Hunter The Vigil - Başlangıç Rehberi
Night EagleNight Eagle
Üye
[center][img width=414 height=98]http://img529.imageshack.us/img529/5108/huntervigillogo.png[/img][/center]

Karanlıkta birşeyler var
Gölgelerin içinde.
Sessiz, korkunç, anlam verilemeyen...
Siz gördünüz, çünkü gözlerinizi kapatmadınız
Canınızdan daha çok değer verdiğiniz oğlunuz bir anda ortadan kaybolduğunda,
En iyi dostunuz bir gece yarısı ormanda çığlıklar atarak kaçırıldığında,
Eve geldiğinizde, çarşafa bulaşmış kanın hamile karınıza ait olduğunu farkettiğinizde
İnandığınız kavramların çöküşünün, birer domino taşı gibi tüm algılarınızı yitirmenize neden olduğunda
İşinizi, ailenizi, ve aklınızı kaybettiğinizde
Gördüklerinizi inkar etmediniz.
Edemediniz.
2 gün önce, oğlunuzu bulmak için son umut olarak şehrin en ücra köşelerine, en pis bataklarına girdiğinizde,
Arkadaşınızı bulmak uğruna, 1 metre ilerisi bile görünmeyen karanlık ormanın derinliklerine daldığınızda,
Salonda yıllardır asılı duran av tüfeğini ilk defa elinize alarak, halen kan lekesini temizlemediğiniz yatağın başucundaki sandalyede, bunu yapanın geri dönmesini beklerken,
Umutsuzca...
Yıllardır akıl hocanız olarak bildiğiniz kişi, size başkasından duysanız asla inanmayacağınız, dehşet verici anektodları anlattığında,
Bir şeylerin değiştiğini farkettiniz.
Artık farkındasınız, çünkü gözlerinizi kapatmadınız.
Artık tek güvenebileceğiniz, vicdanınız... İntikam duygunuz belki, belki de merhametiniz.
Tek silahınız, iradeniz... Ve elinizdeki, pili bitmeye başladığı için cılızca yanan küçük el feneriniz.
Bunların yeterli olmayacağını biliyorsunuz, ancak durmak da istemiyorsunuz.
Hem de hiç.
Merakınız ve intikam hırsınız, korkunuzdan daha ağır basıyor.
Bu sizin ilk nöbetiniz.
Biliyorsunuz; hem de çok iyi:
Hayatınız bir daha eskisi gibi olmayacak. Asla.



Hunter The Vigil; gölgeleri ışıkla adınlatmaya, karanlığı aralamaya çalışan insanların, yani avcıların hikayesidir. Karanlıklar dünyasının gerçeğine şahit olmuş ve yapacak başka hiçbir şeyi kalmamış kişilerin hikayesi... Bir kez tanık olduklarında ise; obsesyon, intikam, merak ve kâbus dolu "nöbet"lerine başlamış olurlar. Materyal dünyanın mantalitesinden koptukları için de, eski hayatlarını bir daha bulmaları imkansızdır.


Çoğu avcı, yaşadığı bir olay sebebiyle kendini avlanmaya adamıştır. Bazıları ise inancı ve ideolojisi nedeniyle... Her avcının amacı farklı olabilir. Kimisi intikam ateşiyle karanlıkları yararken, kimisi pusun ardında neler olduğunu anlamaya çalışmak için gölgeye biraz daha yaklaşmak ister.

Bilinmezin içine doğru sürüklenirken, avcıların en çok ihtiyaç duyacağı şey de "Profession", yani uzmanlık alanlarıdır. Bir doktor, zor durumda kalan arkadaşını tedavi edebilirken, bir polis ise olaylara karşı polisiye yeteneğini ve düşmanlarına karşı silah kullanma becerisini kullanabilir. Lakin, uzmanlık alanları meslek ile karıştırılmamalıdır. Örneğin; artık barmenlik yapan eski bir askerin uzmanlık alanı, ava girdiği vakit halen askerliktir. Kısaca Profession, Hunter'ın kim olduğu, ne olduğudur.

Avcılar, düşmanlarına göre oldukça zayıf görünürler. Ancak, Düşmanlarının zayıflıklarının aksine, doğaüstü bir zaafları olmaması onlar için en büyük avantajdır. Bir avcı, bilgisini ve deneyimini ne kadar çok kişiyle paylaşırsa, ne kadar kişiye gerçekleri anlatmaya uğraşırsa o denli güçlenir. Çünkü insan denilen zayıf yaratık, topluluk halinde durdurulamaz bir irade gücüne sahiptir.

