Yapacağım Oyun İçin Ekip Arıyorum
berkayco
Üye
Merhabalar. Yeni bir oyun projem var. UE4'e yeni başlayıp yabancı kaynaklar ve dersler izledim. Ama tek başıma işin içinden çıkamayacağım gibi. Aşağıda sorular ve cevaplarını bırakıyorum. Skype, curse, discord adreslerinizi veya whatsapp için numaranızı verirseniz ya da pm veya eposta ile (berkayco3001@gmail.com) atarsanız ulaşabilirim. Teşekkürler.


[*]Ekip hakkında detaylar= Şu anda kimse yok. Yukarıda belirttiğim gibi.
[*]Ekipte açık olan pozisyonlar= Her pozisyon açık
[*]Ekibe alım şartları=
Saygı ve sevgi en önemli koşul
Elinden geldiği kadar aktif, çalışkan olması
İşini sevmesi
[*]Proje hakkında detaylar = PUBG veya H1Z1 tarzı bir survival Last Team Standing düşünüyorum. İki oyunda fiyat olarak pahalı ve bazı sorunları ve eksikleri var gözümde. Bunları düzeltmek ve bu kategoriye yeni bir oyun sokmak istiyorum.
[*]Proje hakkında görseller = Henüz projeye başlanmadı.
[*]Gönüllü veya ücretli = Oyunu çıkarıp bir gelir elde ettiğimizde payınıza düşen parayı fazlasıyla vereceğimizden en ufak bir şüpheniz olmasın.
JulianneJulianne
Üye
Unreal Engine 4 ile Survival Arena oyunu yapmayi planlamissin, umarim oyunu yapabilecek kisileri bulabilir ve sonuna kadar gidebilirsin. Bir iki nacizane onerim olacak, takip edip etmemek sana kalmis.

1 - "Her pozisyon acik" yerine biraz rakam verirsen oyunun vizyonunu bir anlamda aciklamis olursun. Yani "3 programci, 15 artist ariyorum" dersen oyunun art agirlikli olacagini herkes tahmin edecektir. Ayrica bu sayilarin cok kafa yorarak saptanmasi da gerekmiyor. Yeter ki hangi departmanda kimlerin calisacagini ve yaklasik olarak totalde kac kisinin idare edilecegini belirt. (Atiyorum: "5 programci, 3 artist, 1 animator, 1 yapimci ariyorum" (simdiden not: buradaki yapimci "producer" anlamindadir ve developer'larin (artist, programmer, designer, vs) seceresini tutar.) dediginde oyunun boyutu da az cok anlasilir hale gelir.

2 - Mock resimler hazirlayabilirsin. Yani baska oyunlardan calip cirpip "iste sunun susu, bunun busu" seklinde anlatabilirsin oyununu (tabi projenin en (EN) basindayken). Eger "designer benim" diyorsan yapman gereken inanilmaz onemli bir sey var: Oyunun GDD'sini yazmak, herkesle paylasmak, yeri geldiginde degistirmek ve surekli guncel tutmak. O GDD, projenin gidisati boyunca herkesin basucu PDF'i olacak, alacaklari her karari ona gore alacaklar. Eger sana bir soru sorarlarsa, o soruyu ve cevabini GDD'ye eklemek senin gorevin. Ilk basta dag gibi bir yuk olarak gorunebilir (ki hakkaten buyuk bir oyunun GDD'si yuzlerce sayfa olabilir) ama emin ol, yaptigina degiyor. Cunku hem diger insanlar bir sorusu oldugunda direkt sana sorup basini agritmiyor, hem elinde oyunun neye benzemesi gerektigini anlatan bir kitap oluyor hem de tasarimda bir degisiklik yapilacagi zaman bu kitaba bakip nelerin etkilenecegini gormek oldukc akolaylasiyor. Eger 10+ kisilik bir grupla baslayacaksan KESINLIKLE GDD'ye simdiden baslamani oneririm. Buralarda actigim bir konu olacakti, onda ki ornek PDF'ler hala duruyor, kopya cekmek serbest. (:

3 - Gonullu calistirmayacagin kisilerle (ve hatta onlarla dahi) bir anlasma imzalaman en hayirlisi olur. Ilerde oyunu satmaya kalkistiginda biri, "bu adam benim modellerimi benden izinsiz satmaya calisiyor" diyip kafana bilmemkacbin TL'lik dava celbini atamasin. Bu anlasmalarda kisilerin alacagi payi da belirteceksin tabi. Bu sekilde hem sen kendi oyununu korumaya alirsin, hem de calisan kisi, emeginin (simdi olmasa bile) ileride paraya donebilecegini bilir. Ayrica benden tavsiye, PUBG ve H1Z1 ile kafa kafaya gidebilecek oyunlari gonullu insanlarla yapamazsin, direkt olarak kar paylasimiyla araman en mantiklisi olur (bence).

Ne diyelim, kolay gelsin. (:
discussioncontroller