Command & Conquer 3: Tiberium Wars
123458
darksoul
Üye
Bu oyun var ya, yani bu oyun serisi resmen ortaokuldan beri belalımdır. Ezik GDI'a karşı Nod kardeşlerimle beraber 3 oyun artı birsürü ek pakette savaş vermemi sağlayan tek oyundur ayrıca.

En sonuncu oyun olan Tiberium Wars ise bu bağlamda oldukça başarılı. Yine karizmatik kelimiz Kane speechler atıyor, Lost'tan ve Battlestar Galactica'dan karakterler alınmış falan filan ancak birşeyler eksik. Mesela ilk oyunu indirin, bedava olmuş olması lazım xp uyumlu halinin, Kane'in sizin görevlerinizi veren herifin beynini uçurma sahnesi vardır, o andan itibaren adamdan hem tırsar hem de saygı duyarsınız. Bu oyunun cutscenelerinde ise James Kucan (Kane) abimiz sanki zorla tutulmuş ve kendisi tarafından yazılmamış, diğer c&c oyunlarında hem yönetmen hem de oyuncuydu, bir metni okur gibi.

Oyun ise artık c&c rts sisteminin eskidiğini gösterir nitelikte. Tarafınızın süper ünitesinden tonlarca basıp yollayarak hala kazanabiliyorsunuz, piyadeler hala tier 1 ünitesi olarak işeyarar halde ilerleyen safhalarda barakanız öyle duruyor boş boş ve hava üniteleri hala az ve etkisizler. Herhangi bir Anti Air ile karşıkarşıya kaldıklarında geri bile çekemiyorsunuz kağıt gibi yarılıyorlar. Eyvallah sistem öyle işler ama Total Annihilation'da bile, ki en basit üniteler kelimenin tam anlamıyla alüminyum folyodan zırha sahiptir, toplu halde gittiklerinde ve kendi ünitelerine karşı yapılmış bir savunmayla karşılaştıklarında toptan bam diye gebermezler. Ha arada meşgul etsin, o kalabalıkta esas üniteler defansları yesin diye yolladıysanız ayrı tabii.

Her neyse konuya dönecek olursak c&c eksikleri hala devam ediyor bu oyunda. Alev tankının varlığını çözebilmiş değilim zaten piyadenin bu kadar az öneme sahip olduğu bir oyunda, ayrıca nod'un süper ünitesi ile, robot galiba öyle birşey, gdi'in mammoth'u eşdeğer değil. Nod hala ezik; o kadar uzaylı teknolojisine ona buna rağmen ezik. İnsanı kudurtuyor bu tam anlamıyla. Hikayesine göre GDI silahlarından daha etkili olması lazım ancak hayır... iyi ve güzel ve beyaz GDI tabii ki kötü, fakir ve çirkin Nod'un poposunu tekmelemek zorunda. EA politikası deyip geçiyorum sadece.

Benim ilgimi çeken ve komik bulduğum nokta takım halinde intihar komandocukları yollayıp bunlara rütbe atlatmanın mümkün olması. Tam anlamıyla "TEcrübeli İntihar Komandosu" oluyorlar ki ben şu zamana kadar öyle bir konsept görmedim.

Velhasıl çerezlik rts bu. Görevler, Nod görevleri tabii, bir yerden sonra aşırı zorluyor ki bahsettiğim son görevin bir öncesi. Onun haricinde çıt çıt çıt diye geçiyorsunuz hiç zorlanmadan. BAhsigeçen görevde ise Scrinlere karşı kapışırken GDI üslerini elegeçirip elemanlara girmeniz gerek ki kelimenin tam anlamıyla imkansız. İsteyene save yollayabilirim. Zaman yetmiyor, antihava ünitesi  bassanız, mamut bassanız o olsa bu olsa yok yetişmiyor.

HA bitirince de bir halt anlamadığınız bir cutscene ile elveda diyor. GDI ve Nod ile bitirdiğinizde Scrin campaign'i açılıyor bu arada ve GDI'ın iki sonu var. Bir görevde verdiğiniz karara göre iyi ve kötü olmak üzere farklı sinemalar görüyorsunuz.

Darksoul over and out.
KnightOfPainKnightOfPain
Üye
Bu arada bu oyunun ek paketi ne zaman çıkcaktı?
HazeHaze
Üye
darksoul dedi:


Her neyse konuya dönecek olursak c&c eksikleri hala devam ediyor bu oyunda. Alev tankının varlığını çözebilmiş değilim zaten piyadenin bu kadar az öneme sahip olduğu bir oyunda, ayrıca nod'un süper ünitesi ile, robot galiba öyle birşey, gdi'in mammoth'u eşdeğer değil. Nod hala ezik; o kadar uzaylı teknolojisine ona buna rağmen ezik. İnsanı kudurtuyor bu tam anlamıyla. Hikayesine göre GDI silahlarından daha etkili olması lazım ancak hayır... iyi ve güzel ve beyaz GDI tabii ki kötü, fakir ve çirkin Nod'un poposunu tekmelemek zorunda. EA politikası deyip geçiyorum sadece.


