Mass Effect
FadeToBlackFadeToBlack
Üye
Cöp yorum cöp zevk

gg wp no re
kurtkapankurtkapan
Üye
ya git

harika bir premise nasıl çöp edilirin videolu anlatımı olmuş adeta. tek oyunluk seri olsaydı keşke.

en basiti

triloji nasıl olmalı?

-reaper tehdidini öğren
-reaper tehdidini nasıl bitireceğini öğren
-reaper tehdidini bitir

olur.

2. oyun reaperları nasıl bitireceğinle ilgili hiç bir şey anlatmıyor sana. javik dlc ile gelmiş olmasa protheanların çöküşü ve collector olmaları umurumda dahi olmazdı. subplotlar adeta, başka bir şey değil. koca oyunda adam akıllı bir antagonist bile yok. potansiyel çöp edilmiş, o kadar.
NeOzguRNeOzguR
Üye
Seriyi tam teşekküllü bitirmemin üzerinden baya zaman geçti o yüzden bazı şeyleri unuttum ama hatırımda kalanları belirteyim.

2. oyunun amacı Reaper'ların nasıl bitirileceği olamazdı 2 açıdan:

- İlki gerçek dünya ve parasal konularla, dolayısıyla EA ile alâkalı. Serinin 3'leme olacağını biliyordu herkes ve 2. oyun da geçiş oyunu olacaktı. Güzel bir geçiş hikâyesiydi amaç ve şahsen bunu çok iyi becerdiklerini düşünüyorum.

- İkinci olarak da evrende kimse (Prothean'lar hariç) Reaper'lar ile nasıl başa çıkılacağını bilmiyor (belki Leviathan'lar, ama onlar da saklanlakla meşgul ve hiç de topa girmek istemiyorlar). Çok kısıtlı bilgiler var ve çoğu da yarım yamalak. Anca 3. oyunda buluyorlar asıl çözümü. Yani 1. ve 2. oyunlarda çok uzun süren aramalar sonunda anca 3. oyunda buluyorlar nasıl başa çıkılacağını (ben yedim bunu, ki mantıklı da çünkü galaksiyi yok eden bir "ırk"ı çözümlemek bu kadar basit olmamalıydı).


Ayrıca özellikle Reaper'ların istilası konusunun genel işlenişi bakımından 3 oyun da bütünlük içeriyor. İlk oyunda Shepard Citadel'i kurtararak olası bir hızlı yok olmayı erteliyor. 2. oyunda Harbinger, Collector'ları kullanarak bu duruma sebebiyet veren Shepard'ı ortadan kaldırdığını düşünmesiyle birlikte hemen işe girişip tek taşla 2 kuş vurmaya çalışıyor: İnsan ırkını kıyın kıyın kemirip yeni bir Reaper yapmak ve o Reaper tam tamamlanmasa bile belli bir kapasiteye ulaştığında tekrardan Citadel'e salıp ana filoyu hemen getirmek.

Fakat Shepard yine bunu engelliyor. Harbinger denilen yavşak bu sefer Alfa Kapısı'nı deniyor Arrival'da ama o da Shepard tarafından engelleniyor. Adam Harbinger'ın kâbusu amk :D :D Tabii bedeli de ağır oluyor. 3. oyunda ise sona yaklaştığımız için artık tüm kartlar oynanıyor. Reaper'lar artık en sonunda geliyor. Zaten oyunun girişinde hâlâ Reaper'ların nasıl engelleneceği bilinmiyor ama çok geçmeden artık o da bulunuyor ve Shepard oradan yürüyor.

Yani benim genel açıdan baktığımda gördüğüm Reaper tehdidinin çok güzel ve tutarlı işlendiği. 2. oyunda ana kötü belli ayrıca: Harbinger. 3. oyunda da o zaten. Hatta ilk oyunda da o ama Sovereign ortalarda gözüktüğü için o sanılıyor.

Ama 3. oyunun en büyük hatası işte bu şişkinliğin altından kalkamaması oldu. Yoksa genel olarak 3. oyun da 2. kadar olmasa da güzel. Ama ilk 2 oyunda yaptığın onca şey 3. oyunda sadece "ordu sayısı" olarak sayısal bir değer olarak sana yansıyınca diyorsun ki "hassie, 2 oyunda sadece sayı olsun diye mi onca kararı aldım!". Keşke alınan kararlar ışığında destansı bir son savaş ya da ne bileyim o kararların neticesinde gerçekten Shepard'ın yanında savaşan kişi/ırklar görseydik. Hep söylerim içimde büyük yara olarak: Rachni ırkını ve ilk oyunda kurtardığımız Rachni Kraliçesi'nin yanımızda savaştığını düşünsenize son savaşta. Ya da ne bileyim çok önemli bir görevde. Gerçekten verilen kararların ağırlığı mükemmel hissedilirdi bu tarz benzeri şeyler görseydik.

Dediğim gibi unuttuğum şeyler çokça vardır ama Mass Effect'in tutarsız olduğunu hiç düşünmemişimdir. Baya ilginç geldi oradan dem vurulunca.

