Civilization VI
GunGun
Üye
Liderler çok tırt çoook.

Bir de daha adam gibi bir oyun bitiremedim. 2 defa saçma saçma işlerimden yüzüme patladı. 3. oyunumda da Roma benken Roma bana savaş ilan etti. Anlamadım ne oldu. Bakalım 4.de nolacak?

Üç beş ipucunuz falan varsa alırım.
YacatismaYacatisma
Üye
oyuna ben pek alışamadım, civ 5 ten çok daha komplike olmuş district vs. İstediğin yere wonder veya bina vs. kuramaman ve işçilerin kendini harcıyor olması pek hoşuma gitmedi. Onun dışında kolayda açmama rağmen npc ler bildiğin piskopat çıktı lan. bu süpriz atak olayına bence bi cila lazım çünkü hani durduk yere oyunun en başına adam (yunan) full asker basmış beni indirmeye geliyo. barış imzaladıktan hemen sonra ilişkilerimin iyi olduğu ingiltere sınıra dayanmış ordu ile. noluyo lan dedim açıkçası.
housing ve amenities sürekli düşüyor ne yapsam. acaba asker fazla olunca mı düşüyor anlamadım. bide bu amenities in lokal olması diğer şehirleri etkilemiyor olması da kötü olmuş sankim, fazla incik cincik şeyler eklemişler oyuna.
bu arada ben seriye civ 5 ile başladım hani daha önceki versiyonlardan esinlenme ise bunlar bişey diyemem.
KnightOfPainKnightOfPain
Üye
İşcilerin ne olursa olsun 3 bina dikmesi ( ve o binaları turn beklemeden anında dikmesi ) ve daha sonra yok olmaları bence mantıklı olmuş . Eskisi gibi bir bina dikmeleri 4-5 turn sürmüyor .
RedBeardRedBeard
Üye
İşçilerin bence de böyle olması çok daha iyi olmuş, daha kullanışlı olmuş. Hele yol yaptırmıyoruz artık, boşa bakım ücreti ödüyorduk. Bir de oyun ilerledikçe işçi üretmesi ya da satın alması da çok mesele olmuyor.

Bu arada ben ilk çıktığında 5'i de beğenmemiştim garfik stili olarak. Şu anda tek derdim fog of war ile. Epey güzel olmuş aslında ama alışamadım bir türlü. ._.
YacatismaYacatisma
Üye
işçi olayını şu yüzden sevmedim. 2 tane yapıp bütün oyun boyunca kullanabiliyordun. şimdi ise asker veya bina basmak yerine işçiyle vakit kaybediyorum.
creiGncreiGn
Üye
Vakit kaybetmiyorsun ki yav, sehirlerin biraz gelisti mi 2-3 turda yapiyorsun zaten. Ki eskisine kiyasla improvement da cok daha az yapiyorsun. Sehirler buyudukce improvementlarin yerini districtler aliyor.

Beğenenler: RedBeard

GunGun
Üye
Tall oynamanın bir yolunu bulamadım yav. Roma ile lejyonlarla milletin üstünden geçtim şimdi. Efendi gibi bir cennet vatan kuramadık daha.
RedBeardRedBeard
Üye
Oyunun dinamiklerine alışmak için Amerika ile oynayabilirsiniz, rakipler pek cesaret edemiyor toprağınız içerisinde kazandığınız bonus nedeniyle. Böyle olunca 2 birim üreterek uzun süre idare edebiliyorsunuz.
JerryJerry
Üye
Emperor'da ilk turu bitirdim(Kültür)

Civ 5'e göre çok üstün değil. Bazı noktaları daha iyi, bazı noktaları daha kötü olmuş. District'ler başta güzel ama endgame'de sırıtıyor. Goverment ve Policy'lerin anlık değişebilmesi güzel olmuş ama Civ5'deki hayvani bonuslarını kaybetmişler ve oyundaki farklılıkları bayağı bir azaltmışlar.

Müzikleri beğenmedim. Ana menü ve trailer'da çalan parça çok iyi ama oyun içinde her medeniyette aynı müzikler çalıyor sanırım?(Tam emin değilim)

Worker sistemi güzel ama end-game'de çok zahmet istiyor.

Teknoloji ve District sistemi arasında kopukluk var. District'ler ciddi şekilde yavaş gelişiyor, bu arada teknoloji de alıp başınızı gidiyorsunuz. Bunu engellemek için Production kasmaya gayret ettim ama pek bir şey fark etmedi. Köküne kadar gitseniz de maksimum 3-4 turn kazanabiliyorsunuz.

