Silent Hilll - Homecoming
St.LuCiFeR
Üye
image


Yayıncı - KONAMI Entertainment
Yapımcı - Double Helix
Çıkış Tarihi - Kasım 2008
Tür - Survival Action Horror (+18)
Website - http://online.konamimobile.com/KDEOnline/SilentHill_Widget/index.html

Uzun süreden Sonra Yine Karşınızdayım Sevgili Oyunsever Kardeşlerim..
Askerliğin Verdiği Derin Yorgunluktan Sonra Yine Hayatıma Geri Döndüm Ve Şaşıracaksınızki Tam 20 gün boyunca Evden Çıkmadım Çünkü Bu Zamanda Pc Başında Sürekli Pinekledim Ve Sürekli Film izlemekle,Oyun Oynamakla Meşgul Oldum Tabi Bu Arada Biram Ve Mezelerimi Eksik Etmedim Açıkçası Argo Tabirle Söylemek Gerekirse İnsan Gibi DağıtmadımBig smile

Ve Tabi Oyun Kısmına Gelince İlk Başta Duraksadım Çünkü Hangisinden Başlamam Gerektiğine Karar Vermem Çok Güç Oldu Ve Düşündüm (Prince Of Persia 4???Yooo Çok Erken, Tomb Raider - Underworld?? Prince'tan Sonra Oynanmalı,Call Of Duty World At War Ve Brothers In Arms??Askerlik Psikolojisini üzerimden atmam gerek... olmazzz:) Silent Hill Homecoming??Eğer Olum Ahmet Başlamak İstiyorsan buna başla yoksa hiç başlayamacaksın zaten karakterde senin gibi bir asker ve eve dönmek istiyor değilmi;) )

Ve Tabi Başladım Başlamamla Beraber..... (Bunu Gameplay Başlığı Altında Sizlere Aktaracağım Öncelikle kurallara uymamız gerekir değilmi paragraf başı paragraf başı!!!!!)

Geçmişe Dönecek Olursak Silent Hill 4 le Bitirmiştik Açıkçası 5.Seri İçin Bir İpucu Bekliyordu Oyunfanları Ancak Çıkan Silent Hill - Origins Piyasaya 5.oyunmuş gibi sunuldu oysa Origins Bir Geri Dönüş Hikayesiydi Bu Yüzden Oyunu Alacak Arkadaşlara Tavsiyem Kanmasınlar.
Origins ten sonra Yapımcı ve Müzisyen Akira Yamaoka 5.Seri İçin Bir Açıklama Yaptı Ve Bizleri Sabırsızlandırmaya Başladı
Ardından Bir Trailer Yayınlandı görünüşe göre bir askerin dramına tanıklık edecektik bu sefer...
Kasım Sonlarında Konsol Platformu Ve Pc Platformunda Aynı Tarihte Çıkan Yapım Yok Sattığından Şüphem Yok Çünkü Dünyada Belki Çok Sayıda Fanı Bulunan Ve Bu Fanların Kurduğu Sitelerin Varlığı Fazlaydı Üstüne Üstlük Böyle Bir Oyunun Hollywood Sektörüne Girmeside Oyunun Dahada Ünlenmesine Sebeb Oldu
Belirtmek Gerektiğine Yarar Görüyorum Homecoming Önceki Serilerden Daha da değişime uğrayarak karşımıza çıktı ilk başta eski sh fanları için bir hayalkırıklığı yaratabilir ancak bu aldatıcıdır emin olun ayrıca bu kadar değişimle karşımıza çıkmasının tek nedeni yapımcı ekip ile değişime gidilmesinden kaynaklanıyor bütün bunlarıda size belirteceğim..

Senaryo

Senaryo Konusunda İlk Başta Önceki Serilerde Rastladığımız Senaryo İle Benzer Olsada Dahada İleri Gittikçe İşin Derin Boyutunu Ve Farkını Anlayabiliyoruz Oyunun Bir Artı Yönüde Oyunculara Hemen Konuyu Aşılayabilmesi.. Yani Daha İlk Dakikalarda Olayı Kavrayabiliyoruz Ve Bu Oyuncuyu Çekiyor Bu Yüzden Bir Kopma Yaşamanız Mümkün Değil...