Doğru, Nod'un açık sayı üstünlüğü ve çeşitli birimleri, Scrin'in hava kuvvetleri olmadığı zaman GDI çatır çatır yiyor. Bazı görevleri Hard seviyesinde oynamama rağmen 10 Mammoth genelde yeterli oluyor (rütbe atladıkça tabii), yetmediği zamanlar da pek sorun olmuyor, zira 20 tane basınca oyunu direk kazanıyorsunuz. (Rail Gun gibi geliştirmeleri yaptığınızı varsayarsak) Ben strateji gurusu falan olmadığım için beni tatmin etti, sonuçta bir oyunu çoook uzun süreler oynamıyorum, Skirmish moduna bakmadım bile mesela, Campaign modu bana yetip arttı, ama ciddi oyuncuları artık pek tatmin etmiyor olabilir. (bkz. ilk mesaj :))
Mtntk
Üye
umarım bu sorun ek pakette çözülür
moruktos
Üye
Oyunda birimler arasındaki fark uçurum derecesinde fazla mammoth tankın teke tekte yenemediği hareketli tek birim scrinin en üst seviye gemisi(ismini hatırlamıyorum). Sonic emmiterlar da hava birimleri haric tüm birimleri ezip geçerken beam cannon'sız NOD kulesi bir işe yaramıyor.

Ancak birimler dengesiz olsa da taraflar dengesiz değil. GDIda tek taktik kaba kuvvet kullanmakken NOD'un shadow teamleriyle karsınızdakinin tech centerını havaya uçurup düşmanınızı çileden çıkartabilirsiniz(çileden çıkartmak multiplayera özeldir). Ayrıca üzerinize gelen mammothları raiderların EMP özelliğiyle susturabilir sonra canlarına okuyabilirsiniz.Venomlar da lazer upgrade'i ve sayılarının artmasıyla çok güçleniyorlar. Fanatikler de her türlü kara birimine karşı çok işe yarıyor.

Scrinlerde ise mastermind cok ise yarıyor. Taktik: mastermind ile bir bina ele geçir, binanın yanına önceden hazırladığınız 3 tane storm column dik ve bir kaç hava birimi gönder, bikaç storm column daha dik ve oluşan cümbüşü izle...(eğer bir GDI tech center ele geçirirseniz sonic emmiter yaparak daha güzel bir cümbüş yaratabilirsiniz ;))
coren
Üye
Moruktos'a katılıyorum.


En güçlüyü bas gödner taktiği  tekli oyuncu modunda  veya iyi bilmiyen birisi ile çoklu oyuncu maçı yaparken işte yarar.
Gerçekten bilen birisine bolca mammoth tank yapıp yollarsan başarı şansın çook azdır.


Ayrıca tarafaların karakterleri gereği GDI kara gücünde , Nod gizli saldırlar konusunda ve Scrin ırkı ise hava saldırıları konusuna iyi. Tarafaların bu özelliklerini iyi kullanırsan galibiyet garantidir.


Saygılarımla C&C manyağı


Not:Ama önce Arcanum gelir ;D:P
Jadea
Üye
C&C konusunda seni görmesem çok şaşırırdım coren  ;) :D
keneagan
Üye
yav bende bu oyun açılırken eşşek kadar "KANE EDITION" yazıyp sizde de yazıyo mu ?
  bi de hani GDIların bi şeyi vardı adı "I am cannon"du hani, onun anlamı ben topum demek değil mi? yoksa ben mi yanlış baktım?
HazeHaze
Üye
"I am cannon" değil o, "Ion Cannon", yani "İyon Topu". O top da -büyük ihtimalle- senin düşündüğün şey değil ayrıca.

Kane Edition bazı ekstra özellikler içeriyor.
Misafir
oyundaki güç dengesizliği  hava birimlerinde çok net belli oluyo  o scrinin hava saldırılarını durdurmak tam bir işkence ya  o warship ler menzile girseler bile hemen kuleleri yok ediyo  RA2 ve generals ta bile bu kadar hava savunması yaptığımı hatırlamıyorum  sırf mammoth basarak düşmana saldırmak pek akıllıca olmuyo tripod lar ve devastator lar çok güzel karşı koyuyo onlara 
keneagan
Üye
Haze dedi:


"I am cannon" değil o, "Ion Cannon", yani "İyon Topu". O top da -büyük ihtimalle- senin düşündüğün şey değil ayrıca.

Kane Edition bazı ekstra özellikler içeriyor.



;D görüyo musun ben de diyorum ne diyo bu diye...

bi de şu scrinler ne kadar kısa yahu! iki dakkada bitti...
123458
discussioncontroller