyle oyuna basliyoruz. "Aa ne güzelmis, e her sey var?" diye düsündünüz ama yanildiniz. Cünkü oyuna basladiginiz harita 625 km^2 ve elinizde ne harita, pusula, saat; ne de etraftaki zilyon zombiyle basedebilecek silah var. O yüzden öncelikle internetten bulacaginiz bir Chernarus haritasini acip nerede oldugunuzu bulmali ve yakindaki sehirleri esyalar icin arastirmalisiniz.

Zombilerden kacinip esyalari arastirirken, sol alttaki chat ekranindaki "TRAPPED IN CHERNO HOSPITAL HELP" yakarislarindan da anlayacaginiz üzere ayni harita üzerinde sizinle beraber yaklasik 50 kisi var. Herkes de sizinle ayni durumda ve bir apocalypse'in en güzel özelligi ne biliyor musunuz? Kimse sizden yaptiklariniz icin hesap sormuyor. O yüzden, diger oyunculara yaklasirken cok dikkatli olmalisiniz. Kimin iyi, kimin kötü niyetli oldugunu asla bilemezsiniz. "Don't shoot, I'm friendly!" diyen birisi yaniniza gelip soguk kanlilikla ensenize mermi sikabilir. Ya da elinde cok iyi malzeme olanlar risk almamak icin sizi ilk görüste öldürmeye calisabilir. Ya da "bandit" denilen ve sadece diger insanlari avlayip kendine malzeme saglamaya calisan tiplerle de karsilasabilirsiniz. Moddaki sakli bu PvP faktörü oyuna inanilmaz bir derinlik ve gergin bir atmosfer katiyor.

Oyunda hayatta kalmak disinda hicbir amaciniz yok. Ancak hayatta kaldiginiz sürece yeni esyalar edineceksiniz ve bu "hep daha iyisini isteme" faktörü sizi uzun süre oyunda tutacak, sizi kiyidaki vahsi bati atmosferinden alip kara icindeki yemeksiz, susuz ama daha tenha yerlere götürecek. Nihayetinde bir arkadas edinip onunla maceralara atilacaksiniz. Ihanet, drama, caresizlik ve diger klise anlari yasamak icin vaktiniz olacak.

Pekala, eger sizi ikna edebildiysem size oyunu nasil edineceginizi de anlatmam gerekecek. DayZ oynayabilmek icin birkac seceneginiz var:

1) ArmA 2 Combined Ops almak: En kolay yol, ArmA 2 ve ArmA 2 Operation Arrowhead bununla beraber olarak geliyor. http://store.steampowered.com/sub/4639/


2) ArmA 2 Free + Operation Arrowhead: En ekonomik yol. ArmA 2 Free'deki düsük detay kaplamalara dayanabilirseniz en mantikli yol. Sadece Op. Arrowhead'i alin http://store.steampowered.com/app/33930/ ve ArmA 2 Free'yi kurun www.arma2.com

Mod icin: www.dayzmod.com

Ardindan benden yardim isteyin, ya da http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=2085 adresindeki yönergeleri izleyin(yay, microsoft Türkcesi!)

Bana ulasmak icin Steam ID: rakgitarmen
Haftada 2-3 gün düzenli olarak yaptigim Stream: http://www.twitch.tv/rakgitarmen
goo_khangoo_khan
Üye
Arma 2 kendisini zor çalıştırıyor allasen modu nasıl çalıştırsın. Bıktım usandım buglarından appcrashlarından bilmem nelerinden..
HAVOC
Üye
Ben de bu konuyu acmayi dusunuyordum ama usendim hep onca yazi yazmaya.

Cok harika bir mod, insan saatlerin nasil gectigini anlamiyor adeta.
aztek
Üye
Genelde haritalarda kaç kişi oluyor? İlla arkadaş ortamı kurmak gerekiyor mu yoksa bir kafilenin peşine takılsakta olur mu? Birde zombileri açıkçası hiç beğenmedim videolardan. Süper mutant gibi takılıyorlar etrafta, bu atmosfere balta vurmuyor mu?
HAVOC
Üye
Harita 225km^2, serverlar ise degisken, 30 kisilik olani da var 70 kisilik olani da.

Ben 1 haftadir yalniz takiliyorum ve gayet saglam durumdayim.
Kafileye takilmak gibi birsey neredeyse imkansiz cunku guven kazanmak zor.
Onun haricinde bir klana katilmak iyi olur, beraber oynuyorlar ve birlikten guc dogar sozu adeta can buluyor oyun icinde.

