XCOM 2
Edward The PaladinEdward The Paladin
Üye
Soddorath dedi:

Yine hayp yapıp paracıklara kıydınız yahu.



60 dolarlık bi aaa oyuna göre parası iyi. 220 verilmez ama 120 lira verilir. sonuçta xcom

ama ilk oyunu oynarken yerlerde yuvarlanmıştım, tekrar olsa tekrar alırım. bu yine güzel oyun ama gözümde ilk oyunun öyle çok bi zayıf yanı yoktu yani. hani bi civ4-civ5 farklılığı falan olsaydı bişey demezdim. ikisi de fraxis oyunu diye bu örneği verdim

rezistans olayı ilk oyunu kaybettiniz durum kötü reklamları yüzünden de böyle düşünüyor olabilirim. rezistans armoru 1 ay falan giyiyorsun sonra yine uzay zırhları başlıyor zaten
DemifiendDemifiend
Üye

Beğenenler: Pazarlamacı

creiGncreiGn
Üye
Acikcasi zorluk konusunda tamamen katilmasam da kismen haklisin; bir iki sayfa once yazdigimdaki gibi bir zorlukla devam etmiyor oyun, yine ustunlugu ele aliyoruz.

Bu zorlugun ortadan kalkmasinin sebebi yuksek rutbeli operatorler ekipmandan ziyade. Serial ve kill zone yetenegi olan iki sniper ekibin butun yukunu cekip tek turda butun dusmani telef edebiliyor. Ancak oyundaki taktikselligin arttigi da ortada; bir defa ise yarayan bir taktik oturttuktan sonra kazanmak zor degil ancak oyun yine de hata affetmiyor. Turun sonunda herkes hamlelerini tuketmisken ya da dogru konumlanmamisken bir sectopod'a yakalanmak 1-2 kisinin olmesine sebep oluyor cogu zaman. Benzer sekilde ayni anda gatekeeper, sectopod ve codex'ler geldigi zaman da hata affetmiyor oyun. Hele uzun suren gorevlerde patlayicilari tuketmisken zirhli bir dusman gelmesi de sikintili bir durum. Ozetle dogru hareket ettikten sonra hemen her gorevi tek isabet almadan bitirmek mumkun ama, bundan daha zoruna da ihtiyac olup olmadigi tartisilir. Zira oyun hata affetmiyor. 50-60 saat oynayip ogrendikten sonra kolaylasmasi da dogal; sonucta sira tabanli stratejide de tekrar tekrar ayni hatalari yapacak kadar aptal degiliz.

Rezistans olayi marketingmis evet. Uzay teknolojisine erisim daha zor olmaliydi. Yine de strateji haritasi ilk oyundaki uydu yollayip dusmani bekledigimiz oyundan daha iyi.

Ilk oyunu oynarken dibimizin dusup bunda ayni devrimin yasanmamasi da dogal. Sirf bu yuzden 7/10 bir oyun demek haksizlik olur. Ilk oyunda eksik bulunan ne varsa duzeltilmis, sacmaliklar giderilmis, her sey olmasi gerektigi gibi. E kendini bir kac yuz saat de oynatacak bir oyun. Bence buglari giderildikten sonra cok net bir 9/10. Ilk oyunun butun eksiklerinin giderilmis olmasi benim icin yeterli; cunku bunu gordukten sonra ortaya bambaska bir oyun cikmamis olsa da geriye donup EW oynamam. Buglardan rahatsiz olacaklar henuz beklemeli ama; game breaking bug olmamasina ragmen animasyonlar arasinda kopukluklar var, iki hamle arasinda zaman zaman 10 saniyeye kadar beklemeler oluyor, kill zone, rapid fire gibi birden fazla defa ates etmeye yarayan yetenekler kullanildiginda birimler buglanip animasyonlari atliyor, yuklemeler cok uzun, menu gecislerinde oyun bellek tukenmis gibi durma noktasina geliyor vs vs...

*mutlaka iron man'de oynayin ayrica. Arada yapilan malliklar ya da beklenmedik anda kaybedilen adamlar tuzu biberi oyunun. Ozellikle ilk baslarda insanin belini bukuyor yuksek zorlukta gorevlere rookie'lerle cikmak zorunda kalmak.

