Yeni Sistem
Starlet
Üye
Bir arkadaşım birkaç ay içinde masaüstü sistem almak istiyor. Kendisi pek anlamadığı için benden yardım istedi. Fakat benden daha iyi anlayanlarınız vardır diye size danışıyorum. 3000 TL'yi geçmeyecek şekilde bir sistem toplayabilir misiniz? Son nesil parçalar olsun. Yani gidip de bu saatten sonra i5 i3 işlmeci alınmaz mesela i7 en alt seviye veya 8 çekirdekli en alt seviye olabilir.... gibi. Ben bildiğim kadarıyla önerilerde bulundum ama ... paraya ... sistemi toplama konusunda pek iyi değilim.


işlemci özellikle intel (i9 olması şart değil)
Ekran kartı Nvidia işlemcili (Ben SLI öneriyorum ama gerek yok derseniz tek de olur. Ben SLI 180 gtx düşünmüştüm mesela)
Depolama SSD. 500 GB yeter mesela. Fazlasına gerek yok.
Bellek 16 gb aşağısı olmaz bu devirde.
Anakart ben Asus tercih ederim Gaming serisinden Ama bütçesi 3000 TL civarı olunca veya belki siz çok da gerekli değil derseniz tamam)
KAsa Corsair Obsidian 750 D önerdim oda beğendi. olur dedi.
Ses kartı
ImplexibleImplexible
Üye
3000 liraya bu zamanda Intel i7 işlemcili bir sistem toplamak imkansız. Piyasadan haberdar değilsiniz galiba.

i5 8400 ile güzel bir sistem yapılabilir 3000 liraya ama diğer parçalardan da baya bir kısmak gerekir.
Zodiac
Üye
bitcoin fiyatlarini inceleyin ona gore parcalari alabilir ya da alamazsiniz.
UnicornKnightUnicornKnight
Üye
trollüyor olsa gerek. ^_^

arkadaşın o paraya bir tane Galaxy Tab ya da iPad alsın bilader, hatta iPad'in yeni nesillerine bile yetmeyebilir. (swh)
Starlet
Üye
Benle bir ilgisi yok abi. Kendime alacak olsam böyle bir durum olmazdı zaten. Evet, arkadaş bu durumdan habersiz. Bende baktım, öyle bir şey olmaz. Kendisine de durumu açıkladım zaten.
Kendime alacak olsam sorun yok ben az çok durumdan anlıyorumda işte bana şu kadarlık bir sistem topla işlerinden pek anlamıyorum.

Hem son teknoloji olacak, hem ucuz olacak, hem son oyunları ortalama çalıştıracak.... Dolar uçmuşken.....
Zodiac
Üye
hem dolar hem de bitcoin mining endeksli ekran karti fiyatlarindan dolayi pc toplanmasi cok zor. 6 ay once 1080 alabildigin paraya bugun 1060 anca alabiliyorsun. fp olsun diye amd ekran karti almaya kalkarsan dunyada herhangi bir magazada bulma sansin cok dusuk.
darkredangeldarkredangel
Üye
Ekran kartı dışında, RAM fiyatları da uçtu üretim sıkıntılarından dolayı, 1-2 seneye de düzelecek değil diyorlar. Ayrıca ne kadar sallarsınız bilmem ama Spectre/Meltdown güncellemeli işlemciler de 1-2 seneye çıkacak. Şu an sistem toplamak için en yanlış zaman.

Bir de oyun için sistem toplayacaksanız, işlemcinin son nesil olmasına da gerek yok pek, ekran kartı daha önemli. 1-2 nesil öncesinin işlemcileri her şeyinizi karşılar. Zaten intel her nesilde soket değiştirdiği için, şimdi son nesil bir şey alsanız bile güncellemek istediğinizde anakart değişecek her türlü.

