The Circle - Oyungezer Forumlar
The Circle
Elotha
Üye
Herkese merhaba. Üç sene kadar önce yapıp rafa kaldırdığım projeme geri dönüp bütün çizimlerini, kodlarını ve müziğini elden geçirip bugün yayınladım. Oyunda bir karadelik ve bir top var. Karadelik, top için kütleçekimsel alan yaratıyor ve topu bu şekilde yönlendirebiliyorsunuz. Aynı zamanda aşağı doğru bir yerçekimi etkiliyor. Çember şeklinde dizilmiş ve sürekli dönen, araları boşluklu sekiz platform bulunuyor. Topu bu platformlardan düşürmeyerek, en yüksek skoru elde etmeye çalışıyorsunuz. Oyuna yeni oyuncuların alışması biraz sürüyor.

Oyundaki müziğin düzenlenmesinde aldığım bir miktar yardım dışında her şey tamamiyle bana ait.

Oyun hakkındaki yorumlarınızı ve highscore'unuzu öğrenmek isterim. İyi eğlenceler ^^

https://gamejolt.com/games/thecircle/341849
funky_boyfunky_boy
Üye
Oyunu fikir olarak sevdim. Yorumları istemişsin. Şu şekilde söyleyeyim.

- Farklı haritalar olsun. Tek haritada anında sıkıldım.
- Downforce'u iptal et ya da azalt. Oyunu oynadığımı hissetmek istiyorum.
- Alınabilecek şeyleri yavaş yavaş öğret. Her harita/level'da yeni şeyler ekle. Bir anda 6 sayfa insanın aklında kalmıyor.
- Alınan power-up ya da puanların simgesini değiştir. Yuvalarğı direkt boşver. hitbox aynı kalsın ama şeffaf yap. İçindeki görselleri biraz daha büyüt ve kalınlaştır.
- Menüde müzik kalsın ama oyuna girince daha hareketli bir şey koy. Robot Unicorn Attack'taki olay oyunun güzelliği değil müziğiydi mesela.

Oyunu mobil cihazlar için yap.

Update ettikçe buraya yaz lütfen.

PS: tek bölüm olmasından kaynaklı hızlı sıkıldım ve ikinci oynayışımda bıraktım. 430 puan.
Elotha
Üye
Merhabalar. Öncelikle vaktinizi ayırıp oyunu oynadığınız ve yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim. Yaptığınız yorumların hepsini düşündüm.

- Farklı haritalar konusunda kesinlikle haklısınız. Belirli bir skora gelmeyi başarabildiğimiz zaman yeni bir bölüme geçmemiz, bazı şeylerin değişmesi ve giderek zorlaşması kesinlikle pozitif bir etki olurdu oyun için. Ancak problem şurada ki, o arkaplanları çizmek gerçekten uzun sürüyor. Belki daha uzman biri için kısa sürebilir fakat ben dijital çizim konusunda oldukça yeniyim ve o arkaplanı çizmem beş günümü almıştı. Bu oyunu o kadar yatırım yapmaya değer bulmuyorum. Yani diyelim ki 10 harita olacak, her birine 5 gün harcadığım zaman 50 günümü harcamış olacağım. 50 günün sonunda oyunun geleceği hal, o emeği karşılamayacak. Onun yerine çok daha iyi bir planım var. Oyunun bir ara platformer versiyonuna başlamıştım aynı kontroller ile. 5-10 kişiyle test de etmiştim ve The Circle'dan çok daha ilgi çeken, daha başarılı bir oyun vaad ediyor. Zamanım olduğunda bir ara o projeyle uğraşacağım ancak çok vakit istediği için şimdilik rafta duruyor.

- Downforce'dan kastınız aşağı doğru olan yerçekimi ise o konuda katılamıyorum malesef. Emin olmak için de iptal edip denedim. Downforce olmadan ölmemizin hiçbir yolu yok, özellikle topu emek vererek oyun dışına çıkartmadığınız sürece. Aynı zamanda oyun aşırı kolaylaşıyor ve istediğiniz yere eğer doğru yöntemi kullanırsanız tam kesinlik ile gidebiliyorsunuz. Azaltmak konusuna gelince, bunun da oyunu aynı şekilde çok kolaylaştırdığını düşünüyorum. Oyunu oynadığınızı hissetmemiş olmanızı, oyun başında ilk deneyenler için her şey rastgeleymiş gibi görünüyor olmasına bağlıyorum. Bu yorumu birkaç kişiden aldım. Oyunu birkaç kere oynayıp alıştıktan sonra aslında kontrol ettiğiniz karadeliğin top üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu anlıyor ve çok daha iyi yönetebiliyorsunuz. Tabi oyun ilk birkaç dakikada kontrollerine alıştırmadığı için bu noktada dizayn hatası bende.

