Ben de toplujam ha
YacatismaYacatisma
Üye
4.000 lira verip i5 almak... nigga plz.
rubyredrubyred
Üye
bu doların ben amk. bu ne lan 4000 verip böyle ortalama bir sistem almak
ryuukryuuk
Üye
yakın zamanda ben de sistem topladım ordan burdan fikir alarak, buraya da yazayım da toplayacaklar için bi örnek daha bulunsun.

gpu: http://www.amazon.com/gp/product/B00R3NK2LE?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00
ram: http://www.amazon.com/gp/product/B005T63BJM?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00
hdd: http://www.amazon.com/gp/product/B0088PUEPK?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00

bu 3 bileşeni amazon'dan sipariş ettim. ürünler, kargo ve vergi dahil $517.22 tuttu, bu da yaklaşık 1 ay önceki dolar kuruyla 1500 lira gibi bir şey yapıyor. verginin geri iadesi henüz olmadı, olur mu bilmiyorum.

cpu: http://www.vatanbilgisayar.com/intel-core-i5-6500-soket-1151-32ghz-6mb-onbellek-14nm-islemci.html

bu işlemciyi piyasa fiyatından 70-80 lira daha ucuza, daha önce adını duymadığım bir siteden almıştım biraz riske girerek. sorunsuz geldi, fakat şimdi o sitede stok dışı görünüyor. buna verdiğim para da 730 liraydı.

kasa: http://www.vatanbilgisayar.com/corsair-graphite-serisi-230t-80plus-650w-midt-atx-siyah-kasa.html
mobo: http://www.vatanbilgisayar.com/asus-trooper-h110-d3-intel-h110-soket-1151-ddr3-1600mhz-usb30-vgadvi-anakart.html

bu iki bileşeni de vatan'dan aldım. anakart ve ram'de biraz ucuza kaçtım ddr4'e geçerim birkaç seneye diye. bunun yanında hali hazırda bi ssd olduğu için elimde yeni bir tane almadım. elime biraz daha para geçene kadar da cpu'nun stock fanını kullanacağım. toplamda 3000+-50 lira diyebiliriz fiyat için dolar kurunun değişkenliğini göz önüne alarak.

en son da birkaç gün evvel şunu aldım:

http://www.teknobiyotik.com/silverstone-8-x-4pin-pwm-fan-coklayici-hub.html

aldığım kasadaki fan sayısı anakartın desteklediğinden fazlaydı, bu da bulunsun burda lazım olur belki.
MAVİSAKALMAVİSAKAL
Üye
Ben de ekran kartını Amazon dan alacağım. Gümrük parasını iade alabilrsem bayağı uygun fiyata geliyor.
creiGncreiGn
Üye
Yacatisma dedi:

4.000 lira verip i5 almak... nigga plz.



Ne yapsaydi? 4000 lira butce ile 1300-1400 liraya 6700k alacak halin yok. Hatta 4k gibi bir butceyle 6600k bile kurtarmiyor.

Ayrica, 4-5 ay icinde toplamayi dusundugum sisteme 6600k alacagim butceyi cok yuksek tutmama ragmen. Herhangi bir i7 islemcinin oyun performansina kayda deger bir etkisi yok. Mesela 4k butce ile sistem kurarken i7 degil i5 kullanmak gtx960 yerine 970 alabilmek demek. Sistem kurarken overclock edilebilir i5 islemci alip paranin geri kalanini alinabilecek en iyi ekran kartina yatirmak en mantikli hareket.

@smoking ace;

Keske yazdigim sisteme de baksaydin. Sanirim asagi yukari ayni paraya denk gelirdi ssd falan da ekleyince ama en azindan yeni nesil bir islemci almis olurdun. Iki yila degistiririm dedigin icin sikinti olmaz gerci islemci ama ekran karti biraz basini agritabilir Witcher 3 gibi oyunlar geldikce.

TL de oyle bir hale geldi ki gerci 4k ile kurulan sistem neredeyse giris seviyesi mk. Amazon'a bakiyorum gecenlerde, adamlar kendi kazandiklari currency ustunden 1500-2000 verip bizim 8-10k verdigimiz sistemi topluyor. Gel de boyle alim gucune sovme...

MAVİSAKALMAVİSAKAL
Üye
Gtx 970 ile r9 290x arasinda cok fark var mi?
YacatismaYacatisma
Üye
@creiGn

i7 olmasa bile en azından güncel 6 serisi bir işlemci alınabilirdi windowsa para bayılmak yerine. veya ssd gibi çok elzem olmayan bir parça yerine gtx 970 alınabilirdi.

şöyle bir sistem topladım ben,
image

ekran kartı amazondan alınabilirse, sisteme ssd de eklenebilir kalan para ile. veya ssd alınmaz i7 alınır.


külbastıkülbastı
Üye
Bence ssd elzem. Windowsta bi fark yaratmada da oyunlarda yükleme ekranlarındaki yazıları okuyamıyorsunuz bile. 970 ile r9 290x arasında fazla bir performans farkı yok ama 970 nvidianın gözbebeği. Onu uzun süre desteklerler.
DharkanDharkan
Üye
Bilmiyorum ya, oyun falan yüklemiyorum ben SSD'ye, çok ciddi bir fark olmadığını görünce harddiske taşıdım çoğunu. Windows için gayet güzel, fakat gerisi için meh.
discussioncontroller