In the Beginning... (NES) - Kurallar
AdramelechAdramelech
Üye
Tek bir uyarı, blogdaki ve buradaki her şeyi dikkatlice okuyun. Kimseyi şu hamlen yanlış bu hamlen yanlış diye uyarmak istemiyorum.

Turlar ve Hamle Yapmak

Kafanıza göre hamle yapabilirsiniz, tek sınır puanlarınız.

En iyi rpleri yapanlar oyun içinde ödüllendirileceklerdir.

Oynadığınız hamleleri hikayeleştirip rp şeklinde yazmalısınız. Yazdığınız hamleleri Açılacak oyun başlığına parça parça yazın, ancak bence kaybolmaması vesaire için bana özel mesaj olarak da atabilirsiniz, tabi oda kaybolursa bilemem. O nedenle yazılarınızın yedeklerini daima bulundurun.



Diplomasi

NPC devletleri haricinde herhangi ülkeyle her türlü ticareti, anlaşmayı vesaireyi yapabilirsiniz. Ancak anlaşmalarınızı ve ticaretlerinizi, bu anlaşma veya ticareti yapan taraflardan biri RP'sine yazmak zorundadır.


Açıklama

Oyunda, rp içi yaptığınız her şey, her hareketiniz, her içinde bulundurduğunuz şey, kurallarda olmasa bile, oyun içine etki yapabilir. Bunun koşulu, bazı temel şeyleri değiştirmeyecek olmasıdır; Mesela bir şehir içinde geçen bir rp yazdığınızda, ve eğer o şehirde okçu yoksa, RP içinde Okçulardan bahsetmeniz yanlış olur ve ödülleri kazanmanızı güçleştirir. Ancak yaptığınız RP'ler bu gibi temel şeyler dışında, pek çok yönlü olarak oyununuzu etkileyecektir. Bunun olma şekli genellikle, oyun içinde size sonraki tur verilen Özel Olayların (Problemler, bazı değişimler, İnsanları şaşırtan ve tüm ülkeye ünü yayılan olaylar gibi) ne olacağını belirleyebileceği gibi, bir önce tur oluşan olayın çözümüne yardımcı ediyor da olabilir.

Özel olaylar hakkında hiç bir detaylı bilgi vermeyeceğim =) Çünkü tamamen o ana bağlı olarak yaratılacaklar ve sizin sorun çözme/devlet yönetme becerinizi sınayacaklar. İlk turlarda olan olaylar daha basit iken, yavaş yavaş 3-4 turda anca çözülebilecek zincirleme olaylarda olacak. Tabi istenildiği gibi giderse her şey.

Birde Okçu yapmanızı sağlayan teknolojiyi keşfetmeden RP'nizde okçulardan bahsederseniz bu yanlış bir rp olarak değerlendirilecektir. Hepiniz kabile olmaktan yeni çıkmış, asker yapamayan ve diğer devletlerle daha diplomasi kuramayan devletlersiniz unutmayın.
AdramelechAdramelech
Üye
Blog'da her türlü kuralı bulabilirsiniz. Ancak gözünüz korkmasın, göründüğünden daha basittir, sadece ben konuları çok böldüm. ^^

http://www.sonsuzhikayeler.blogspot.com/
AdramelechAdramelech
Üye
[table][tr]
[td][tt]             Puan gereksinimleri Tablosu[/tt]
[table][tr][td][tt]Şehir Kurmak............[/tt][/td][td][tt]2 Üretim 1 Gelişim 0 Askeri[/tt][/td][td][tt]..... Haritada görülen bir yere kurulabilir.[/tt][/td][/tr]
[tr][td][tt]Dünya Keşfi.............[/tt][/td][td][tt]0 Üretim 2 Gelişim 0 Askeri[/tt][/td][td][tt]..... Haritanın görünmeyen kısımlarını açar.[/tt][/td][/tr]
[tr][td][tt]Kaynak (Madde) Keşfi....[/tt][/td][td][tt]0 Üretim 1 Gelişim 1 Askeri[/tt][/td][td][tt]..... Rastgele bir Puan türünden -2 ila 6 adet verir.[/tt][/td][/tr]
[tr][td][tt]Sınır Genişletme........[/tt][/td][td][tt]0 Üretim 3 Gelişim 0 Askeri[/tt][/td][td][tt]..... Şehrin sınırlarını genişletir.[/tt][/td][/tr]
[tr][td][tt]Populasyon Arttırmak....[/tt][/td][td][tt]1 Üretim 1 Gelişim 0 Askeri[/tt][/td][td][tt]..... Şehirlerin populasyonunu arttırır.[/tt][/td][/tr][/table]
[/td][/tr][/table]
AdramelechAdramelech
Üye
Kısa Kısa

-Başkent (Ekonomik, Yönetimsel veya Eğitimsel seçimler aksini belirtmedikçe) her puan türüne, turda 1'er puan verir.

-Eğer tur adınızın belirlediğiniz isimde olmasını istiyorsanız upload ettiğiniz dosyanın adını, yani sonuç olarak linki buna göre değiştirin. Linkteki ad aynen tur adınız olacaktır.

-Kurulan şehirler 50 nüfus ile başlar.

-Kaynek keşfi'nin aralığı "-2 ile 6" arasına düşürülmüştür. Artık daha az kazançlı ve riskli.

-Özel olaylar turda 2 kişinin başına gelecek. Zamanla artabilir elbette. Oyuncular RP'lerinde yer vermek zorunda değiller ancak bu avantajda sağlayabilir, dezavantajda.

-Yazarken şehir ismi ve yeri belirtmezseniz rastgele bir yere yerleştireceğim, rastgele bir isimle =)

-Populasyonun gelişimi yapıldığında, ne kadar nüfusun hangi şehre konulduğunda eklensin. Yoksa tüm nüfus başkente eklenecektir.

-Diplomatik olarak, birbirini keşfetmiş ülkelerin yaptıkları "Ticari Anlaşmalar", iki tarafın seçtiği birer puan türüne, her tur 1'er puan ekler. A ile B kişisi, anlaşma yaptıklarını açıklar ve "Askeri ile Üretim" puanını seçerlerse, iki tarafta bu ikisine +1 puan alırlar her tur sonu. 5 Tur içinde değiştirilemez. 5 tur sonra iptal edilebilir, daha önce iptal olmaz. Ancak savaş çıkarsa anında iptal olur.
AdramelechAdramelech
Üye
1) Eğitimsel zımbırtıları değişti. Bir kereye mahsus olarak oyuncuların bunları değiştirmesine izin veriliyor. Lider Sistemine bağlı artık Eğitim sisteminiz.
http://sonsuzhikayeler.blogspot.com/2009/09/egitimsel.html

2) Lider Sistemi eklendi. Detaylar için;
http://sonsuzhikayeler.blogspot.com/2009/10/lider-sistemi.html
discussioncontroller