- Alınacak şeylerin yavaş yavaş öğretilmesi konusunda da kesinlikle haklısınız. Hatta tutorial kısmında görselleştirerek karadelik-top ilişkisini göstermeyi planlamıştım ancak ilk maddede söylediğim gibi, o vakte değmeyeceğini düşünüp vazgeçtim. Oyunu sadece "yeterli" olacak şekilde geliştirmeyi ve o şekilde yayınlamayı hedefledim. Bir de aynı zamanda power-upların şeklinden dolayı anlaşılır olduğunu, anlaşılmayanların bile bir iki deneme sonucunda anlaşıldığını ve öğrenildiğini düşünüyorum. Tabi bu konuda oyuncu yorum yapmalı, yanılıyor olabilirim.

- Oyunun üç sene önceki versiyonunda alınan power-upların yuvarlağı yoktu ve simgeleri daha büyüktü. O halinin daha kötü olduğunu düşündüğüm için hepsini değiştirme kararı verdim. Yuvarlak, power-up'ı arkaplandan ayırıyor ve daha net görünmesini sağlıyor. Aynı zamanda bütün simgelerin aynı oranda yer kaplamasını sağlıyor, bu sebeple power-upların aynı şekilde kalması gerektiğine inanıyorum.

- Menü ve oyun için iki farklı müzik yapmalıydım, haklısınız. Başta öyle planlıyordum hatta, fakat yine ilk maddedeki sebepten dolayı -biraz da üşengeçliğimden, bitse de artık kurtulsam diyordum- ikinci bir müzik bestelemedim.

- Oyunu mobil cihazlar için yapma konusuna da katılamıyorum malesef. Oyun, tarzı gereği mobile daha uygunmuş gibi görünüyor ancak mobil oyun olabilmesi için kontrolleri uygun değil. En çok önerilen üç kontrol şekli var. Birincisi, karadeliği doğrudan bir parmağımızla yönetiyor olmamız. Bu durumda ekranda elimiz büyük bir yer kaplıyor ve topa çok yakın durmamız gereken durumlar olduğu için ne olduğunu görmeyi oldukça zorlaştırıyor. İkincisi, oyuna bir analog eklemek. Oyuna analog eklemek, az sonra linkini vereceğim videodan da görebileceğiniz üzere aslında mobil oyun dizayn prensiplerine biraz aykırı ve özellikle bu oyun için oyunu oynamayı fare kullanımına göre oldukça zorlaştırıyor. Son olarak, oyunu telefonu hareket ettirerek karadeliğin yerini değiştirmemiz ile oynamayı öneren oldu. Bu yöntem de oyunu oldukça zorlaştırıyor. Hiçbir yöntem, farenin verebileceği hassasiyeti ve kolaylığı sağlamadığı için, bu oyunu mobile çıkartmanın "zorlamak" olduğunu düşünüyorum.

Mobil oyun dizaynı ile ilgili savımı desteklemek için de şu videoyu sunacağım:


Yine de yaptığınız yorumlar için minnettarım. Bu oyuna kritik olmadığı sürece dönüp vakit ayırmayacak olsam bile geri dönüt almak benim için çok değerli. En azından sonraki projelerimde oyuncunun neye dikkat ettiğini geri dönütler aracılığıyla anlayabilir ve daha doğru bir dizayn yapabilirim. Teşekkürler tekrardan.

Beğenenler: funky_boy

Elotha
Üye
Yanlışlıkla aynı yorumu iki kere atmışım, ancak silmeyi bulamadım moderatörler bu yorumu silebilirse güzel olur. :'D
Elotha
Üye
Gameplay videosunu ekledim. 9745 highscore yaptım :) Aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.

https://youtu.be/C14eYDQO--s
discussioncontroller