Ofrendas I - Imprimatur - Tur 5 - Cts 23
AdramelechAdramelech
Üye
image
Ofrendas, özüne sadık kalsa da, daha hikaye bazlı ve daha yoğun bir dikkat gerektiren bir Kurtadam oyunudur. Ofrendas dört bölümden oluşacaktır, her bölüm maksimum 6 tur sürecek ve her bölümde hayatta kalan kişiler sonraki bölüme aktarılacaktır. Ölen oyuncular, mürettabattaki diğer karakterler yerine oyuna girebileceklerdir yada oyundan çıkıp tamamen yerlerini bir başkasına bırakabileceklerdir. Mürettabat toplamda 14 kişi olduğundan ve oyuncu sınırı 8 olduğundan ölenler oyuna sonsuza dek dönemezler.

Ofrendas hikaye bazlıdır ve her karakterin özel bir görevi vardır. Görevler gizli kalacak ve görevleri tamamlamak için gerekebilecek tek kullanımlık bir özel güç de verilebilir. Karakterlerin linç oyu atmasından daha önemlidir görevlerini tamamlamaları.

Pas oyun sınırı olmadığından tamamen pasifist bir şekilde yaklaşmayı seçebilirsiniz. Tabi aralarında birilerini öldürme görevi olan kişiler varsa oldukça ters tepebilir bu yaklaşım. Kaldı ki gemide sadece normal insanlar da yok büyük ihtimalle. Kaldı ki, linç ve ölüm size yardımcı olacak şeyler değiller. Mesela Kaptan olan karakteri öldürürseniz, her ne kadar mürettebattan birisi o göreve geçse bile işleriniz zorlaşacaktır. Bu tip geminin mürettebatının azalması ve önemli rollerin yok olması gibi durumlarda bazı güçler kullanılmaz olabilir, yapılması zaman alabilir veya diğer penaltılar uygulanabilir.

1857 yılında, Nil nehrinin kaynağını bulmaya çalışan ve İngiliz bir asilzade olan A. James Black'den alınan yüklü miktardaki para ve küçük bir Buharlı Gemiyle (mürettebattan birisinin mürekkep ile çizimi) yola çıkan bir grubu oynayacaksınız. Grubun amacı sadece Nil Nehrinin merkezini bulmak değil, efsaneye göre orada bulunan küçük bir adayı da keşfetmek. Hikaye ve diğer şeyler ilk turun başındaki yazıda belli olacak.

Oyun hakkında sorularınızı ve düşüncelerinizi iletebilirsiniz. Oyuncu kayıtları şimdi açılmamıştır. Yoğun ilgi olursa eğer, mürettebatı büyütüp yeni oyuncular alabilirim.

image
Kurallar
Spoiler:
A. Oyun ve Turlar
1) Oyunculara rolleri herhangi yolla ulaştırılacaktır.

2) Turlar iki gün sürecektir. Turların bitiş tarihini başlıktan takip edin.

3) Simultane linç kuralı: Deaktif. Eşit ve en fazla oyu alan tüm oyuncular arasından rastgele birisi öldürülür.

4) İlk turun başında, 3 oyuncu hakkında belirli ifadeler söylenecektir. Bu ifadelerin en az ikisi doğru olacaktır.


B. Hamleler
1) Her türlü oyu ve benzeri önemli şeyi kırmızı ve bold yapın, gözümden kaçmaz böylelikle. Her tur bir kere vazgeçilme ve yeni bir kişi seçme hakkı vardır oyuncunun.

2) Özel yetenekleri olan oyuncular (kahin vs) hamlelerini özel mesajla iletsinler.

3) Aksi yazılmadığı sürece, diğer güçleri etkileyen güçler bile o turda etki eder ve bir sonraki tura etki etmezler.

4) Pas diyerek turu geçebilirsiniz.

5) Bir gün (tur değil) hamle yapmayan veya yazı yazmayan oyuncular oyundan çıkarılır. Eğer geçerli sebepleri varsa (özel mesajla iletilsin) bu sınır iki güne çıkarılır.

6) Turlarda verilen tüm oylar sırasıyla, önce Defansif Güçler, Linç ve en son Ofansif Güçler olarak işlenir.

7) Oyun boyunca toplamda 2, tur başına 1 kere linç oyu değiştirilebilir.