Avcıların ilk başta oluşturdukları topluluklar, "Cell" olarak anılan gruplardan oluşur. Bu gruplar herhangi bir amaçla oluşmuş olabilir: Kasabalarını savunmak isteyen birkaç çiftçi, bodrumda garip sesler duyan ve geceyarısı seslerin kaynağını araştıran apartman sakinleri veyahut kaybolan bir ferdini aramak için akraba ve dostlarını yardıma çağıran bir aile, Hunter Cell'lerine iyi birer örnek teşkil eder.

Daha üst seviyede, avcılar bildiklerini paylaşmak ve güçlerini birleştirmek için; ortak düşmanlarına karşı veya ortak ideolojileri doğrultsunda "Compact"ları oluştururlar.

The Long Night – Kötülüklerle savaşarak dünyanın sonunun önüne geçmeyi amaçlayan Hristiyan avcılardır.
Null Mysteriis – Doğaüstü güçleri bilimsel yöntemlerle analiz etmeye çalışan araştırmacılardır.
Network Zero – Doğaüstü olayları, medya ve internet aracılığıyla herkese duyurmayı amaçlayan bir gruptur.
The Union – 20. yüzyılın işçi hareketlerinin izinden giderek kendilerini ve çevresindekileri korumaya çalışan işçi sınıfından avcılardır.
The Ashwood Abbey – En hafifinden, en psikopatçasına kadar; ölüm, yaşam ve hatta doğasütü dünya ile ilgili her türlü şeyi tecrübe etmeyi arzulayan bir topluluktur.
The Loyalists of Thule - Başkalarının bakmaya cüret edemedği yerlerdeki bilgiyi arayan ve zamanında Nazi Partisinin kurulmasına neden olmuş okültistlerdir.

Diğerleri;
Division Six
Keepers of the Source
The Promethean Brotherhood
The Hunt Club
Barrett Commission
Maiden's Blood Sisterhood
Night Watch
The Bear Lodge
The Illuminated Brotherhood
The Talbot Group



"Conspiracy" olarak bahsedilen organizsayonlar ise, avcıların global çapta oluşturdukları, geniş imkanlara, büyük bir güce ve diğer gruplara nazaran karanlıklar dünyasını hakkında daha fazla bilgiye sahiptirler. Bu organizasyonlar, Endowment adında; doğaüstü düşmanlara karşı kullanılan doğaüstü imkanlara da sahiptirler.

Task Force: VALKYRIE – Abraham Lincoln'un "gerçek" ölümünden sonra kurulan, halkı bilinmesini istemedikleri şeylerden korumayı amaçlayan organizasyondur.
The Lucifuge – Canavarları avlamak için infernal güçlerini kullananlar, düşmüş meleğin takipçileridir.
The Cheiron Group – Kendilerine para ve güç sağlamak amacıyla doğaüstü canavarlarla karışmış, ve hastalıklara çare aramak için onlar üzerinde deneyler yapan uluslararası şirketlerin oluşturduğu bir gruptur.
Aegis Kai Doru – Efsanevi eserleri arayan ve onları doğaüstü güçlere karşı kullanan, kadim bir gruptur.
Ascending Ones – Düşmanlarına karşı iksirler yarmıdıyla savaşan, Eski Mısır'dan beri varolan bir tarikattır.
Malleus Maleficarum – Orta çağdan beri aktif olan, Katolik klisesinin gizli gücüdür.

Diğerleri;
Knights of St. George
The Cainite Heresy
Les Mysteres



Bunlar yalnızca Hunter: The Vigil Core Rulebook'da yer alan birkaç örnek. Dünya üzerinde farklı amaçlara sahip daha birçok Compact ve Conscpiracy olduğu bilinmekte.

Rol yaparken herhangi bir kısıtlama getirmek yersiz. Zaten daha sonra hazırlayacağım karakter taslaklarından da göreceğiniz kadarıyla bazı karakterler henüz karanlıklar dünyası ile ilk kontaklarını yaşamamış insanlar, bazıları ise birkaç yıldır "nöbet" ile yaşayan ve avlanan avcılar olacak.

Gerek oyunun bir forum oyunu olacağı için detaylı karakter kağıtları ve puanlamalar kullanılmayacağı, gerek de fazla detayla oyuncuları sıkmak istemediğimden dolayı, oyun hakkında yalnızca temel konsepti anlatmaya çalıştım. Eğer World of Darkness evreni veya Hunter hakkında sorularınız mevcutsa, sorabilirsiniz.
[hr]

Oyun Kuralları

Her tur, oyundaki karakterlerle gerek Msn üzerinden, gerekse başka şekilde irtibata geçerek, o turun RP'sini yaptıracağım. Bu role-play, klasik masaüstündeki hikaye anlatımı biçiminde olacak.