Not: Amk ne yazmışım be :(
AstusAstus
Üye
3. oyun neden çöptü? Hiç oynamadım yorumlar sebebiyle
dodgerdodger
Üye
yanlış hatırlamıyorsam oyunun sonu yoktu.
Eddard StarkEddard Stark
Üye
Sonu rezildi, şimdi biraz toparlandı ama hala kötü.

Ancak oyunun kendisi kötü falan değil, dramatik açıdan serinin en güzel anlarına sahip. Bu muhabbet her yıl dönüyor, 4-5 sayfa öncesinde falan vardır büyük ihtimalle.

Beğenenler: Baysungur

kurtkapankurtkapan
Üye
hocam bir oyunun görevi 21.yyın gördüğü en büyük sci fi evrenlerinden birine final yapmaksa ve o finalde sıçıp batırıyorsa o oyunun kalanının pek bir önemi yok. extended cut ile oynadım ki daha fazla facepalm anı getirmiş oyuna, normal finali izledikten sonra görüyorum.
astus oynamadım dedi diye
Spoiler:
e tamam, tuchanka görevi epey güzeldi, mordin gözlerimi yaşlandırdı da, ulan adamın ölümü bile boşa gitmiş oluyor bu finallerle.


Shepard'ı ortadan kaldırdığını düşünmesiyle birlikte hemen işe girişip tek taşla 2 kuş vurmaya çalışıyor: İnsan ırkını kıyın kıyın kemirip yeni bir Reaper yapmak ve o Reaper tam tamamlanmasa bile belli bir kapasiteye ulaştığında tekrardan Citadel'e salıp ana filoyu hemen getirmek.


human reaper dediğimiz abominationın(ki ben bu görevi oynarken metal slugda bscyle kapışıyormuş kafasındaydım ve gülüyordum) tam olarak ne zaman tamamlanacağı dahi meçhul ki buna core diyorlar. shellin de tamamlanması yıllar sürüyor. daha önce sovereigni yenmiş bir citadel filosu varken de tekrar tek bir reaper ve collector cruiserın citadele dalabilecek olmasını havsalam almıyor
tolga_pctolga_pc
Üye
Spoiler:
Niye boşa gidiyor abi, genocide'ı bitirdi, kroganlar son sinematikte zibilyonlarca çoğalıyordu işte?

Sovereign'ı filo alt filan da etmedi yav. Sovereignın hatası ''Saren''a bel bağlamak oldu sadece. Remote control sağladığı eleman öldürülünce düz mantık ana bağlantıda crash meydana geldi kısa bir süreliğine ve zırhı bir anlığına deaktif oldu, o arada da Normandy vurdu reaperı, yoksa hangi filo nereye alt ediyor.
edit: Artı Sovereign sıradan bir reaper da değildi. Vücut büyüklüğü ve birsürü ana silahı olması, intelligenceının abarık olmasıyla türünde özgün bir örnekti.
FaironFairon
Üye
Reaper tehditi olabildiğince tutarsız işlendi. Oyunun en büyük eksiği bu. Konseyin geri zekalıca açık bir tehditi yok sayması var mesela. Tamam reaper olarak görme ama senin tüm filonu yok etmek üzere olan bir gemi ve enkazı var ortada. En azından onu araştır, bir çalışma yürüt. Sheppard nasıl başarılı olmuş, bu gemilerden sonra gelirse ne yaparız diye bir planlama yap. "Reaper ne yaw, heh heh" demekten başka bir şey yapmıyor konsey. Citadel'in bu kadar sorun çıkarmasına rağmen inatla kullanılmaya devam edilmesi de ayrı durum. Koca ırkların yeni bir Citadel yapacak gücü yok sanki de inatla kullanmaya devam ediyorlar. Yapılabilecek bir sürü şey varken 3. oyunda yoktan bir silah çıkartıp tüm umutları ona bağlamak başlı başına hakaret bir de seriye. Hadi Reaper/düşman filo tehditine karşı araştırmalar yapılıp bir sonuç elde edemeseler bir nebze ama Reaperları araştırmayı akıl eden tek kişi Illusive Man resmen. Galaksinin geri kalanı geri zekalıca görmezden geriyor yıllardır yaşanan olayları. Hani düşününce en gerizekalı cycle bizim oynadığımız muhtemelen. Oyunun en tatmin edici sonu "evet biz gerizekalılığımız yüzünden hayatta kalmayı hak etmedik, en iyisi mi bir sonraki cycle'ın hayatta kalması için kendimizi feda edelim" olurdu ama onun yerine insan ve MAKİNE dnasını birleştiren bir seçenek vardı.

Yazarlar tüm çabalarını kimi nasıl sikeceğimize ayırdıklarından(ki oyuncu kitlesinin çoğu için de önemli olan buydu şimdi haklarını vermek gerekirse) düzgün ve tutarlı bir senaryo yazmayı beceremediler işte, serinin özeti bu. Ulan ne güzel potansiyeli vardı şu serinin be, içine sıçtılar tamamen. En çok da bu yüzden sinirliyim Bioware'e.

Beğenenler: Corax, 502

SamsonSamson
Üye
Kurtkaparın yorumları başımı ağrıttı. Bu adam Rogue One, Force Awakens falan övüyor arkadaşlar, yorumları ona göre okuyup ignorlayın.

Okumadan da ignorlayabilirsiniz.

Beğenenler: Corax

discussioncontroller