Konu Bir Operasyon Sonucunda Yaralanan  Ex-Asker Alex Shepherd'in Hastaneden Taburcu Olup "Evim" Dediği "Shepherds Glen" Kasabasına Dönmesiyle Başlıyor...
Alex Hastanede Yattığı Günlerde Sürekli Rüyalar Görmekteydi Bu Rüyalarla Gerçeklik Arasında İkileme Düşüyordu Rüyasında Sürekli Kardeşi Joshua'nın
bir tuhaflık içersinde görüyordu Bu Rüyalar Alex'in Psikolojisini Öyle Bozmuştuki Halüsinasyonlar görmeye başladı..
Bu Yüzden Alex Kardeşinin Başı dertte olduğunu düşünüyordu eve gitmeden rahat edemeyecekti ve hastaneden taburcu olur olmaz eve gitmeye karar verdi..

Shepherds Glen Kasabasına Geldiğinde İçinden Herşeyin Yolunda Olmasını İsteyen Kahramanımız Korktuğunun Başına Geldiğini Düşünür Evet!!! Shepherds Glen Kasabasında Bir Şeyler Ters Gitmektedir İlk Başta Çocukluktan beri tanıştığı Elle'nin Annesine Rastlayan Alex Onla Gerçekleştirdiği Bir Diyalogtan Sonra Kasabada Gerçekten Birşeyler Olduğuna İnanmıştır Kasaba Hiç Olmadığı Kadar Sislidir Ve Kasaba İnsanları Esrarengizce Ortadan Kaybolmaktadırlar Alex Bu Endişelerle Eve Gider Eve Girdiğinde Evde Derin Bir Sessizlik Vardır...
Ve Evde Sadece Annesini Bulur Ama Annesi Sanki Derin Bir Şok Geçirmiştir Ve Oğluna Kardeşi Joshua nın Kaybolduğunu Ve Babasınında Josh'u bulmak için çıktığını ve uzun süredir eve dönmediğini söyler...
Alex Kardeşi Ve Babasının Akıbetinden Derin Bir Endişe Duyar Ve Annesine Onları Bulacağına Söz Vererek Yola Koyulur Kasaba Çevresinde Aramaya Çıkan Alex Bu Sırada Karşılaştığı Garip Ama Saldırgan Olan Yaratıkları Görünce Bu Kasabanın Yaşayan Bir Kabus Olduğuna Karar Verir bunca kötü şeyden sonra Alex Hiç Ummadığı bir yerde Kız Arkadaşı Elle'yle Karşılaşır Elle,Alex'i uzunca bir zamandan sonra tekrar gördüğü için çok sevinir ve ona gittiğinden beri kasabada olan tuhaf olaylardan bahseder Alex ise Kardeşinin Akıbetinden Şüphe Ettiğini Söyleyerek onu aradığını söyler Alex Ve Elle Bir Süre Sonra Tekrar Görüşmek Üzere Ayrılırlar...
Alex'e bu yolda eşlik edecek bir önemli karakterde Alex'in Arkadaşı Polis Memuru Deputy Wheeler'dir Oda Kasabada Olanlardan Bir Anlam Çıkarmaya Çalışan Bir Polistir Wheeler Bize Çok Yardımı Dokunacak Bir Karakterdir Söyleyeyim:) Alex Kardeşini Bulmaya Çalışırken Ailesinin Ve Tanıdığı Kişilerin Silent Hill Kasabası İle İlgili Bazı Bağlantılar Bulur Ve Git Gide Silent Hill'in Geçmiş Tarihinde Saklı Olan Olaylara Birebir şahit olacaktır ayrıca oyunda eski serilerede bir göz kırpma var... (Biraz Spoiler Vermek Heralde Oyunun Tadını Kaçırmaz) İlk Seride Gazete Küpürlerinde rastladığımız Toluca Gölünde Turistik Geminin Esrarengiz Kayboluş Hikayesi Ve Büyük Maden Yangını İle İlgili Bilgilere ulaşıyoruz...