Nitelikler ve Beceriler
Masaüstü oyunundaki Attributes (Nitelikler) ve Skills (Beceriler) oyunda tamamen sizin rol yapmanız sonucunda, kuralsız olarak kullanılacak.

Örneğin; oyuncu bir yüksek bir yerden atlamaya çalışırsa, bu olay masaüstünde "Strength+Athletics"  veya yerine göre "Dexterity+Athletics" özelliklerinin kullanılacağı bir durumdur. Forum oyununda ise, eğer karakterinizin presetinde "Atletik", "Çevik" veyahut "Sporcu" gibi vasıflara sahipse, yaptığınız role bağlı olarak büyük ihtimalle gerçekleştirebilirsiniz bu eylemi.

Araştırma, araç kullanma, etkileme veya sosyallik gibi becerilerde de benzer şekilde işleyecek olay. Dikkat edilmesi gereken husus ise; direktman "Persuasion kullanıyorum, karşımdakini etkilemeye çalışıyorum" demek yerine, rol yaparak eyleminizi belirtmektir.

Erdem ve Zaaflar
Masaüstü oyunundakinden farklı olarak, forumda karakterinizin erdemleri ve zaafları konusunda özgürsünüz, yani karakterinizin ille de bir erdemi ve zaafı olması zorunlu değil forum oyununda. Ancak rol-play açısından derinlik istiyorsanız, oynadığınız karakterin bir erdemi (İnanç, metanet veya umut gibi) ve bir zaafının (Öfke, şehvet veya kıskançlık gibi) olmasına özen gösterin. Bu erdem ve zaafları doğru yerlerde ve mantıklı şekilde kullandığınız zaman, karakterinizin iradesi açısından yararları olacağını unutmayın.

Erdemler: Merhamet, İnanç, Metanet, Umut, Adalet, İhtiyat, Ilımlılık
Zaaflar: Kıskançlık, Açgözlülük, Hırs, Şehvet, Kibir, Tembellik, Öfke

İrade Gücü
Herkes gibi sizin de bir iradeniz, yapacağınız işlerde kararlılığınız mevcuttur. Bu irade gücü, karakterinizin yapısına göre görece daha az veyahut çok olabilir. İradeniz sayesinde, normalde başaramayacağınız işleri yapabilir ve geçemeyeceğiniz engelleri geçebilirsiniz. Zor durumlarda, abartmamak şartıyla bu sınırlı özelliğinizi kullanmakta serbestsiniz. Şayet iradenizi boş yere tüketirseniz, ruhsal açıdan da tükenirsiniz.

Avcıların, av sırasında irade konusunda psikolojik açıdan daha avantajlı olduğundan bahsetmeme gerek yok sanırım.

Ahlâk
Oyun ilerledikçe karakterinizin ahlâk seviyesini (Morality) dengede tutmaya çalışmanız gerekmektedir. Oyuncular zor bir durumda kaldığı zaman birisini öldürebilir, bir evi yakıp yıkabilir veyahut hırsızlık yapabilir. Ancak unutmayın, siz bir insansınız ve muhtemelen karakteriniz ormanda şempanzeler tarafından yetiştirilmedi. Yani bir etik anlayışına, ahlâk seviyesine sahipsiniz ve bu yaptığınız hareketlerden ne derece etkileneceğinizi belirler. Örneğin kasıtlı bir cinayet işlerseniz, ahlaki olarak çöküntü yaşayacak ve büyük ihtimalle psikolojik sorunlar yaşayacaksınız. Bu sorun, yaptığınız eyleme, bulunduğunuz ortama ve duruma göre değişkenlik gösterebilir (Anksiyete bozukluğu, paranoya, şizofreni veya fobi gibi). Şayet işlediğiniz cinayet bir nefs-i müdafa sonucu ise, ahlaki çöküntünüz daha hafif olacaktır. Bu, psikolojik açıdan daha az etkileneceğiniz veya duruma göre hiç etkilenmeyeceğiniz anlamına gelir.

Çatışma
Masaüstündekinin aksine, oyundaki çatışmalar mümkün mertebe kolay ve daha az detaylı olacak. Detayın seviyesi, oyuncunun rol yapma kabiliyeti ve içinde bulunduğu durumun şartlarına göre belirlenebilir. Mücadele esnasında aldığınız veyahut verdiğiniz hasar, fiziksel açıdan karşınızdakine göre farklı bir sonuç yaratabilir. Örneğin bir werewolfa hiçbir kurşun ve mermi etki etmezken, gümüş bir kılıç zarar verebilir. Veya bir vampire sıkacağınız sıradan kurşunlar onu yalnızca yavaşlatabilirken, patlayıcı pompalı tüfek fişeği veya keskin bir kılıç ona ciddi hasar verebilir.
FireMcFireMc
Üye
gerçekten sağlam görünüyor tam olarak okumadım ama, okuduktan sonra düşüncelerimi ve önerilerimi dile getireceğim. =)
FLC
Üye
Güzelmiş, en baştaki italik kısım beni benden aldı, baya etkileyici.