Beğendim ama gene 1500 yama ve 10-15 dlc'den sonra işler rayına oturacak gibi duruyor. Oyunun başları ne kadar güzelse, endgame'i de o kadar kötü olmuş.

Not: Atom bombasının atıldığı bölgeyi ve oradan geçenleri 15 turn boyunca düzenli olarak pelt etmesi çok güzel düşünülmüş ancak şehri yıkınca tüm etkilerin kaybolması da gülünç olmuş. Bu sefer üretmeye değecek diye düşünürken gene ters köşeye yatırdılar.

Ek; Doğal kaynakların kullanımı da Civ5'de daha iyiydi.

Beğenenler: KnightOfPain, creiGn

creiGncreiGn
Üye
Spoiler:
Jerry dedi:

Emperor'da ilk turu bitirdim(Kültür)

Civ 5'e göre çok üstün değil. Bazı noktaları daha iyi, bazı noktaları daha kötü olmuş. District'ler başta güzel ama endgame'de sırıtıyor. Goverment ve Policy'lerin anlık değişebilmesi güzel olmuş ama Civ5'deki hayvani bonuslarını kaybetmişler ve oyundaki farklılıkları bayağı bir azaltmışlar.

Müzikleri beğenmedim. Ana menü ve trailer'da çalan parça çok iyi ama oyun içinde her medeniyette aynı müzikler çalıyor sanırım?(Tam emin değilim)

Worker sistemi güzel ama end-game'de çok zahmet istiyor.

Teknoloji ve District sistemi arasında kopukluk var. District'ler ciddi şekilde yavaş gelişiyor, bu arada teknoloji de alıp başınızı gidiyorsunuz. Bunu engellemek için Production kasmaya gayret ettim ama pek bir şey fark etmedi. Köküne kadar gitseniz de maksimum 3-4 turn kazanabiliyorsunuz.

Beğendim ama gene 1500 yama ve 10-15 dlc'den sonra işler rayına oturacak gibi duruyor. Oyunun başları ne kadar güzelse, endgame'i de o kadar kötü olmuş.

Not: Atom bombasının atıldığı bölgeyi ve oradan geçenleri 15 turn boyunca düzenli olarak pelt etmesi çok güzel düşünülmüş ancak şehri yıkınca tüm etkilerin kaybolması da gülünç olmuş. Bu sefer üretmeye değecek diye düşünürken gene ters köşeye yatırdılar.

Ek; Doğal kaynakların kullanımı da Civ5'de daha iyiydi.





Henuz endgame'e kadar ilerlemedim, 200 turn civarinda biraktim oyunu en son dun oynarken, guzel noktalara deginmissin. Districtlerin gelisimi bir hayli yavas, ozellikle teknolojik gelisimle paralel gitmemesi biraz rahatsiz edici. Modern caga gelmisim, hala banka dikmekle, kanalizasyonla altyapiyla ugrasiyorum.

Ancak builder ve government konusuna katilmiyorum. Builder'lari otomatige almaya alistigimiz icin zahmetli geliyor ama hafiften micro management gerektirmesi daha guzel olmus bence. District ve wonderlarin spesifik yerlesim gereksinimleri genel olarak micro management yukunu arttirmis zaten. Belki olayin geneline odaklanmak yerine micro management'a boguluyoruz diye bir elestiri getirilebilir ama tercih meselesi diyebiliriz herhalde.

Government sisteminin devasa bonuslar vermemesini ise begendim ben. 5'teki her uc ideoloji de inanilmaz derecede yuksek bonuslar veriyordu. Sosyal politikalarin verdigi bonuslara bakinca (ozellikle tradition, patronage gibi hemen her victory condition icin olmazsa olmaz agaclar) boylesi daha iyi geldi acikcasi.

Problem olarak sayilabilecek seylerin bir cogu basit sayisal degisikliklerle dengelenebilecek seyler. Koklu degisimler gerektiren derin problem yok denilebilir. Bir cok sey 5'te daha guzelmis gibi geliyor bana ama durup bir bakinca bu hali daha dogru olmus diye dusunuyorum. En hosuma gitmeyen sey oyunun agresif oynamaya ve sehir spamlamaya haddinden fazla musade etmesi. Ustun teknolojiyle ai'i askeri acidan domine etmek kultur, din kasmaktan falan daha kolay. Mutlulugun sehir bazinda olmasi iyi ama hizli genislemenin de olumsuz bir etkisi olmaliydi.

Beğenenler: RedBeard, KnightOfPain

discussioncontroller