Formula 1
nemesisdarkman
Üye
O zamanda takımı için 20. sıradan gelip 4. olur.Sonuçta takım şampiyonluğu toplam puana dayalı.Biraz saçma olmuş ama bakalım.
montezaus
Üye
son yarışlara belki fazladan bi çekişme, heyecan getirebilir ama onun dışında kulağa iyi gelen, uygulamada yarışlara çok da bir şey katmayacak bir şey olmuş gibi sanki. üstüne şimdi takım arkadaşlarının birbirine yol vermesi muhabbetinin iyice kızışma ihtimali de var, yok onun şampiyonluk sayısını arttırmak için yavaşladıydı ettiydi vs.. onun dışında zaten pilotların çekişmeye girmemesi gibi bi sorunu yoktu ki formulanın. takımlar arasındaki eşitsizlikler sorundu, yarışmanın takımlara yüklediği maliyetler sorundu ama hiç kimse çıkıp bu adamlar sıralamadaki yerlerini değiştirmek için yeterince çabalamıyor dememişti. durduk yerde iş çıkarmışlar gibi geldi bana.

bir de değişik senaryolar düşünürsek  büyüklerle zar zor rekabet edebilen takımların pilotlarına ikinci olduklarında bile birinciliği aşırı zorlamaları baskısını da getirebilecek bir şey. sonra motor yandıydı, adam yarış dışı kaldıydı, kalmasa bile her halükarda zorlama takıma ek maliyet getirdiydi.. küçük takımların ayakta kalma sorunu çektiği bu günlerde çok da düşünceli bir hareket sayılmasa gerek. getirecekleri götürecekleri iyi hesaplanmıştır umarım bu hareketin.
creiGncreiGn
Üye
Çok ama çok saçma bir değişiklik bence; nerede kaldı formula 1'in taktikselliği, stratejik yanı? Dayanıklılık ve devamlılığın da bir önemi kalmıyor yeni değişikliğe göre; araç bütün yarışları mücadeleci olarak tamamlayamasa bile iddialı olabilecek. Şöyle bir durum bile olabilir; Hamilton, Raikkonen ve Massa şampiyonluk için çekişmektedirler ve 17 yarışlık takvimde üçer galibiyetleri vardır; fakat diğer yarışlarda çeşitli aksilikler sonucu birinci olamazlar ve puan anlamında sezonun geneline bakınca varlık gösterememiş bir Alonso, 2008'de olduğu gibi, sıradışı yarışlarla 4 galibiyet alır ve şampiyon olur. Bu üç pilot sene boyunca birbirleriyle çekişmişlerdir ve puanları şu şekildedir 74, 72, 79.. Alonso ise 50 puan almıştır ve şampiyondur. Saçma değil mi şimdi bu?
creiGncreiGn
Üye
Az önce tamamlandı sıralama turları;

Brawn GP ilk iki sırada başlayacak.

Ferrari'den Massa onuncu, Raikkonen yedinci sırada.

Mclaren ise son ona kalamadı. Kovalainen ondördüncü olabildi ancak. Hamilton ise ikinci seansta piste çıkmadı. Mclaren'de işler ters gidiyor :-\.
nemesisdarkman
Üye
Ros Brawn u kutluyorum.Bir adam takımı bu kadar mı değiştirenilir, adamlar uçtu resmen.Baklım devamı gelecek mi.
incognitoincognito
Üye
herşey iyi güzelde trt1 in uydu dijital platformlarda şifreli olması nekadar dogru peki vede her ilde kablo tv var sanki
Kimi
Üye
Digiturk'te izleyemiyorum yarışı dün bir problem yoktu :(

Aylarca bekledim bugün için.

Edit: Yarışın yarısına geliyoruz. 36 tur kaldı. TRT nin sitesinden izlenebiliyor.
nemesisdarkman
Üye
Yarışın son anlarında geldi yayın.Şifre konusuna da dün değindiler; TRT den kaynaklanan bir sorun değilmiş ve düzelteceklerini söylediler.Bu yarış böyle geçti, Buton şampiyonluğun en büyük adayı sonrasında Massa benim düşüncem. Barrichello nun da geri dönmesi çok güzel oldu.
creiGncreiGn
Üye
Yarış oldukça heyecanlı ve sürprizi bol geçti. Yeni kuralların işe yaradığı söylenilebilir; geçiş yapmanın çok kolay olmadığı bir pistte bile bol geçiş gördük. Üstelik yarışın son anına kadar devam etti çekişme; ki iki ve üçüncü sırada giden Vettel ve Kubica bitime üç tur kala çarpışarak yarış dışı kaldılar. Bu da sonuncu başlayan Hamilton'ın dördüncülüğe kadar yükselmesini sağladı. Arabanın bu kadar kötü olmasına rağmen, iyi bir taktik, yetenek ve biraz da şansla dördüncülüğe gelebilmesi güzeldi Hamilton'ın. İki Ferrari'den birinin (Raikkonen) kaza yaparak, diğerinin ise (Massa) mekanik arıza sebebiyle yarış dışı kalması ise sürpriz sayılabilir. Yarış dışı kalıncaya kadarki performansları da parlka değildi, Mclaren'le birbirlerine yakınlar oldukça. (Burada taraf olarak Hamilton'ın pilotajı sayesinde arabayı dördüncülüğe kadar getirebildiğini düşünüyorum, araçlar arasında pek fark yok bence)

Güzel bir sezon olacak gibi fakat; büyüklerin de toparlanıp ön tarafa yetişmelerini umuyorum bir an önce, beş altı yarış bu şekilde devam ederse Brawn GP'yi yakalamak çok zor olacak. Haklarını da vermek laızm, mükemmel bir araç hazırlamışlar. Serhan Acar bahsetti yayında; yapılan kural değişikleriyle %50 azaltılan aerodinamik yol tutuşun %89'unu daha şimdiden geri kazanmışlar.
montezaus
Üye
o geri kazanımı mucizelerle, ross brawnın hiper dehasına, insan üstü süper yeteneğine bağlamadan önce difuser tasarımları muhabbetine bir göz atmakta fayda var bence. takım kendine sponsor bulduktan sonra fia bu konuda bu kadar anlayışlı olacak mı göreceğiz. bu konuyu görmezden gelmeye devam ederse de sonuçta diğer takımlar da aynı tasarıma geçecekler, aradaki fark gene kapanacak.

gene de bir izleyici olarak minnettarım brawn amcaya. seyir zevkimiz katlandı sayesinde.
discussioncontroller