Torment: Tides of Numenera
LostLost
Üye
.
/yanlış konu
Dan DirikDan Dirik
Üye
çıkmış oom update'i
YigitilhanYigitilhan
Üye
74.tl ye inmiş an itibariyle.alınır mı dersiniz?
Dan DirikDan Dirik
Üye
Fiyat/kalite bağlamında yorum yapamıyorum henüz yeni başladığımdan. Eğer amacın hemen oynamak değilse daha iyi indirimler gelecektir.


Yalnız bu kadar yazı ağırlıklı bir oyuna neden diyalog geçmişini gösteren bir log koymamışlar çok merak ettim.

Beğenenler: Corax

CoraxCorax
Üye
Dan Dirik dedi:

Yalnız bu kadar yazı ağırlıklı bir oyuna neden diyalog geçmişini gösteren bir log koymamışlar çok merak ettim.




valla bende şaşırdım ona
Dan DirikDan Dirik
Üye
Henüz bitirmedim, hatta sanırım ortalarına bile gelmedim henüz ama 42 saattir oynuyormuşum (Matkina'nın bulunduğu yerdeyin), oyunla ilgili bir iki şey söyleyecek kadar fikir oluştu.

Öncelikle yazıların fazla uzatıldığı ve gereğinden fazla süslü bir dilin kullanıldığı (purple prose) hakkındaki eleştirilere katılıyorum, merak eden olursa oyundan örnekler de verebilirim bununla ilgili. Yine de genel olarak yazım kalitesi RPG standartlarına göre ortalamanın üzerinde, iyi bile diyebilirim.

Beni daha çok rahatsız eden diyalogların yapaylığı oldu, sebebi ise NPC'lerin söylediklerinden ziyade ana karakterin diyalog seçenekleri. Oyundaki rastgele bir NPC ile aramızdaki konuşma genelde şu şekilde işliyor:
Spoiler:
*NPC'nin dış görünümünü ve ne yaptığını anlatan uzunca bir yazı*
PC: Soru?
NPC: Cevap.
PC: Bana X'ten bahset.
NPC: Cevap.
PC: Soru?
NPC: Cevap.
PC: Fikir belirt. (3-5 tane seçenek oluyor genelde, hakkını yemeyelim) *ilgili tide puanı artar*
NPC: Cevap.
PC: Güle güle.

Şimdi burada garip olan ne diyeceksiniz. Last Castoff'un söyledikleri o kadar karaktersiz ki sanki google'dan arama yaparmış gibi hissediyorum konuşmalarda. Diyalogların %90'ında back&forth yok, devam sorusu sorduğumuz olsa dahi bunlarda kişilik kırıntısı olmuyor, daha çok karşımızdakini sorguya çekiyoruz sanki. Önümüze menü gibi soru listesi geliyor, üzerinden geçiyoruz teker teker. Örnekler:
Spoiler:
imageimageimage

Nasıl yapılması gerektiği konusunda da yakın tarihte tekrardan oynadığım Kotor 2'den örnekler vereyim:
Spoiler:
imageimageimage
Kotor 2'nin kilit noktalarında çıkan uzun diyaloglardaki zenginlikten bahsetmiyorum bile, onlar kendi çapında boss dövüşü gibiler zaten. Kendisinin bu konudaki öncüsü ise Planescape: Torment'tir ayrıca. Tides'ın PS:T'nin hikayesinden ziyade bu yönlerini örnek almasını beklerdim doğrusu.

Neyse, dediğim gibi ana karakterin seçeneklerinde diyalogların yapay hissedilmesine sebep olan bir yüzeysellik var. Skill Check'lerin kullanımı ise apayrı hikaye. Perception bol bol araya girip yeni diyalog seçeneklerine yol açacak bilgiler veriyor. Anamnesis ana karakterin doğası nedeniyle pek çok yerde işe yarıyor. Malum Numenera garipliklerin setting'i, bazı nesneler kasten ne olduğu anlaşılamayacak şekilde anlatılmış. Lore skilleri bunlara insanın anlayacağı dilden açıklamalar getiriyor. Etraftaki objelerle ilgili farklı sonuçlara sebep olacak pek çok etkileşim mevcut. Envanterdeki nesnelerin açıklamasına kadar etkisi var skillerin. Bu bakımdan gördüğüm en başarılı oyunlardan.

