Far Cry 5
DarK.DarK.
Üye
ohaaa yeni model çıkmış bile
tolga_pctolga_pc
Üye
Hikaye ilerleyişinin her FC'de olduğu gibi cheesey ucuz aksiyonlarla olacağını biliyordum da bu kadar aptalcasını da beklemiyordum doğrusu. Düşmana 1 kere yakalanırsın hadi maksimum 2 kere yakalanır ölmek üzere kurtulursun falan. Her farklı boss'a 2şer 3er kez yakalanılır mı lan bu ne mal bir ilerleme metodu böyle. Kabaca oynamayanlara anlatmam gerekirse 3 büyük bölgeyi yöneten elemanları devirip oyunun sonuna ilerleyeceksiniz lakin bu elemanlardan her birinin bölgesine girdiğinizde 2şer 3er kez sizi yakalayıp sonra nedensizce salıyor yada aptlaca kurtuluyorsunuz polat alemdar gibi. götümle güldüm doğrusu

Ridygo dedi:

@tolga_pc

Resolution scale'i 1.2 yap. Hem performansi cok bozmuyor hem baya iyi AA etkisi yapiyor.



Yok 1060'da yemiyor. Daha doğrusu fps kaybı çok oluyor. Minimum kare sayısı 65'ten 55e düşüyor, 10 fps kaybettiriyor yani. Birkaç ayarı ultradan high a çekmek gerek. Şu an için gözüm alıştı devam ediyorum böyle. İlkten uzun süredir ''ilerlerken blur atan'' AA metodlu oyun oynamayınca göze battı. En son Fallout 4 oynamıştım böyle gene söverek. Daha sonra modlarla halletmiştim AA'nın blur olayını. Blur oranı %90 oranında düşürülebiliyor modlarla.
Orderabi
Üye
Ridygo dedi:

Oyun muhtesem gençlik. Bekledigimiz ozledigimiz far cry gelmis sonunda yumulun.

Yayalar da bol.



tolga_pctolga_pc
Üye
Far Cry gibi saf fps elementleriyle öne çıkan bir seriden , en azından oyuna 2. oyundaki gibi tam anlamıyla ''olmayan'' bir hikayenin eşlik etmemesi ya da 4. oyun gibi bir öncekinin reskini olmaması dışında daha fazla ne bekleniyor bilmiyorum ama Ridy'nin kastettiği gibi hem hikayesi 10/10 hem fps mekanikleri 10/10 olsun isteyen varsa , ı ıh o oyun değil üzgünüm. Hikayenin sadece başı yazılmış tahmin ettiğim gibi , geri kalanı ve işleniş kısmı facia. Ama benim gibi fps olsun, keşfetmeli olsun diyorsanız muazzam grafik bonusuyla totalde rahat 7/10 oyun.

Eğer Far Cry serisinin, halihazırdaki materyaliyle gelişimini görmek isterseniz 1-3-5 oynamanız gerekiyor. Üçü de tamamen farklı oyunlar zira. 2 ve 4ü oynarsanız seriye çöp dersiniz. 1 klasik ama twistleri olan, gayet zamanına sağlam bir fps idi, 3 ile craft ve hikayenin pörfekt olmasa da harika uyumu eklendi, 5 ise oynanış çeşitliliğini , grafikleri, fps mekaniklerini falan allahu ekber dağlarına çıkartıyor. 2 oynarsanız çöp dersiniz çünkü çöp oyundu. Oyunda hikaye yoktu, oynanış sıkıcılar sıkıcısıydı, sadece muhteşem bir orman dizaynı vardı o kadar. 4 ise 3 yüzünden, daha doğrusu reskin olduğu 10 km öteden belli olduğu için serinin adına leke sürdü. Bu iki oyunu görmezseniz seriden bekleneni alamamanız imkansız.

5 konusunda da, hammaddesiyle craft yapabildiğimiz bliss ilacının antisini üretmek kıt akıllının birinin aklına ileride gelecek mi çok merak ediyorum. Uyuşturulup kafese konana kadar ortalarda sağa sola debelenen sığır gibiyiz çünkü.
BenjaminBenjamin
Üye
FarCry 2 baya iyi oyundu bence.
tolga_pctolga_pc
Üye
Baya iyi mi. Bence sen oynayalı yıllar olmuş. Oyunda hikaye bildiğin ''yok'', diyalog yok, karakter yok. Oynanışa katkı sunan , çeşitlendiren bir etmen yok. Yapay zeka yok, cidden yok. Vurulunca 5 saniye sonra ''ah dur lan bir acı geldi şimdi'' diye yere düşen düşmanlarıyla, git 20 km ötedeki tankeri patlat gel görevleri ile oyunun sonuna kadar giden, sonunda da çöpler çöpü bir endingle ekrana bakakaldığın bir oyun. Silahların tutukluk yapabilmesi ve güzel orman dizaynı dışında FC2'de oyun elementi denebilecek hiçbirşey yok.
RidygoRidygo
Üye
Orderabi dedi:

Ridygo dedi:

Oyun muhtesem gençlik. Bekledigimiz ozledigimiz far cry gelmis sonunda yumulun.

Yayalar da bol.





Oyunun 1 bolgeyi tamamen tamamladiktan sonra baydigi dogru. Kalan tum regionlar copy paste. Sadece ana dusmanlarin mini boss fightlari farkli tasarlanmis o kadar.

Ben su an oyunu manzaralar icin oynuyorum. Grafikler baya iyi oldugundan asiri keyifli. Her yere yuruyerek gitmek sanal bi hiking keyfi yasatiyor.