Beğenenler: Corax

CoraxCorax
Üye
yettinsasuke1yettinsasuke1
Üye
Xenonauts verdiği tadı Xcom'ın yeni serilerinden alamadım. (2. Oyunu daha oynamadım) Xcom Enemy Unknow'dan sonra Xcom Enemy Within birlikte oynayınca oyun eskiden daha boşmuş be yav dedim resmen. Yalnız ilk Xcom'dan esinlenerek ve geliştirilerek yapılan Xenonauts verdiği atmosfer bu yeni Xcom'a benim gözümde tek atar. Özellikle detayları tam bir harika. Xcom'ın yeni oyunlarında o gerilimli atmosferi hissedemiyordum ben. Bence şu anki en büyük eksikliği Xcom'ın verdiği gerilim ve gizemlilik atmosferinin yok olması. Bir de Xcom'dan sonra ikinci oyununda gizlilik getireceklerini söylediler. Xcom'ın en büyük eksiği buydu benim gözümde. İyi kotarabilmişler mi diye şimdi hazır çıkmışken bir inceliyeceğim
DharkanDharkan
Üye
Uzaylılarla aynı gezegene taşınıyoruz

bayağı gizemli yani
SmoKiNg ACESmoKiNg ACE
Üye
Oyun güzel olmuş bence.

İlk oyuna göre epey zorlaşmış. Normalde zorlukta oynuyorum ama bir kez çuvalladınız mı ger dönüşü olmuyor. Mesela tam oh kurtulduk EVAC'a kaçıyoruz derken arkadan Viper abla lardan birisi bi yakalıyor ayvayı yedin. Ya adamı bırkıcan orda yada tum takım geri gidip kurtarmaya ugrasıken uçağı kacırıcaksın. Bastan hepsini öldürerek gitsen bu sefer de süre yetmiyor. Öyşle bir bölümde tam 3 saatten fazla uğraştım geçebilmek için.

Yada CODEX ablalar abuk subuk teleportlanıp, clonlanıp bütün düzeninizi bozabiliyor.


Belki bildiğiniz şeylerdir ama yine de buraya bir iki taktik yazayım;

Fark ettiniz mi bilmiyorum ama bazı görevleri solo olarak oynamak çok daha kolay. Özellikle avatar görevlerinde mesela afrikadaki tesise solo attım. Bir kez bile silah ateşlenmeden 30 saniyede falan bitti görev :D Tabi kimseye kendinizi göstermeden gitmeniz lazım. O da zor değil çünkü sadece bina içinde patrol atıyorlar dış arazi boş(dışa bakan turretler var).

Concealed olarak başlıyorsun ve içeri bir bomba yerleştirip çıkmanı istiyorlar. Önce ekip olarak gitmiştim baktım mevzu karışıyor, dedim dur tek deneyeyim aşşağı yukarı 30sn ile 60sn arası sürer doğru taktiği uygularsanız.

Spoiler veriyormuşum gibi görünebilir ama harita sabit değil her seferinde bastan yapıldığı için benim anlattığım şekilde çıkmayabilir sizde. Mesela görevi ilk yaptığımda nesne binanın ortasındaydı ve farklı bir arazi vardı, ikinci yaptığımda kapının yakınlarına koymuşlardı. ama ikisinde de binaya aynı taktikle yaklaşıp çıktım.

Solo olarak atınca daha kolay olduğunu keşfettiğimde inanılmaz bir tatmin hissi aldım görevden.

Ondan önceki avatar görevi de aslında tam solo atmalıktı ama onu takım olarak bitirdim.
Geri sayım olmayan haritalarda birşeyleri alıp çıkmanızı yada bir yerleri patlatmanızı istiyorsa görevi solo yapmayı deneyin. ama kimse ile çatışmamanız lazım. EVAC'ı da istediğiniz yere çağırabildiğiniz için aleti aldığınızda tek hamlede(turn) geri kaçabileceğiniz bir yere çağırın evac'ı. Afrika görevinde tam kapının ağzına koydum evac ı. malzemenin olduğu yerde guardlar vardı ama tek turn de kapıyı açtım içeri girdim alet aldım ve geri çıktım evac'ın olduğu yere direk evac yaptım. guardlara turn geçmeden ben işi halletmiş oldum, sadece mal mal bakabildiler :D


Bir de geri sayım hikayesi yoksa ciddi kolay oluyor görevler. Çünkü sürekli pusu kurarak ve coverda kalarak ilerliyorum, kimse ölmeden bitiyor görevler.

