Ateizm ve Diğer Teizm Karşıtı Düşünceler
CúthalionCúthalion
Üye

Şimdi kesin tabirlerle asla inanmamışlar cennete giremez diyemiyoruz, zaten bize bırakın diyor kitap.



Bakara 217'ye tekrar bak istersen.
SamsonSamson
Üye
Uzayın büyüklüğü bile bence bir insanı dinden soğutmak için yeterli.

Ya da bir atomun küçüklüğü.
LovermanLoverman
Üye
Bu noktada inanmamak inkar etmek midir diye düşünmek gerekiyor bence Cuthalion. Kafir tanımı en net NİSA 150-151'de geçiriyor sanırım. Bir bakmakta fayda var.

Ayrıca bakmalı Araf 157, Bakara 62, Maide 69

Samson: Sebep?
oropheroropher
Üye
Bana göre inancın en önemli özelliği en zor anında, kendini en huzursuz hissettiğin anda gözlerini kapayıp yanında bir gücün olduğunu hissedebilmektir..
Yeri geldiğinde bir dua ile, yeri geldiğinde bir iç çekme ile yardım istediğinde, ruhunda o gücü bulabiliyorsan inanç görevini yerine getiriyor demektir..
Yaşamdan sonraki hayatta güzel şeyler elde edebilmek adına olmamalı inanç da ibadet de..
Hayatın herhangi bir noktasında sıkıştığında dayanma gücünü bulabildiğin bir güç varsa eğer içinde, o güç yanında olduğu için ne kadar şanslı olduğunu düşünüp bunun için ibadet etmeli insan..

Ben hayatımın çok genç yaşlarında bu gücü hissedemediğimi fark ettim..
İnsanların yaşadıkları, gördükleri etkiliyor bir şekilde inancını..
Gerçekten ihtiyacım olduğunda bana destek olacak hiçbir gücün olmadığını gördüğümde, bu yolda tek başıma yürüdüğümü kabul ettim..
Bu nedenle ateist olmamın tamamen benimle ilgili olduğunu düşünüyorum..
Ve inançlı insanlarla dalga geçmek yerine onlar adına mutlu oluyorum..
Benim hissedemediğim bir gücü hissedebildikleri için şanslı olsalar gerek..
SamsonSamson
Üye
@Lover

Bence dedim. Herkese öyle olmalıdır demedim. Bana yetiyor yani.
LovermanLoverman
Üye
Sebep ne işte. Yeni keşfedilen gezegenler Allah yok, din yalan sinyali mi çakıyor?
CúthalionCúthalion
Üye

Bu noktada inanmamak inkar etmek midir diye düşünmek gerekiyor bence Cuthalion. Kafir tanımı en net NİSA 150-151'de geçiriyor sanırım. Bir bakmakta fayda var.

Ayrıca bakmalı Araf 157, Bakara 62, Maide 69



Araf 157'de zaten Hz. Muhammed'e imanın gerekliliği belirtiliyor.

Bakara 62 ile Maide 69 benzer olmakla birlikte bunların tefsirine de bakmak lazım tabi.

Bakara 62 için Diyanet İşleri'nin açıklaması şu şekilde:

20. Sâbiîler, bazı tefsir bilginlerine göre, Yahudilik ile Hıristiyanlık arasında bulunan ve tevhid inancına dayanan bir dinin mensuplarıdır. İslâm âlimlerinin çoğunluğu ise bunların, kitap ehlinden olmadığını söylemektedirler. Bir rivayete göre ise Sâbiîler, Hz. İbrahim’in dinine mensup kimselerdir.