Animasyonlar, catismalar, sesler, silahlarin kendine ozel hit feedbackleri de gezinirken arada denk gelen eglenceli bir an oluyor. Hikayenin falan muazzam derecede hic ilgi uyandirmayan bir yapiya girmesi cok kotu olmus. Bunu bir kenara birakip konusuz arcade bir eglence istiyorsaniz son derece muhtesem bir oyun evet.

Dedigim gibi oyunun eglence tarafi agir bastigi ve bir OYUN oldugu icin gorevini yerine getirdiginden dolayi notum 7/10.

Beğenenler: tolga_pc

BenjaminBenjamin
Üye
tolga_pc dedi:

Baya iyi mi. Bence sen oynayalı yıllar olmuş. Oyunda hikaye bildiğin ''yok'', diyalog yok, karakter yok. Oynanışa katkı sunan , çeşitlendiren bir etmen yok. Yapay zeka yok, cidden yok. Vurulunca 5 saniye sonra ''ah dur lan bir acı geldi şimdi'' diye yere düşen düşmanlarıyla, git 20 km ötedeki tankeri patlat gel görevleri ile oyunun sonuna kadar giden, sonunda da çöpler çöpü bir endingle ekrana bakakaldığın bir oyun. Silahların tutukluk yapabilmesi ve güzel orman dizaynı dışında FC2'de oyun elementi denebilecek hiçbirşey yok.



İlk çıktığı zaman oynamıştım, hikayeyi falan hatırlamıyorum da oynanış ve atmosfer iyi diye aklımda kaldı. Belki de standartlarım daha düşüktü o zaman bilemiyorum.
RidygoRidygo
Üye
Sunlar benim goruntuler:
Spoiler:

image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image
tolga_pctolga_pc
Üye
Eveeet toplamda 9 kere yakalandıktan ve kimse de çıkıp al birader bu ilacı yakalamaya çalışırlarsa kullan demedikten sonra oyun bitti. Birbirinden tarrak 2 ending var oyunda, oyunun başındaki alternatif son hariç. Hiç konuşmak bile istemiyorum haklarında. Ama sevindiğim bir nokta var ,
Spoiler:
eğer teorimin doğru çıkma olasılığı varsa, sonraki far cry yokolmuş bir amerikada geçebilir ve 2. bir fallout oyunumuz olabilir. Ne kadar çöpten yapılma olsa bile bir post apokaliptik FPS oyununu salya sümük oynarım. İnşallah Fallout'un ekmeğini yemek için yaparlar böyle birşey.


FC4'teki gibi , hangi dostumuzun verdiği intele göre nereye baskın yapacağız , nereyi yokedip nereyi kurtaracağız, hangisiyle gittikçe bozuşup hangisiyle takılacağız ve hikaye evrilecek şeklinde olsa diye ümit ettiysem de olmadı. Açıkçası oyunun yapısı da buna aşırı müsaitti. Wasted.

Regionlardan oynaması en tatlısı Faith'in bölgesi zira Bliss'in etkisiyle beraber, yardım için koşup herkesi öldürdüğünüz bir sivilin puff diye tavus kuşuna dönüşüp koşarak uzaklaşması , üzerinize gelen kaplanın korkusuyla sprayleyip aslında onun geyik falan çıkması gibi horror elementleri bölgede dolaşmayı çok ilginç ve eğlenceli kılıyor. Çiçeklerin etkisinin yoğunlaşmasıyla çiçek böcekten kaçar hale geliyorsunuz.

Gene her FC oyununda beklediğim ve olmadığını görünce ana avrat sövdüğüm gibi, tüm outpostları temizleyince ufak çaplı bir eğlence, bir kutlama, bir aile boyu tebrik almıyoruz ve bu nasıl oluyor da şirketteki ahmakların aklına gelmiyor büyük şaşırıyorum doğrusu. Oyun outpost almaya zorlamayı bırakın, al bile demiyor, sadece yan görev çıkıyor içlerinden ama sonuçta 20 tane outpost almışım, önceki oyunlarda daha da fazlaydı, ulan biri de çıkıp iki satır demiyor ki ''birader hepsini aldın bravo''. Hatta tüm outpostları almış olmanın silah ya da skin ödülü bile yok. Akıl almaz birşey bu. Hani şundan diyorum, haritayı içi boş görevler ve ödüllerle donatmayı seven bir firma nasıl akıl edemez böyle birşeyi?

Yapay zekada auto-aim gördüğüm FC2'den sonra ikinci FC bu. Normalde bot sizin olduğunuz yere ateş eder ama iğne deliğinden vuramaz, oyuncu gibi supressing fire tarzı sıkar ve gene oyuncu nasıl botu hareket ederken vurmakta zorlanıyorsa bot da oyuncuyu vurmakta zorlanır, bu da manevra fırsatı yani oynanış çeşitliliği sunar. Ama bu oyunda mümkün değil bu. Sizi gördükleri anda mermiler tek bir tane israf olmadan, mesafe ayırt etmeden kafanıza iniyor. Çoğu zaman öyle iğne deliklerinden öldüm ki çok sinir bozucuydu. CS'de LEM rütbede adamım yani aimden bahsedeceksek, öyle atışlar görmedim. Uçuş elbisesiyle havada süzülürken 10 km ötedeki elemandan tek yedim daha ne diyeyim bilmiyorum.

Grafikler, savaş mekaniklerinin daha tok olması vs gibi fps oynarken göze ilk çarpan elementlerin yanı sıra bir de pozitif olarak sayabileceğim, yanınızda perk ile açıp iki companion dolaştırabiliyorsunuz ve bunlar 2-3 diyalog sonra hep aynı şeyleri söyleseler de köşede oturup sohbet edebiliyorlar.
discussioncontroller