Şu ana kadarki dövüşler çöp değil, çöp ötesi. "Bu oyunun olayı dövüşler değil" diyenleri duyar gibiyim ama kusura bakmayın, Crisis sistemini tam da bu sebepten dolayı getirdiler. Dövüşler az ama öz olsun diye. Şimdiye kadar öz olan bir Crisis göremedim, genelde aynı düşman çeşidinden X tane var, araya da genelde interaktif 1-2 obje serpiştirilmiş. Animasyonları hızlandırma seçeneği de olmadığı için yarım saat aynı düşmanların aynı hareketleri yapmasını bekliyoruz. Düşündürücü değiller ve taktiksel bir yanı yok Crisis'lerin. Özetle sıkıcılar.

Çok iyi yaptıkları şeylerden biri görevleri epey farklı yollardan çözebilmemiz. Bunların sonuçları da oyuna baya iyi yedirilmiş. Sanırım oyunun en beğendiğim tarafı detaya gösterilen özen, nedense incelemelerde pek bahseden olmamış bundan. Bir görev bittikten sonra olaya azıcık dahil olmuş bir NPC'ye bile bununla ilgili yeni diyalog seçeneği çıkabiliyor. Birisini ararken sadece ilgili kişilere değil mekandaki herkese sorulabiliyor nerede olduğu. Zamanın durmadığı hissi bütün oyuna yedirilmese dinlendiğimizde bazı görevler vaktin geçmesinden etkileniyor, doğru yönde atılmış bir adım. Diyalog olmayan, kafasında baloncuk çıkan NPC'lerin bile hepsine farklı bir şey söyletmişler, galiba ilk defa T:TON'da görüyorum bunu.

Arayüz kullanışsız diyemeyeceğim fakat özensiz. Tab'a basınca isimler birbirinin üzerine gelmesi gibi ufak problemler var. Estetik olarak da hoşuma gitmedi.

Yoldaş portreleri leş. Hiç beğenmedim. Bu şekilde yapılması bilerek verilmiş bir karar (ellerinde daha iyi materyal var) ama fazlasıyla gereksiz. Önemli NPC'lerin portreleri kesinlikle olmalıydı, bütçeyi bahane etmesinler. Gayet güzel portreleri olan ve bundan çok daha düşük bütçeyle yapılmış oyunlar sayabilirim. Expeditions: Conquistador, Age of Decadence, özellikle Shadowrun gibi.

Hikayesi hakkında pek yorum yapmayacağım, henüz fena değil.

Toparlayaca olursam, belki hakkındaki beklentilerim baya düştüğündendir ama beklediğim kadar kötü çıkmadı. Bana kalırsa yerin dibine sokanlar da 9.5/10 diyenler de fazla abartıyor. Kalite olarak Pillars of Eternity gibi, gideri var ama uzun yıllar sonra adından bahsettirecek kalitede bir oyun değil. Sagus Cliffs'ten sonrasının daha iyiye gideceğini düşünerekten 7/10 diyorum.
GunGun
Üye
Çok güzel yazmışsın. Ben açıkçası çok sabredemedim oyuna, diyaloglarda bana çok batan bir şey vardı, ne olduğunu kestiremiyordum. Sen demişsin tam olmuş. Dövüşler inanılmaz canımı sıktı. Diyaloglar bayık, dövüşler de dandik olunca saldım ben de oyunu. O noktada hikaye falan çok da ırgalamadı beni.

Yalnız Kotor 2de Jedi Jesus kullanmadığınız için kınıyorum.
Dan DirikDan Dirik
Üye
eyw. jedi jesus 5.den sonra sıkmaya başladı ya

bu arada grafik ve müzikleri unutmuşum, ikisi de başarılıydı. pillars ve tides'ın eski oyunların çizgisini bozmadan geliştirdikleri en iyi şey arka plan grafikleri olsa gerek
Edward The PaladinEdward The Paladin
Üye
yanlış başlığa yazdım zaar rpg genel başlığına yazıcaktım
discussioncontroller