Bir de i9 hiçbir zaman şart değil zaten, onu kullanacak kadar iş yapıyor olsa bütçesi bu kadar olmazdı. SLI da aynı şekilde. Kaldı ki Nvidia son nesilde desteği kesiyor tamamen, oyunlarda destekleyen yok gibi bir şey, tamamen para israfı olur.
Starlet
Üye
Teşekkür ederim yardımlarınız için. Dediğim gibi kendime sistem toplayacak olsam daha farklı yaklaşırım olaya ama işte bütçe kısıtlı olunca bir yerde tıkanıyor iş. Bende işin içinden çıkamadım zaten. Neresinden tutsan elinde kalıyor o kadara. Zaten o da sizin/benim gibi oyunlarla haşı neşir değil. Arada bir oynadığı 3-5 oyun var o kadar. Call of Duty'nin son çıkanlarını sevmedi mesela. WW2'de Deathmatch yokmuş. Dedi bana (Ben oyunu henüz almadığım/oynamadığım için bilmiyorum yok mu var mı). Call of Duty 2'yi oynuyor severek (Evet 2005 yapımı olan). Call of Duty 2'yi çalıştıran bir sistem birde 3-5 Neo Geo Emülatörlü oyun falan oynar. Öyle 4K görüntü son sistemler falan pek ilgilenmiyor. Ortalama olarak çalıştırsın yeterli istediği. Birde Tekken 7'den falan bahsetmişti. Zaten ekran almayacak. Projektörle duvara yansıtıyor. Ses sistemi de var. Klavye mouse var. Bluray yazıcı okuyucu istemiyor. DVd yazıcı yeter mesela. Hatta o optik sürücü ye de gerek yok dedi de ben en az bir dvd okuyucu olsun dedim. işletim sistemi kurarken falan vs. Oyunları dijital olarak alıyor. Steamden falan.

Durum bu yani. Yine de belirttiğim şekilde bir sistem önerebilirseniz ben arkadaşa vereyim. Zaten o da hemen şimdi almayacakmış. Birkaç ay sonra. Bana kabaca ne kadar tutar bu tür oyunları çalıştırmak için dedi.
UnicornKnightUnicornKnight
Üye
ikinci elde ekran kartı fiyatları 2-3 aya kadar muazzam düşecek, lakin adeta mayın tarlası gibi bir piyasa seçkisinden (mining işlerinde hışırı çıkarılmış kartlar) birini edinmek akıl karı mı orasına bir şey diyemem. bunun yeni/sıfır ürünlere bir yansıması olur mu olmaz mı ona dair bir şey söylemek için de erken.

arkadaşın hiç uğraşmasın, direk konsol alsın. PC'ye çıkan her oyun Xbox One X için de çıkıyor ve uzunca bir süre daha da çıkacak. mevzunun bir de Exlusive Game boyutu var ki PC Master Race kafasında bir adem olduğum halde ara ara benim bile fena halde kıskanmama neden olan çok sağlam işler çıkan bir Playstation gerçeği de önümüzde mevcut.

dediğim gibi şu sıra oyun oynamak adına en akıl karı yatırım "konsol al geç" şeklinde olandır.
Aresny
Üye
Yakın zamanda ben de benzer bütçede bir sistem toplamayı düşünüyorum. Ekran kartı filan bahsi geçtiğine göre oyun da oynanacak diye düşünerek yaklaşıyorum.

İşlemci: Intel G4600 öneririm. i3-7100 de olabilir ama çok bir fark olmadığı için o parayı ekran kartına ayırmak en iyisi. Çok az bir farkla i3-8100 bile olabilir ama o zaman da anakart fiyatları artıyor. (400tl)
Anakart: MSI B250M PRO-VDH ya da Asus Prime 250M-A güzel bir seçim gibi. (400tl)
Bellek: 8GB 2400MHz ile idare etmek gerekiyor. (450tl)
Ekran Kartı: Bu bileşene en son karar vermek, bütçenin diğer parçalarından kısıp buna aktarmak gerekiyor. Birkaç gün öncesine kadar 875tl civarında 1050Ti varken, şimdi sanırım minimum 1050tl. Bu seviyeye çıkınca da insan acaba 350 tl daha eklesem de 3gb 1060 mı alsam diye düşünebilir. Bu tamamen bütçe ile alakalı. Ancak 1050Ti alt sınır olarak düşünülürse güzel olur.
Depolama: Bu bütçeye SSD ne kadar elzem bilemedim. Ancak alınacaksa da 250 tl civarında 120gb almak yerine 450tl civarında 250GB almak daha mantıklı olacaktır. Tabii burada da bütçeye tosluyoruz. Benim önerim SSD'yi erteleyip 1TB 7200rpm WD gibi bir harddsik almak olur. (250tl)
Kasa: Önerdiğin kasa 800tl, biraz pahalı gibi. Corsair VS600 (600W 80+) daha uygun maliyetli ve iş görür diye düşünüyorum. (450tl)
Ses Kartı: Özel bir sebebi yoksa gerek de yok.

Ekran kartı hariç 1950 tl yaptı. 1050 ti alıp 2950-3000 tl ye bu işi bitirebilir ya da biraz daha zorlayıp 3400-3500 civarına gtx1060 3gb daha güzel bir kasa toplanabilir.


discussioncontroller