HPI Savage 3.5 RTR (inceleme)
EnewwssEnewwss
Üye
[center][img width=780 height=585]http://www.hpieurope.com/graphics/kitimages/882/shot1.jpg[/img][/center]

Son zamanlarda merak sardığım bu hobi ile ilgilenen arkadaşlarım varmı forumda bilmiyorum. Hpi Savage 3.5 RTR aracımı aldım kargocuyu ciğer bekleyen kedi gibi bekledim... ve sonunda hediye kutusunu açan çocuklar gibi kargoyu açtım.

[center][img width=780 height=585]http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/557/underhood4.jpg[/img][/center]

Herneyse araçla ilgilenelim biraz. HPI zaten Rc araba dünyasına daynıklılığını kanıtlamış bir firma ve bu firmanın en başarılı serisi Savage ailesinin yaşlı kurtlarından biri olan Savage 3.5 RTR karşımda duruyor. İlk olarak belirtmeliyim ki resimlerde göründüğünden çok daha büyük... adeta bir dev. Boyutu ve ağırlığı ile tam bir monster truck havası veriyor. Aracın yanında gelenlere bakıyorum. Reciever Box fabrikada kurulmamış hemen kuruyoruz. Anteni Bataryayı ve Servoları bağlayıp radyo sistemini kontrol ediyoruz. Herşey güzel çalışıyor. Bu araç hakkında söylemem gereken iyi şeylerden birisi de çok iyi çalışan bir servo saver mekanizması olması. Gelelim motora... motrun üzerindeki kağıdı çıkarıp bujiyi söküyorum... sonra soğutucuyu söküp silindirlerin içinde herhangibir çapak vs kalmışmı onu kontrol ediyorum. Herşey çok güzel... biraz motor yağı ekleyip motorun soğutucu kafasını ve bujisini yerine takıyorum. Aynı şekilde karburatör ve hava filtresini de kontrol edip yağlıyorum. Daha sonra fren ve aktarma organlarına bakıyorum.... tek bir fiber fren diski bu aracı durduracak cinsten değil... zira 6 kg ağırlığında 60km hızları bulan bu araçtaki muazzam momentumu düşünebiliyoruz. Bu sebepten ötürü aracın yanında Stainless Stell Dual Disc Brake setini de almıştım. Hemen seti aracıma takıyorum, sonuç mükemmel. Taşgibi frenlerimiz var artık. Hazır frenlere bakmışken vites kutusu ve diferansiyeli de kontrol ediyorum. Metal dişli vites kutusu ve diferansiyel gerçekten sağlamlık için üretilmiş, aracımızda isteyeceğimiz türden parçalar.

[center][img width=780 height=585]http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/557/underhood6.jpg[/img]
[img width=780 height=585]http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/557/underhood34.jpg[/img]
[img width=780 height=585]http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/557/underhood24.jpg[/img]
[img width=780 height=585]http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/557/underhood30.jpg[/img][/center]

Evet ilk kontrolleri bitirdim ve aracımı çalıştırmaya hazırlanıyorum. Şimdi rodaj yapma zamanı. Yani fabrikadan yeni gelen motoru açıcaz. Bunun için aracı 1 depo tekerler havada çalıştırcaız 1 depo tekerler yerde dururken çalıştırıcaz. daha sonra çok zorlamadan 3 depo daha sürücez. Rodaj süresince ciddi denilecek hiçbir problem yaşamadım ve aracın karburatör-vites ayarlarını yapınca araç kendine geldi. ani yüklenmelerde istediğim ön kaldırmalar, keskin hızlanmalar vs...

Araç hakkındaki genel kanım verilen paranın hakkını verdiği yönünde... eğer ilglenen arkadaşlar olursa daha sonra araç hakkındaki diğer sorularıda yanıtlayabilirim...

iyi forumlar...

[center]Model Adı: HPI Savage 3.5
Şuanki Ortalama Türkiye Fiyatı: 700TL
Tip: 1/8 Nitro 4WD Monster Truck
Uzunluk: 21" (533mm)
Genişlik: 16.8" (427mm)
Yükseklik: 10" (254mm)
Ağırlık: Approx. 11.2 lbs. (5.08 kg)
Teker açıklığı: 13.25" (336mm)
Süspansyon Gezinme Mesafesi: 6" (152mm)
Yerden Yükseklik: 3" (76mm)
Aktarma Organları: İki ileri otomatik vites, Dogbone Şaft sistemi
Fren: Fiber disk, paslanmaz çelik balatalar
Süspansyon: Plastik süspansyon
Jant: Krom Görünümlü Plastik Jant
Lastik: HPI lastikler
Şase: İkiz dikey 2.5mm alüminyum şase
Motor: Nitro Star 21bb 3.5
Yakıt tankı: 160cc
Radyo: HPI TF-4

araca verdiğim not:
kalite: 9
performans: 9
rahat bakım: 9.5
yol tutuşu: 7
hız: 8
motor: 9
fiyat: 9.2

toplam: 8.7[/center]

[center][img width=780 height=585]http://www.hpieurope.com/graphics/kitimages/882/chassis_shot.jpg[/img]
[img width=780 height=585]http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/557/action9.jpg[/img]
[img width=780 height=585]http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/557/action13.jpg[/img]
[img width=780 height=585]http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/557/action7.jpg[/img][/center]
matrklorm
Üye
aynısından savage 25 abimde vardı. hala var. 3 ileri şanzıman, susturuculu egzos, modifiye motor(bundan emin değilim) falan almıştı daha sonra zırıltısından kurtulmak için motoru tamamen değiştirdi. elektrikli motor aldı. çalıştırmak falan da sorun değil artık. gayet güzel hele de o hint yağı kokusu olmayınca.
EnewwssEnewwss
Üye
savage serisi benim ciddi favorimdir... ilk çıktığı zaman çok büyük sükse oldu, yatay ikiz şase tasarımı dünyada ilk ve tek bu araçta... bu sebepten atlama zıplama aksiyonarına çok dayanıklıdır...

bu video da arkadaşlara fiir verebilir bu hobi hakkında (arada savage lar da var)

grycp
Üye
İşte benim arabam, wii ile takas ederek almıştım. Müstakil evimiz olduğu için bahçede 24 saat sürüyodum. Sonra elimden bir sürü araba geçti, hiçbiri de bukadar sağlam değildi. Revo yu denemedim ama Savage en iyisi bence.
discussioncontroller