Senaryo Sonunda 5 Farklı Son Olduğunu Belirtmeden Geçmeyelim Bu Sonlara Etki Eden Oyunda Yaklaşık 3 tane kritik olay var bunları açıklamam hoş olmayacağını düşünerek takdiri size bırakıyorum...

Gameplay

SH nin Önceki Serileriyle belki bu son yapım arasında belki dikkat çekecek en önemli şeyler bana göre dövüş sistemi ve alternatif diyalog seçimlerinin olması,grafiklere ve her zamanki gibi ses ve müziklere verilen önemdi

Dövüş Sistemi

Önceki Serilere Baktığımızda Bu Sistem için Pek Fazla Bir Şey Beklemek Gerekmiyordu Oyuncuda zaten Bunun Üzerinde Durmuyordu Oyuncuya Göre "Dövüş olayı basit olabilirdi" düşüncesindeydi aynı düşünce homecoming içinde geçerliydi ama Double Helix Bu Olayıda önemseyerek üzerinde çalışmış ve bize sundu başta aslıda eski fanlara çok garip gelebilir evet garip.. ama düşününce bununda mantıklı bir açıklamasıda vardı sonuçta asker olan bir karakteri yönetiyorduk dolayısıyla dövüş tekniklerinin zengin olması önemliydi bu yüzden oyun bu konuda tam puan alıyor benden
Öncelikle Dövüş Tekniğini Yakından İnceleyecek Olursak "Dodge,Counter Attack,Light Ve Heavy Attack" tipi teknikler mevcut Dodge Tekniğinde yaratıkların darbelerinden kaçınarak yaptığımız vuruşlardır bu teknik çok etkilidir öyleki bitirici vuruşları bu teknik ile yapabilirsiniz Counter Tekniği İse Düz Saldırılardan İbarettir Bu Teknik Tehlikeli Türlere Karşı Pek Tavsiye Edilmez Light ve Heavy Tekniğine Gelince Bu Teknik Hafif veya ağır vuruşlardan oluşan bir tekniktir combo teknikleri yapmak mümkündür yaratıklara eğer combo tekniği yapabilirseniz onlardan kolayca kurtulabilirsiniz bunun yanında ateşli silahlarda işimizi görebilir  ama unutmayın bu anlattıklarım her yaratık için geçerli değil dolayısıyla hepsi birbirinden zorlu ve çok uğraştırıyor onların size öldürücü darbeler yapabileceğini unutmayın her yaratığa karşı özel bir teknik geliştirmeniz gerekiyor bu yüzden yaratıkları iyi tanımanız ve ona göre davranmanız tavsiye edilir.. Kısacası Yapımcıları Bu Konuda Tebrik etmek lazım....

Homecoming te ilgi çeken diğer özellik ise oyun içi diyalog seçimleri.. oyun boyunca iletişime geçeceğimiz karakterlerle diyalog seçimi sunulmuş  konuşmaya başladığımızda söyleyeceğimiz cümleleri kendimiz seçiyoruz bu ya 2 yada 3 şıktan oluşuyor buna göre karşımızdaki kişiden istediğimiz bir bilgiyi alabiliyoruz tabi burda önem taşıyan bir önemli meselede özellikle olayın içinde çok önem arzeden karakterlerle (Alex'in Kardeşi Josh,Elle Ve Alex'in Annesi) konuşurken mümkün olduğunca cümlelerinizi dikkatli seçin (ipucumu maalesef veremem) (Orta Seviyede Bir İngilizce İle Konuyu Kavrayabilirsiniz)

Gelelim Ses Ve Müzikler Kısmına
Yapım Kadrosunda Akira Yamaoka Gibi Usta Bir Müzisyen Olduğu Sürece Bu Konuda Herhangi Bir Başarısızlık Söz Konusu Bile Olamaz Eğer Elinizde Dolby Digital Veya Creative Desteği Varsa Ses Konusunda Gerçekçiliği Hissetmeniz Mümkün Ses Efektleri Her Zamanki Gibi Oyuncuyu Atmosfere Sokabiliyor Müziklere Gelince Evet Oyun Müzikler Konusundada Bir Numara Oyunu İlk Açışınızda Giren Müziği Dinlerseniz Bana Hak Vereceksiniz ...Hatta Ben Şimdiden Soundtrack Albümünü Aldım Ve Bu Yazıyı Yazarken Şu An "Alex Theme" Adlı Parçayı Dinliyorum Vokaldede Her Zamanki Gibi Hipnoz Edici Sese Sahip Olan Bayan Solistimiz "Mary Elizabeth Gycnn" Soudtrack Albümünde Tabiri Caizse Döktürmüş:D