∞) Her tur bir görevsel, bir rolsel özel güç kullanılabilir. İkisini de kullanmak zorunda değilsiniz ancak iki görevsel veya iki rolsel güç kullanılamaz.

9) Birisinin linç edilmesi için ikiden fazla oy alması gerekmektedir.


C. Roller
1) Bütün roller linç hakkına sahiptir. Oyunda her rol olmayacak ancak Kurtadam ve Sivil dışında tüm roller rastgele verilir ve oyunda olacağının bir kesinliği yoktur.

2) Bütün roller, görevleriyle alakalı bir adet özel güce sahip olacaklardır. Bu özel güçler genelde tek kullanımlıktır. Mesela, avcıyı bulma görevine sahip bir sivil "Tahmin" adlı tek kullanımlık, Okültist'in görü gücüne benzer bir güç kazanacaktır. Ancak avcıyı bulma görevindeki Okültist bu gücü almaz, çünkü görü gücü zaten bunu sağlamaktadır. Bu özel güçler gizlidir, görevler gibi.

3) Özel güçlerin kullanım sayısı parantez içinde belirtilmiştir. Eğer sayı yerine tire varsa sınırsız demektir.

4) Görevleriniz özel mesajla iletilecektir.


D. Ofrendas Kuralları
1) Görevleriniz özeldir ve paylaşılması, anlatılması yasaktır. Görevsel özel güçlerinizi özel mesajla iletmeniz gerekmektedir.

2) Her karakterin toplamda dört görevi vardır ve ilk üç görev direk aktiftir. Sadece dördüncü görev, dördüncü bölüme kadar aktif olmayacaklardır. Bir görev başarısız olursa, sonraki görev modifiye edilir ve zorlaştırılır.

3) Rolsel özel güçler her bölüm başında, görevsel özel güçler 2 turda bir resetlenecektir; Öldür ve Koru görevsel güçleri dışında.

4) Çal ve Durdur güçleri görev dışında amaçla kullanılamaz, başarısız sayılırlar.


E. Oyunun Sonu

1) Bir veya daha az kişinin kalması. Sonlandırma Oyu kullanmaksızın oyunu bitirmenin diğer yolu tek bir veya daha az kişi kalmasıdır oyunda. Son kalan kişinin oyunu kazanmış/kaybetmiş olması görevlerine bakacaktır. Aynı şekilde oyunda sadece Kurtadamlar kalırsa da oyun biter.

2) Oyun dört bölüm olacak ve her bölüm maksimum beş tur sürecektir.


F. Görev Çeşitleri

1) Gözetle: Bir kişiyi gözetle ve eğer herhangi bir şeye karıştıklarını düşünürsen Şüphe gücünü kullan. Görevsel Özel Güç, Şüphe (1): Gözetlenen kişinin bir görevsel veya rolsel özel gücü bu tur kullanacağından veya geçen tur kullandığından şüphelenme sonucunda bu güç kullanılmalıdır. Kişinin ne yaptığını oyuncunun öğrenmesini sağlar.

2) Öldür: Belirli bir kişiyi tespit edip öldürmektir görev. O kişinin korunmadığından da emin olmak gerekir tabi. Görevsel Özel Güç, Cinayet (1): Diğer oyuncuların güçleri engellemediği sürece isimi verilen kişi öldürülür. Eğer öldürülen kişi, görevin istediği kişi değilse, görev başarısız olur. Başarısız olma durumunda sadece öldürmeye çalıştığı kişi kimliğini öğrenecektir.

3) Koru: Görevinin belirttiği kişiyi tespit et ve koru. Koru görevsel özel gücü, doğaüstü olan özel güçler hariç her şeyden korur. Görevsel Özel Güç, Koru (1): Kişiyi o tur gelebilecek her fiziksel zarardan korur. Eğer yanlış kişi veya yanlış zamanda korunursa görev başarısız olur. Korunan ve saldıran kişiler, koruyan olduğunu bilecek ancak kimliğini öğrenmeyeceklerdir. İlk bölüm sonunda, eğer bu göreve ters bir şey olmadıysa başarılı sayılacaktır.

