Rol Yapma Oyunları ile İlgili Sorular
SerakSerak
Üye
Hep merak etmişimdir. Bu sınıfların hepsi de anladığım kadarıyla büyü/sihirle meşgul. O zaman farkları nelerdir? Yoksa farkları yok mu? Varsa nelerdir? Sevabına bir bilen veya bilenler açıklasın.
Silvalinionisis
Üye
Mage(ad&d) = Wizard(d&d 3e): o gün yapacakları büyüleri her restten sonra ayarlarlar ama bildikleri büyü sayısının sınırı yoktur.

Sorcerer: büyülerini hazırlamazlar, bildikleri bütün büyüleri kafalarına göre yaparlar ama çok az sayıda/çeşitte büyü bilirler.
kavuncu
Üye
Ben de birşeyler ekleyeyim;
Sorcerer büyü yaparken charisma skorunu kullanır, wizard ise intelligence skorunu kullanır. Wizardların bir büyü defteri vardır ve öğrendikleri büyüleri buraya yazarlar, sağda solda buldukları scrolları da bu deftere ekleyerek yeni büyüler öğrenebilirler. Sorcerer ve wizard arasındaki ilişki cleric ve druid içinde kullanılıp, favored soul ve spirit shaman classları oluşturulmuştur.
Wikipedia linki de vereyim, ama ingilizce.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wizard_(Dungeons_&_Dragons)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sorcerer_(Dungeons_&_Dragons)

[Deleted User]
The user and all related content has been deleted.
KurtulanSamaKurtulanSama
Üye
Daha çok wizard etrafını çevreleyen büyüyü kullanır, sorcerer büyüsünü kendi yaratır.
ayrıca sorcerer charisma kullanırken wizarlar İntelligence bonus kullanır. Ancak wizardlar kitap kurdu ezikler olduklarından çok daha fazla büyüleri vardır ancak belli sayıda büyüyü önceden hazırlayıp ezberlerler. eğer durum hazırlamadıkları bir büyüyü gerektirirse ve dinlenecek yer yoksa apışırlar. Sorcerer ise kısıtlı sayıda büyüye sahiptir(her seviyeden max 6 ya da 7 son seviyede 3 büyü gibi) ancak istedikleri büyüyü istedikleri zaman kullanırlar ne yazıkki her seviyeden belli sayıda büyü kullanabilirler. Mage ise bazen hem wiz hem sorc için bazen de sadece wiz için kullanılan bir terim bazen wizarda yakın classdır.. (sorcerer babadır WIZARDLARA ÖLÜM, Raistlin, Dalamar ve Palin hariç onlar cici)
SerakSerak
Üye
Sağolun bu sınıflar hakkındaki bilgim arttı. Mage kutsal bilgi magiden wizard bilgelik demek olan wisdom veya wise dan geliyor. Sorcerer in kökü ve kelime anlamı nedir bilen var mı?
KurtulanSamaKurtulanSama
Üye
Source(kaynak):P  salladım ama mantıklı
deddodeddo
Üye
mage magician ın kısaltması diyebilir. wizard ile aynı şeyi belirtir.

wizard
-doğuştan normal birer şahıstırlar.
-yıllarca büyücülüğu disiplinli bir şekilde çalışarak öğrenirler.
-tecrübeleri ile edinecikleri ganimet ya da karşılaştıkları ustalardan yeni büyüler öğrenirler.
-yetenekleri zekalarına bağlıdır.
-kaynakları akıldır.

sorecer
-doğuştan büyücüdürler.
-yaşlandıkça büyü öğrenirler, öyle kitapları hocaları falan yoktur.
-yıllarca emek harcamadıkları için ukaladırlar ama büyülerini birer uzuvları gibi kullanırlar.
-yetenkleri karizmalarına bağlıdır.
-kaynakları ruhtur.
-büyücülerden farklı olarak evcilleri vardır. edindikleri evciller türlerine göre çeşitli büyülü özelliklere sahiptir ve sahibine her zaman sadıktır.
croctheone
Üye
ben daha farklı girecektim yaw... Silva sen ölmedin mi?

Mage direk WoD'dan geliyor dicektim de AD&D'yi tamamen unutmuşum :D WoD 'da Mageler işte fenomen'e çıkacak türde özellikleri olan insancıklar oluyor.