Karakterlerimizi yaratırken, herhangi bir "cell" "compact" veya "conspiracy"ye bağlı olmak zorunda mıyız?
Çağlayan
Üye


Zaten daha sonra hazırlayacağım karakter taslaklarından da göreceğiniz kadarıyla bazı karakterler henüz karanlıklar dünyası ile ilk kontaklarını yaşamamış insanlar, bazıları ise birkaç yıldır "nöbet" ile yaşayan ve avlanan avcılar olacak.

İkisi arasındaki fark/avantaj/dezavantaj nedir? İstediğimiz olabiliyor muyuz, yoksa bunu Dm mi belirleyecek?
oropheroropher
Üye


İkisi arasındaki fark/avantaj/dezavantaj nedir? İstediğimiz olabiliyor muyuz, yoksa bunu Dm mi belirleyecek?



anladığım kadarıyla karakter taslaklarını o belirleyecek ve bize dağıtacak..
Arutha Arannox
Üye
Muhteşem olmuş Night. *-*

Night'ın daha önce de söylediği gibi Vampire The Masquerade : Wings of Gehenna'dakine benzer Presetler olacak ve biz onlardan birini seçeceğiz. Yani sanırım.
Mad Dok
Üye
Süpermiş Night,
Oyunun geçeceği evren hakkında özet bir derleme var mı?
Night EagleNight Eagle
Üye
FLC dedi:


Güzelmiş, en baştaki italik kısım beni benden aldı, baya etkileyici.

Karakterlerimizi yaratırken, herhangi bir "cell" "compact" veya "conspiracy"ye bağlı olmak zorunda mıyız?



Teşekkürler. Aslında ilk baştaki italik kısım oyunun tüm konseptini açıklıyor, gerisi sadece teferruat =)

Karakterlerinizi yaratırken, benim hazırlayacağım preset'leri temel alacaksınız. Ve hayır, karakterlerin çoğu vasıfsız insan olarak oyuna başlayacak, oyunun içinde senaryonun gidişatına göre bir veyahut iki adet "cell" oluşacak karakterler arasında. Compact ve Conspiracy'lere bağlı olan ise yalnızca 2-3 karakter olacak, onları da özellikle background yazma konusunda deneyimli oyuncuların almasını düşünüyorum.



İkisi arasındaki fark/avantaj/dezavantaj nedir? İstediğimiz olabiliyor muyuz, yoksa bunu Dm mi belirleyecek?


Dediğim gibi; karakterlerin büyük bir çoğunluğu, oyun esnasında ilk kontaklarını yaşayarak "av"a başlayacak. Birkaçı ise deneyimli avcı olacak.

Farklara gelirsek; compact veya conscpiracy'ye bağlı avcıların tahmin edebileceğiniz gibi deneyimleri, imkanları, doğaüstü olaylar hakkında bilgisi ve bulunduğu organizasyon içerisinde saygınlığı mevcut olacak.
Judas
Üye
Oyunun yapısı VtM'den daha çok rol yapma olanağı veriyor gibi geldi. O yüzden pek daha hoşuma gitti. Anlaşılan gayet zayıfız ve yanımızdaki en büyük silahımız zekamız ve nefretimiz.

Hele hele Cell'lerden öteye gitmeyecek olmamız (en azından kısa bir süre dahilinde) çok daha hoşuma gitti. Pek güzel, pek leziz. : )

Karakterimi yaratmak için sabırsızlanıyorum. : )
Night EagleNight Eagle
Üye
@ Mad Dok

Ne kadar az bilirseniz, oyun için o kadar iyi =). Zaten karakterlerinizin bilmesi gereken her şeyi size özel olarak anlatacağım.


@ Judu

Evet, karakterlerin birkaçı hariç büyük bir çoğunluğu oyuna "mortal" olarak başlayacak. Hunter denilen kişilerin supernaturallardan farkı, karanlıkların içini görmeyi seçmiş, bu seçimi kendilerinin yapmış olması. Diğer insanlardan farkı ise, karanlıklar dünyasını yok saymamış, bir şekilde o dünyaya ait birşeylere denk gelmiş, yaşamış veya karşılaşmış, lakin bundan sonra da göyaşadıklarını inkar etmeyerek gölgelerin daha da içerisine girmeyi tercih etmiş olmaları aslına bakarsan.
Çağlayan
Üye
Duyurular sayfası nerede?
discussioncontroller