The Elder Scrolls IV: Oblivion
sitharisithari
Üye
oynayalı bayağı oldu ama faction görevleri skyrim'e göre çok daha iyiydi diye hatırlıyorum.
CombiningPersonCombiningPerson
Üye
factionlar haricinde bile skyrim'den kötü olan herhangi bir görev yok
bir kere diyalog var oyunda
Dan DirikDan Dirik
Üye
edit: uzun olmuş pardon

İki oyunu da sevmeyen biri olarak zindanlar konusunda görüşlerimi yazayım ben de. Sizin kadar oynamamışımdır ama çoğu önemli içeriği gördüm.

Oblivion'da zindanlar sahtecikten dallanıp budaklanıyordu ama yapı olarak basitti. iki koridor ayrımının beni bambaşka yerlere götürdüğünü hatırlamıyorum. Dallanıyor gibi gözüken yerlerin sonunda level scale'lenmiş chestten fazlasıyla karşılaşmıyorduk genelde. A ve B noktaları belliydi çoğunlukla. Ayrıca tilesetlerin çeşitsizliği iç bayıyordu, dungeonlar birbirinin kopyasıymış gibi gözüküyordu bu yüzden. >aten dungeonlar üzerinde tek tasarımcı çalışmıştı yanlış hatırlamıyorsam

Skyrim'de de zindanlar çok lineerdi, ki benim için çok büyük eksi bu. Öte yandan Oblivion'ın aksine daha seçkindiler. Kendisini diğerlerinden farklı kılan özellikleri daha belirgindi Skyrim dungeonlarının. Zaten oyunun genelinde görsel olarak mekan tasarımı konusunda çok daha başarılıydı Oblivion'dan.

Bu dediklerim generic dungeonlar için. Özel emek sarf edilenler kendisini belli ediyordu zaten. Oblivion'da büyük Ayleid ruinleri, şu kuzeyde quest compass olmayan görev için gidilen mekan, Skyrim'de içinde gemi olan grotto, parlayan mavi mantarlı mağara, labirentli zindan şimdi aklıma gelenler. Olumlu bahsettiğim özellikler daha belirgindi bunlarda. Skyrim'inkiler görsel olarak daha akılda kalıcı, Oblivion'dakiler daha büyük ve açık uçluydu.

Bunların dışında Daggerfall'un el yapımı dungeonları ve özellikle Morrowind'inkilerle karşılaştırınca zayıflar bence. Bir amaç uğruna girmedikçe pek anlamsız geliyor Oblivion ve Skyrim zindanları. Elle yerleştirilmiş itemlar yerine random ve scale'lenen loot yüzünden eşya bulma amacıyla gitmenin bir esprisi olmuyor.

Birbirinden farklı, oyuncuyu değişik taktikler uygulamaya yönlendiren encounterlar, mekan avantajını kullanan düşmanlar vs. zaten yok. Diğer TES oyunlarında da böyle tabii.

Puzzle'lardan bahsetme gereği duymuyorum bile.

Skyrim'de yüzyılın icadı radiant questler, Oblivion'da da git X dungeonında Y'yi öldür diyen onca görev var ve son derece sıkıcılar. Geriye biraz ucundan yaratıcı iki avuç görev, Ayleid heykelciği toplamaca, shout öğrenmece falan kalıyor dungeon temizlemeye motive edecek. Bunlar da bahsettiğim öne çıkan zindanlar oluyor zaten
CombiningPersonCombiningPerson
Üye
oblivion'ın dungeon görevleri birini öldürtmekten çok item bulmak üzerine
genelde koleksiyoncular falan veriyor questleri, varla stonelarını toplamak gibi
hatta bir tane vardı şarap koleksiyoncusu mu ne, eski kaleleri neyin gezip şarap topluyorduk adama
oblivion'ın zindanları bu questlerle zevkli oluyordu, skyrimdekilerin tek amacı claw ve shout toplamak adeta
phdphd
Üye
10 yıl olmuş

LostLost
Üye
bu ne lan, skyrim'in müziğini de mi fallout 4 gibi bi öncekinden kopyaladılar....
CombiningPersonCombiningPerson
Üye
durun durun introyu da verelim

Beğenenler: NeOzguR, Astus

NeOzguRNeOzguR
Üye
@Lost

Başı benziyor sadece. Gerisinin alâkası yok


Ulan 2006 yılı aklıma geldi şimdi. O yemyeşil Tamriel, karlı Bruma, grafikler, mimikler. O zamanlar yine bilgisayar kaldırmıyor Oblivion'u. İnat edip korsan morsan indiriyorum ama sonra yine de oynayamıyorum felân. Tabii yıllar sonra Steam'den alıp bitirmiştim büyük bir tatminle. Sean Bean'in Martin Septim seslendirmesi, hatta abinin "ben ömrüm boyunca bu kadar çok seslendirme yapmamıştım" felân demesi de akılda.

İyi oyundu be.
keldorn_thepaladinkeldorn_thepaladin
Üye
Morrowindin müziği de aynı.
Yav şu oyundaki speech sistemi niye skyrimde yok yav.
Niye basitleşmek zorunda?
Daggerfallda kendi büyünü yapma, diyalogların türünü anlatış şeklini seçmemiz gibi bir sürü şey vardı.
Morrowindde herkesi öldürebiliyordun oyunu mahveiyordun.
Oblivionda hiç değilse mini game gibin bir speech sistemi ve daha güzel lockpiccing vardı
Niye yahu basitleştirmek.
10 yıl sonra rpglerde diyalog seçeneğide olmayacak sanırım.
Gidişat öyle gösteriyor.
hebelehoohebelehoo
Üye
Nostaljiyi bölmek olacak ama o diyalog sistemi çok kötüydü bence.

Neyse Oblivion sevemeyen biri olarak daha fazla Baltalı ilahlık yapmiyim.
discussioncontroller