Wiz ve Sorc ise D&D den katılan yarışmacılar, Wiz kitapdan büyü ezberler ezberlediği büyüleri yapar ama tüm büyüler kitabında vardır. fakat hafıza sınırlıdır. Sorc ise natural spellcasterdır yaratılışdan sihirbazlığı gelir yapabildiği kullanacağı büyüler kısıtlıdır ama çok daha fazla büyü yapabilir sonunda içten geliyor hafıza ile limiti yok biraz daha fazla büyü yapabiliyor.
oynanış geyiği budur.

@deddo
1-sorcerer
2-d&d de ruh diye bişi yok ama ruhsal fonksiyonların direk wisdom a kaçabiliyor. Ruhban var çünkü direk clericlerimiz.
3-yetenekleri de kaynakları da karizma statlarına bağlıdır, akıl-zeka ikiside intelligence olarak geçiyor zaten ama işte wizardlara biraz daha onlara kaynak olarak hafıza diyebiliriz. ezberlediğini yapıyor.
4-sorcererlarda ise ruh yerine ne bileyim daha bedeni bir yaratılış diyebiliriz. ejderhaya neden ateş üfürüyorsun ruhundan mı geliyor denmez. ejderler ilk sorcererlar hatta sorcererlar ejderlerden türemişlerdir geyikleri falan var ya. pek ruhani değil (divine), gayet arkani(aman tanrım yeni terim!!! arcane :D) şekilde yapıyorlar büyüyü hissediyorlar diye de belirtmişsin zaten.
5- hepsinin evcilleri var. artı olarak büyücüler daha akıllı olduklarından elleri kalem kağıt tutmayı biliyorlar parşömene büyü yazabiliyorlar ve level atladıkça daha fazla beceri alıyorlar. çoğu mecikıl aytım wizard sınıfı tarafından kıraft ediliyor. sorcererlar sadece aksiyon adamı.
6- seni seviyorum
7- elime bir döküman geçti korkuyorum ama yazıyorum. dnd 4e wow olmuş
8- r.i.p. sorcerers

We know the wizard. Their focus is not more an evoker than anything else. They blast enemies while remaining in the back.

Spells are divided among at will (lesser power than a fighter’s melee attack), per encounter, per day (the really powerful stuff, these are the most powerful abilities in the game) and rituals. Rituals cover magic item creation, and non-combat spell (divinations are prime examples).

Schools are dead, long live the implements: the orb, the staff and the wand (with others, such as the dagger, possible in later supplement). Staffs are for rays and cones, wands for long distance control, while orb stands for blasts, terrain control, and retributive and perception based effects.

Divinations, long range teleport, restorative effects (the cleric’s remove disease for example) are rituals.

Evocation and illusion is there and now they are the focus of wizardry.

Necromancy was nerfed mostly by removing save or die effects.

Transmutation was a haphazard pile of powers (according to them), and some part remains, other do not.

Enchantment is nerfed to be saved for other classes (others they state that it will be the psi).

Wizards spell failure due to armor is gone (hurray!). Picking the right feats wizards can go around in heavy armor.

Feats don’t have class as a prerequisite. Race, level or skill training might be needed, but no class. You can steer your character wherever you want.

There are class training feats (Fighter training, Wizard training, Warlock training, etc.) that gives some power of that class to someone not in that class.
KurtulanSamaKurtulanSama
Üye
yuh biraz daha kassalarmış... Doğru featleri seçersek heavy armorda bile fail olmayacak mı... Ben bu adamlara ne diyim ya... o zaman hepimiz sadece wizardla battle mage olalım...
ogran
Üye
Zaten doğru featleri ya da sınıfı olmadı ekipmanı seçince şu anda da büyücü milleti zırh ile dolanabiliyordu, ki spell failure şansı sadece somatic büyüler için geçerli, (bkz still spell).

Ki bu şekilde büyü yapmak istemiyorsak yan kitaplardan bir feat bardların zırhlı büyü yapma özelliğini başka arcane sınıflara verebiliyor. Yani önce hafif, sonra orta vs. Tome of magic di galiba.


Neyse orjinal soruya gelirsek, Wizard'lar mektepli arcane büyücüler iken, Sorcerer'lar alaylı büyücü diyebiliriz. Keza Sorcerer tayfasının büyüsü kendi kanında (bkz dna) bulunan doğaüstü elementlerden kaynaklanıyorken, Wizard milleti okuduğunu unutarak büyü yapıyor...

Mage ise AD&D zamanında büyücülere verilen isimdir. 

discussioncontroller