21. İslâmiyet, kendinden önceki dinlerin hükmünü kaldırmıştır. Bu itibarla, hangi dine mensup bulunursa bulunsun, tüm insanlar İslâm’a girmekle yükümlüdürler. İslâm gelmeden önceki semavî dinlere mensup olanlardan Allah’a ve ahirete inanıp iyi işler yapanlar, tıpkı İslâmiyette olduğu gibi, kurtuluşa ermişlerdir. Bu, genel bir kuraldır. Bu âyet bu noktayı vurgulamaktadır. Yoksa İslâmiyet geldikten sonra, İslâm’ı kabul etmeden, kendi ölçüleri içinde “Allah’a ve ahirete inanıp, iyi işler yapmak” kişiyi kurtuluşa erdirmez. Benzer ifadeler için bakınız: Mâide sûresi, âyet, 69.



Diyanet Vakfı da şöyle bir açıklama yapmış:

Yahudi kelimesi, buzağıya tapmaktan tevbe ettikleri vakit İsrailoğullarına takılmış bir addır. Bir rivayete göre de Hz. Ya’kub’un en büyük oğlu Yahuza’ya nisbet edilmiştir. Nasara, Hz. İsa’nın indiği Nasıra kasabasına nisbettir, diyenler vardır. Bir rivayete göre Hz. İsa’nın Al-i İmran 52, Saff 14. Ayetlerinde geçen “menensari ilallah” sözünden alınmıştır. Sabiiler hakkında çeşitli rivayetler vardır. Bir görüşü göre,Hz. İbrahim ‘in dinini devam ettiren eski bir topluluk idi. Müfessirlerin bazıları da Sabiiliğin yahudilikle Hıristiyanlık arasında tevhidci bir din olduğunu belirtmişlerdi. Bazı yeni araştırmacılar ise, sabiilerin Babil’de yaşayan ve yarı Hıristiyan olan bir mezhep müntesibi olduklarını ve Hz.Yahya’nın tabilerine benzediklerini ifade etmişlerdir.



Elmalılı da açıklamış bayağı bu iki ayeti, özellikle Maide 69'u uzun uzun yazmış. Hatta Bakara 62 açıklamasında şöyle bir yazı da geçiyor:

Hz. Muhammed'in peygamberliğinden önce Allah'a ve ahiret gününe iman eden ve iyi amel işleyenler bile Tevrat ve İncil hükmünce geleceğin büyük peygamberine iman ile mükellef idiler, buna işaret olmak üzere "Ahdimi yerine getirin." (Bakara, 2/40) buyurulmuştu.



Neyse, bunun için yanlış konudayız.
acdervisacdervis
Mod
Sıkılmadınız mı artık? İmanınızı başkalarına açıklamaktan, milletin yakasına yapışıp "aha böyle bak böyle" demekten.
SamsonSamson
Üye
İnsanların tam olarak kavrayamayacağı kadar büyük bir uzayda yaşıyoruz, bütün bunların sadece bu gezegende yaşayan insanlar için yaratıldığını söylemek bence mantıklı değil. Bizim bilmediğimiz başka kulları mı var yoksa Tanrının? Ya da varsa neden bunu gizliyor ya da söylemiyor?

Cinlerden bahsetmiyorum bu arada.
LovermanLoverman
Üye
Zaten ayrıca bakmalı dedim, yoğunluğu oraya koymadım. İnkar etmek tamamen reddetmektir bana göre, inanmayanlar ise genelde kafir statüsüne bodoslama dalmıyorlar. Tabii bencesi bu, alim falan değilim sonuçta. Sadece kafirin en net tanımı Nisa'da, İslam'ı hiç duymamış sevaplı doktoru ona sığdıramazsın bence. :)

Sıkılmadınız mı artık? İmanınızı başkalarına açıklamaktan, milletin yakasına yapışıp "aha böyle bak böyle" demekten.



Virgülden sonrasını yapmıyor kimse, gerisi için ise soruldu ki açıkladık, sıkılma mevzusu ise, son 1 ayda ben aynısını başlığın sahibine defalarca kere sormak istedim, tersi bi durum var ortada.

Sams, hepsi ve daha fazlası için KURAN, read it.
discussioncontroller