Bir tavsiye de üs saldırıları ile ilgili vereyim(eski adı ile abduction). en az bir adet ranger alıp onu sürekli concealda tutun. Ana grubunuzu düzgün bir barikatın arkasına yerleştirin. Hepsi tam yanyana durmasın(el bombası atıyorlar doğal olarak perişen oluyorsun) ama cok uzak da olmasınlar(tek kişiye yoğunlaşıp perişan ediyorlar.) Ranger ile rehineleri kurtarırken, düşmanların yerlerini de keşfedeceksiniz. Düşman sizi görmediği sürece sorun yok, siz onları gördüğünüz için sniperlarınız ateş edebiliyor o noktaya. Ateş edip ana gruba çekin. Keşfettiğiniz düşmanların hepsini asıl grubunuz ile üstünüze çekin. Eğer ranger ile gideceğiniz yolu da doğru seçtiyseniz(haritanın kenarlarından dolaşın ama hangi yönün boş olacağı belli olmuyor. Yine de dolu tarafa den gelseniz bile 1 veya 2 asker oluyor kenarlarda) etrafta gruplar halinde bekleyen boşta rehineler denk getirebilirsiniz. Zaten tüm rehineleri kurtarmanız beklenmiyor, belli bir sayı olduğu için beleş bonusları toplayıp direk kaçabilirsiniz.

Asıl grubunuz da medic veya medkit olursa iyi olur cunku sureklı sabıt noktada kalabalık bir grup olarak beklediğiniz için bol bol bomba ve kanat atağı yiyeceksiniz.

Tek sıkıntı faceless lar. Özellikle iki rehine birbirine aşırı derecede yakın duruyorsa(özellikle haritanın ortalarında ve ev içinde) kesin biri faceless çıkıyor. Bir de oyunda sizin görüş alanınızda olmasa bile rehinelerin öldüğünü görebiliyorsunuz, eğer iki tane yan yana duran rehineden birini vurup diğerini canlı bıraktıklarını fark ederseniz kesin faceless çıkıyor o.


Son tüyo da performans ile ilgili olsun. Oyunu ilk kurduğumda oynanmayacak derecede donmalar vardı, bazı ekranlar da hiç tepki yoktu vs vs.

yaptıklarım:

Steam in game overlay'i iptal ettim.
Game file verification yaptım.

Grafik ayarlarından
teknoloji ile ilgili herşeyi kapattım. Ffxaa, vsync vs gibi. (grafikleri yada çözünürlüğü falan düşürmedim. Sadece dış teknolojileri kapattım.

Şuan oyun yağ gibi akıyor hiç bir tekleme, bekleme vs yok. Animasyon kayıpları falan da yok.



Oyundaki tek sinir bozucu şey (önceki oyunda da aynı var dı) sen geliştikçe karşı tarafında gelişmesi. Tam bi yeni zırh yapıyorsun oh yedim şimdi sizi diycen bi bakıyorun karşı taraf da zırh artırmış. Tam dur yeni silah yaptım diyorsun karşı taraf da farklı bir birlik ile geliyor. Bi noktadan sonra biz aşırı güçlü olduğumuz için üstünlük kuruyor olabiliriz ama silah zırh kasıp erkenden güçlü ekipmana sahip olmak çok da büyük bir avantaj değil yani. Siz ne yaparsanız adamlar da yapıyor. İleride bizim daha güçlü hale gelmemizin tek sebebi Creign de söylemiş askerlerin rütbe atlıyor olması ve üst rütbeler hem daha az atış kaçırıyor hem de silahlar daha çok crit attığından her atış crit ile bitiyor.