4) Çal: Belirli rolün rolsel bir özel gücünü çalmak için kullanılır. Eğer bir özel güç çalınabiliyorsa, bir sebebi vardır. Aşağı yukarı her güç çalınabilirdir. Görevsel Özel Güç, Çal (1): Belirli bir özel gücü çalar. Doğru kişiye yapılmazsa, başarısız olur ve gücün kullanıldığı kişi, gücü kullananın kimliğini öğrenir.

5) Durdur: Belirli bir kişinin özel güç kullanmasını engellemektir görev. Görevsel Özel Güç, Engel (1): Belirtilen kişinin özel güç kullanılması durdurtulur. Durdurulan kişi hakkını kaybetmiş sayılır ve durduran kişinin kimliğini ve rolünü öğrenir. İlk bölüm sonunda, eğer bu göreve ters bir şey olmadıysa başarılı sayılacaktır.

6) Öğren: Bir rolün kimde olduğunu öğren. Görevsel Özel Güç, Öğren (1): Eğer bir kişinin rolü öğrenilmek isteniyorsa, o kişinin hangi rolde olduğuna dair şüphe söylenir. Eğer bir rolün kimde olduğu öğrenilmek isteniyorsa, o rolde olmasından şüphelenilen kişinin adı söylenir.


G. Mürettebat Eksiği Etkileri

1) 4 kişi eksik: Katliam 2, Duygu Duvarı 0, Savunma 1, Ayartma 1 kullanımlık hale gelir.

2) 6 kişi eksik: Bütün Görevsel Özel Güçler bir tur gecikmeyle aktifleşirler.

3) 8 kişi eksik: Bütün Rolsel Özel Güçler bir tur gecikmeyle aktifleşirler.

4) 10 kişi eksik: Hiçbir Özel Güç bölüm sonlarında yenilenmezler.

5) 12 kişi eksik: Hayatta kalan iki kişinin rolleri açıklanır.


image


Roller
Spoiler:
[center]Sivil
[img size=150]http://i.imgur.com/FFy4c.jpg[/img]Sıradan kişiler.

Kurtadam
[img size=150]http://i.imgur.com/tHT6C.png[/img]Kanlarında kurtadamlık lanetini yaşıyan insanlar. Diğer kurtadamları oyunu başında öğrenirler.
Katliam (3): Kurtadamlar aralarında anlaşıp bir oyuncuyu öldürme hakkına sahiptirler.

Okültist
[img size=150]http://i.imgur.com/3FeZS.png[/img]Gizli ilimlere merak salmış kişilerdir.
Görü (2): Bu güç ile seçtiği bir kişinin rolünü öğrenebilir. Eğer Demon'u görürse gözleri yanar ve gücünü bir daha kullanamaz.
Koruma (1): Bu güçle kendini veya herhangi oyuncuyu Kurtadam saldırılarından koruyabilir. Bu gücün kullanıldığı kişi eğer o tur en yüksek linç oyu almışsa, ikinci en çok oy alan kişi linç edilir.
Duygu Duvarı (1): Bu gücün kullanıldığı tur, linç dahil olmak üzere tüm hamleler geçersiz sayılır.

Avcı
[img size=150]http://i.imgur.com/74Iwk.png[/img]Normal siviller, karanlığı yok etmek üzere yola çıktıklarında, gümüş kurşunlar onların en büyük yardımcıları olur.
Gümüş Kurşun (1): Vurduğu kişi Sivilse intihar eder. Oyunun herhangi bir safhasında bu hakkını kullanabilir.
Savunma (2): Avcı, istediği zaman, hedefini seçtiği bir özel güçten korunabilir. Mesela, o tur ona kurtadamların saldıracağını düşünüyorsa, "Kurtadamların saldırılarından korunuyorum" der ve o tur kurtadamların saldırısı başarısız olur. Ancak bu biraz çift taraflıdır, mesela eğer Okültist koruma gücü yapıyorsa ve Avcı kendini okültistlerden korursa, koruma gücü boşa gider. Bu güç linçlerde de kullanılabilir ancak linç oyundan korunmak isterse, ona atılan ikinci linç oyundan önce iletmiş olması gerekir bu gücü kullandığını.