Grafikler Ve Kontroller

Grafik Konusunda Oyuncuların Pek Bir Beklentiside Olamazdı Genellikle SH Vasat Bir Grafikle Gidiyordu Tabi Bunu Oyuncuya hiçbir zaman Farkettirmiyordu zaten bir oyunda senaryo ne kadar iyise grafik ise dikkat çekmeyecek kadar kötü değilse o oyun her zaman bir numara olmaya adaydır benim gözümde.. Ama Homecoming te bu konuda  iyi bir grafiğin olduğunu söyleyebiliriz tabi bu tam olarak iyi denilemez SH yi sadece bu konuda eleştirebiliriz özellikle karakterler üzerinde biraz daha çalışmaları gerekirdi diye düşünüyorum çünkü ruh hallerine göre tepkileri ve mimiklerini düzgün yansıtamıyorlar oyuncu bunu farkedemeyebilir... pekte göze batacağını sanmıyorum herneyse...
Kontroller Konusunda Herhangi bir tuş değişimine gerek yok herşey anlaşılabilir ve tuş kombinasyonları çok kolay yani ters bir tuşla uğraşmazsınız

Sistem Gereksinimi
Intel Core 2 Duo E6400 veya AMD Athlon 64 X2 4200 işlemci, 1 GB RAM (Vista için 2 GB RAM), 10 GB boş HDD alanı, 256 MB ATI HD serisi veya NVIDIA 7800 ekran kartı


Homecoming'i Bitirdim Mutlumuyum Evet Mutluyum Ama Dikkatimi Çeken Bir Şey Var Sanki Oyun Değilde Bir Film İzlemişin Gibi Bitirdim Oyunu Biliyorsunuz Bu Oyunun Filmi Çıktı Ve Ben Bunu Filmler Başlığı Altında Size Sunmuştum... Oyunda Filmden Bazı Alıntılar Yapmışki Bunları Söylemek Gerekir Gerçek Boyut Ve Öteki Boyut Olayına Geçerken Ortamda yerin kabuğunun soyulması ve demir zemine dönüşmesinden tutun hemşire yaratıklarının ışık ve ses duymadıkları zaman hareketsiz kalmaları beni bir an film moduna soktu az kalsın unutuyordum... birde lanet olası "Pyramid Head" vardı tabi....Boss Konularına Hiç Değinmeyeceğim Yapımcıları Bu Konuda Tebrik Ediyorum Oha Diyorum Başka Bişey Demiyorum (İyi Anlamında Söyledim:D)



Dip Not.

Bu Forumda İlk Mesajımı Hazırladığım Bir İncelemeyi Sizlerle Paylaştım Yapım Hakkında Bilmek İstediğiniz,Daha Önceki Serilerden merak ettiğiniz herşeyi bana sorabilirsiniz Çok Yakında Silent Hill Serisinin Bilinmeyen Yönleri,Sırlarını Tek Bir Konuda Çok Detaylı Bir Şekilde Sizlere Sunacağım Silent Hill Fanları Beni Takip Etsin ;D
Canky
Üye
Başarılı olmuş emeğine sağlık gerçekten (+ rep :) )
Ama dergide niye yok hala? Biri yazarlara bir anlaşma falan mı imzalattı gizlice,hayır bahsedilmiyor falan bir de korkuyorum yani...
St.LuCiFeR
Üye
Bende Size Teşekkür Ederim:)
Moderatör Arkadaşlara Ricam Hazırladığım Konumum "Kendi Çalışmalarınız" Kategorisine Taşınmasını İstiyorum:D Yanlış Yere Açtığımın Farkındayım Şimdiden Ricalarımı Sunuyorum

Beni İzleyin:D
discussioncontroller