Zombiler ise, hunterlar var, cok hizli kosuyorlar, surunenler ve comelenler var onlar nispeten daha yavaslar ve atmosferi hic bozmuyor, adeta aggrolamamak icin cabaliyorsun. Zaten sehirlerde kosup kosup, 20 30 tane zombiyi tek basina olduruyor olmak isin eglencesini bozardi. Yapilir mi? yapilir ama o kadar cok mermi ile dolasmaktansa daha degerli ekipmanlar tasiyabilirsin.
gduman94gduman94
Üye
Benim elimde orijinal Arma II(steamdan değil) var, operation arrowhead'ı meşru olmayan yollarla elde etsem bir sorun teşkil eder mi?
hammer_of_alkadrazhammer_of_alkadraz
Üye
Mantık çok hoş. Uygulanan oyun çok hoş, ama zombilerde bi olay var tam çözemediğim. İzlediğim bi vidyoda zombiler vurulduktan yarım saniye sonra falan ölüyordu. Lagden kaynaklandığını zannetmiyorum. Yani mod yapımcıları sanki tam yedirememiş zombileri oyuna, bi garip hareket ediyorlar. Tabii bu yine de atmosferi falan etkilemiyor, orası ayrı. Zombiler üzerinde daha çok çalışırlarsa mükemmele yakın bi mod çıkar ortaya. Denenmesi gereken bi mod kesinlikle.
Rak
Üye

Mantık çok hoş. Uygulanan oyun çok hoş, ama zombilerde bi olay var tam çözemediğim. İzlediğim bi vidyoda zombiler vurulduktan yarım saniye sonra falan ölüyordu. Lagden kaynaklandığını zannetmiyorum. Yani mod yapımcıları sanki tam yedirememiş zombileri oyuna, bi garip hareket ediyorlar. Tabii bu yine de atmosferi falan etkilemiyor, orası ayrı. Zombiler üzerinde daha çok çalışırlarsa mükemmele yakın bi mod çıkar ortaya. Denenmesi gereken bi mod kesinlikle.



Zombilerin gec ölmesi tamamen serverin ne kadar iyi calistigiyla alakali. Eger sunucu oyuncu ve zombi sayisini kaldiramiyorsa, ArmA 2'nin muhtesem net kodunun da etkisiyle her sey gec "lagli" gerceklesmeye basliyor. Bu yüzden iyi bir sunucu bulup onda takilmak sart.

Oyunun gelistiricisi Rocket, zombilerin hareketi konusunda cok kati maalesef. Ona göre oyundaki zombiler bizim The Walking Dead vb'lerinden hatirladigimiz yari-ölüler yerine, 28 Days Later tarzi "hastalanmis" insanlar tadinda. Bu yüzden hizli kosabiliyorlar.

Bu arada oyunu yaklasik 6 kisilik bir grupla her gün oynuyoruz. Eger katilmak isterseniz steamden "rakgitarmen"i ekleyin ya da asagidaki TS'ye bir göz atin:

IP: ts96.light-speed.com:4299
Sifre: sas
aztek
Üye
Zombi hareketlerinin öyle olmasını mecburen savunuyorlar diye biliyorum çünkü bir yerde okuduğuma göre oyun belli bir sayının üstünde zombi spawnına izin vermiyormuş. Yani eğer zombiler yavaş olsaydı sayıları az olacağından oyun aşırı kolaylaşacaktı.
Rak
Üye

Zombi hareketlerinin öyle olmasını mecburen savunuyorlar diye biliyorum çünkü bir yerde okuduğuma göre oyun belli bir sayının üstünde zombi spawnına izin vermiyormuş. Yani eğer zombiler yavaş olsaydı sayıları az olacağından oyun aşırı kolaylaşacaktı.



Bazen lag oldugu zaman zombilerin bundan etkilenmedigini fark etmissinizdir. DayZ'deki zombiler client side yani aslinda tamamen senin bilgisayarin tarafindan idare ediliyorlar ve pozisyonlari sunucuya bildiriliyor, o yüzden oyundaki zombi sayisi tamamen sunucunun bas edebilecegi bandwith ile alakali. 50 kisilik sunucularda 1000'i astigini görmek mümkün. Ancak 2-3 kisilik bir grupla gidiyorsaniz zombiler sadece birisinin bilgisayarindan idare edildiklerinden lagli zamanlarda zombilerin yine de teleport olduklarini görmek mümkün.
epokhe
Üye
Bugün pek çok sunucu 1.7'yi kullanıyor. Ayrıntılı bilgi şurada:

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=9196

şunları değiştirmişler:

Changelog:
* [FIXED] Long (sometimes infinite) loading times
* [FIXED] Saving sometimes will not happen
* [FIXED] Vehicles not initialized reliably on servers running multiple instances
* [FIXED] Very poor framerate on servers after some time (dead bodies causing it)
* [NEW] Server Side Architecture completely rewritten
discussioncontroller