Demon
[img size=150]http://i.imgur.com/Q5AZq.jpg[/img]Bir sivilin bedeninde olduğundan kimse (kahin hariç tabi) onun demon olduğunu fark etmez.
Ayartma (2): Eğer Demon bu gücü kullanarak, kullandığı kişinin rolünü ve gücünü öğrenmeksizin, hedefinin gücünü yöneltebilir. Sonuçları öğrenir.
-Sivil ve Avcı'da linç oyu değiştirilebilir.
-Kurtadam'da katliam hakkı kullanılabilir.
-Okültistte'in güçlerden biri kullanılabilir.
-Demon'a etki etmez.
Kullanılmış veya sahip olunmayan güçler Demon tarafından kullanılamaz (mesela Okültist saklama gücünü seçmediyse Demon o gücü kullanamaz veya Kurtadamlar dönüştürme gücünü harcadıysa kullanamaz). Ayrıca Demon tarafından harcanmış güçler hem gücün sahibi tarafından kullanılmış sayılacak, kötü ve iyi etkilerin tamamı ona gelecek ve görevleri tamamlayabilecek.[/center]

image


Katılımcılar
Spoiler:
1- Audiodragon [sup]Kaptan[/sup]
2- Amenquiver [sup]Yrd. Kaptan[/sup]
3- deathly hallow [sup]Haritacı[/sup]
4- Relentless [sup]Makinist[/sup]
5- Samson [sup]Kaşif[/sup]
6- ReyCey98 [sup]Profesör[/sup]

7- Snorlax [sup]Mürettebat[/sup]
8- XFire1994 [sup]Mürettebat[/sup]
9- Samson [sup]Mürettebat[/sup]
10- ReyCey98 [sup]Mürettebat[/sup]
11- deathly hallow [sup]Mürettebat[/sup]
12- NPC [sup]Mürettebat[/sup]
13- NPC [sup]Mürettebat[/sup]
14- NPC [sup]Mürettebat[/sup]

Yedekler
-Lonly_Wolf
-LegendForever
-LETHE
-nester

image


Kural Dışı İstekler
Spoiler:
1) Oyunu bu başlıkta oynayın, herhangi diğer iletişim aracında değil. Her türlü kritik/düşünce/kavga burada yaşansın, daha güzel olur.

2) Sorular, roller hakkında merak ettikleriniz gibi şeyleri bana özel mesajla iletebilirsiniz.

3) Oynamayan arkadaşlar ve oyundan çıkmış arkadaşlar başlığa mesajlarını renkli yazsın lütfen. Bu mesajlarında oyunla ilgili analizler yapmak yasak tabi. Ayrıca, oyundan çıkan oyuncuların oyun hakkında MSN aracılığıyla veyahut başka bir şekilde görüş belirtmeleri veya oyuna herhangi bir katkıda bulunmaları yasak haliyle.

4) Her gün girip yazmayacaksanız oyuna katılmayın.

5) Eğer okumaya veya yazmaya üşeniyorsanız, katılmayın. Cidden ilgilenecek kişilerin oynaması çok daha önemli.
[Deleted User]
The user and all related content has been deleted.
AdramelechAdramelech
Üye
Oo kaptanınız Audiodragon. Yandınız ahahahahaha.
[Deleted User]
The user and all related content has been deleted.
SamsonSamson
Üye
Varım.
Amenquiver
Mod
Count me in.
AdramelechAdramelech
Üye
Şu anda oyuncu olmayan bir kimliğe geçmek istiyorsanız direk söyleyin. Yani "Ben Profesör kimliğine geçebilir miyim?" derseniz ve o kimlikte kimse yoksa direk ona geçiririm. Direk oyuna bir etkisi yok ve sadece rp yaparsanız bir şeyleri değiştirecek ama tamamen nasıl rahat olacağınızla alakalı. ^^
SamsonSamson
Üye
Indiana Jones ya da Mumya serisindeki adam tarzında bir rol varsa ben onu istiyorum. Badass Arkeolog tarzı...
AdramelechAdramelech
Üye
Katılımcılar listesinde yazıyor kimlikler. Kaşif yapıyorum o zaman seni direk.
deathly hallowdeathly hallow
Üye
Ben de varım ama henüz hiçbir şey okumadım :P
AdramelechAdramelech
Üye

Ben de varım ama henüz hiçbir şey okumadım :P


Öldürürüm. Ciddiyim. Bu oyun okuma ve analiz gerektirecek çünkü.

5) Eğer okumaya veya yazmaya üşeniyorsanız, katılmayın. Cidden ilgilenecek kişilerin oynaması çok daha önemli.

discussioncontroller