LostLost
Üye
epik final

Spoiler:
son görevin son bölümüne 6 adam + commander'la girdim(oraya 6 adamla gelebilmeme de mind control'le aldığım, adını unuttuğum beyaz küre düşmanına borçluyum), ilk 2 avatarı gerilla taktiğiyle öldürdüm, ranger'ımı orda kaybettim, portallardan durmadan takviyeler akmaya başladı son avatar'a girişirken. keskin nişancımla 70%e falan indirdim canını sonra onu da indirdiler bi psi'mla beraber, etrafta 50 tane düşman var, specialist'imi avatar mind control'le aldı, commander'ım bi köşede hard cover arkasında, 1 grenadier bi de psi ölmek üzere onu savunuyor... bi null lance çaktım avatara commander'la, avatarın canı 40%'a falan düştü, kalan 2 eleman da bleed out oldu uzun bi düşman eli sonrasında, bi tek commander kaldı, avatar da o 50 düşmanın arasında bi yerde duruyo, dimentional rift çaktım avatar'ı merkez alarak, 10%a indi canı tam hassssikome bu el kesin gidiciyim derken gitti commander'ımın 5 metre yakınına teleport oldu, çat indirdim silahla, umduğum gibi de önemli olan avatar'ları öldürmekmiş neyseki, kalan düşmanları miklemeden oyun bitti, commander'la beraber 2 kişi göründü en sonda; biri bleed out olan psi diğeri ya grenadier'di ya da avatar'ın kontrolündeki specilist... commander'ın güçlerini sona saklamakla iyi etmişim... neyse beyleydi işte

Beğenenler: creiGn

creiGncreiGn
Üye
Son görev hakkaten harikaydı. Zaman kısıtlaması olmadığı için yaralanma dahi olmadan son çatışmaya kadar gelebilmiştim ama yine de bir hayli terletti diyebilirim. Mutlaka ama mutlaka mind control kullanmak şart güçlü bir düşman üstünde; gatekeeperlar mükemmel cannon fodder oluyor mesela.

-------------

Legend - Ironman oynamaya çalışıyorum da, imkansız yav. 15 defa falan baştan başladım herhalde ama ilk retalliation'da cortluyorum. Ilk bir ayı atlatıp tier 2 ekipmana ulaşabilsem olacak gibi ama yok yani, long war falan hikaye bunun zorluğu yanında. Herhalde ironman'i sallayıp honest man deniycem. Oyunun saçmalıkları hariç save scum yapmadan bitirmeye çalışayım.
LostLost
Üye
bi kaç mod yükleyip tekrar bitirdim oyunu, bu sefer daha uzun sürdü, party sayısını 8e çıkarıp ve her bi düşman devriyesine bi adam ekleyen modu da kurdum; her görev 2 kat daha uzun sürdü bu yüzden. daha kolaydı ama daha fazla sabır istedi hele son görevi az önce bitirdim, 3-4 saat sürdü zaar, ne partiden bi eleman öldü - en sonda 1 kişi yaralandı sadece, onu da MClenmiş party adamım vurdu - ne de 2 tane MClediğim androbilmemneler, 2. formlarına bile girmediler

bu sefer son görev garipti ama; en zor düşmanlar ilk bölmede geldi sonra biraz daha kolayı, sonra yine zor, sonra da şaka gibi advent stunlancerlar falan çıktı son yerin girişinde ama daha garibi 2 avatarı çıktıkları elde öldürdüm 3. çıktığı köşede saklanıyodu bana gelmesini bekledim bi kaç el, portallardan düşmanlar kesildi o ara nedense, geçenkinde aktıkça akıyolardı 4 tane gatekeeper falan vardı meydanda diğer bilmemkaç kişinin arasında

8 kişilik party, 4ünü sağ cepheye, 4ünü sola, 1er tane adrome...lar önlerinde hem cannon fodder oldular hem de grup gelince asit bombaları çok işe yaradı. 2 psi, 2 nişancı, 2 specialist, 1 ranger, 1 grenadier'le girdim bi tek ranger bi moka yaramadı, grenadier de olmasa da olurdu, 3 nişancı, 3 specialist, 2 psi'la elimi kolumu sallaya sallaya ezer geçerdim zaar. bu sefer commander'ı hiç kullanmadım nerdeyse son avatara bi lance attı o kadar. ha bi de gatekeeper'ları MCleyemedim bi türlü, buglandı zaar seçenek çıkmadı, o yüzden 2 tane gatekeeper çıktıkları yerde yana dururken AoE'lerimin çoğunu yediler

bi de MCleyince bölüm bitene kadar eleman bizim oluyo ama daha zoru/hack edince bi robotu sadece bi kaç el için bizim oluyo, sectopod muydu ne tam düşmanların arasına gönderdim, el düşmana geçinde kontrolümden çıktı ağzıma mıçacaktı nerdeyse isabetli atış yapsa

aar burnout oldum ama uzun bi süre oynamam
discussioncontroller