Formula 1
kurtkapankurtkapan
Üye
sanki bilerek alın lan çalışıyor demek için kaza olmuş gibi yaw

çok kesin mort ederdi demiyorum ama alonsonun sağ ön tekeri o ivmeyle dokunsa boyun koruyucu tutamaz, boynu kırılırdı gibi geliyor.

hayatını kurtardı belki de çocuğun.

hala bok gibi görünüyor lakin bir şey diyemem bundan sonra. el alem de sövmeyi bırakır.
rubyredrubyred
Üye
benim hoşuma gidiyor uzun süredir. vizörden kat kat iyi görünüyor
creiGncreiGn
Üye
Berbat göründüğü bir gerçek ama, bir kişinin bile hayatını kurtardıysa doğru karar verilmiş demektir.

Şimdi tek yapılması gereken savaş jetleri tarzında kapalı kanopiye geçilmesidir. Geçen sene Vettel'in tek bir tur denediği ve başının döndüğünü belirttiği tasarım bir hayli gelecek vaadediyordu, tek bir pilotun subjektif değerlendirmesi ile olacak şey değil bu. Optik bilimi denen bir şey var; kavisli camdan dolayı görüntüde yaşanacak bozulma kolayca çözülebilir olsa gerek. Onlarca yıldır görüntüyü bozan kanopilerle uçmuyordur zarar yüzlerce milyonluk jetler.

Bu işin en güvenli (ve kesinlikle göze hitap eden) çözümü askeri jet stili kanopidir. Neden bu kadar kastırıyorlar anlamak güç. Kapalı kanopinin güvenlik, estetik, performans alanlarında tonla faydası var.
ripperkamil93ripperkamil93
Üye


creiGn dedi:

Geçen sene Vettel'in tek bir tur denediği ve başının döndüğünü belirttiği tasarım bir hayli gelecek vaadediyordu, tek bir pilotun subjektif değerlendirmesi ile olacak şey değil bu.



Başka pilotlar denemiş miydi peki bunu ya da bununla alakalı bir haber var mı ?
creiGncreiGn
Üye
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/7/vettel-tests-_shield-frontal-protection-system-at-silverstone.html

Bu shield da tamamen kapalı bir konsept değil ama kesinlikle halodan daha iyi görünüyor. Tek bir pilotun verdiği feedback'le tamamen rafa kaldırılması çok saçma olmuştu. F1 bu mallığı yaparken Indycar da şunu yapmıştı;

https://www.autosport.com/indycar/news/133638/indycar-plans-cockpit-protection-test-for-early-18
https://autoweek.com/article/indycar/first-indycar-windscreen-test-quiet-success

Bana kalırsa bu bile yarım yamalak bir çözüm ama. Doğrudan kanopiye geçmemeleri mantıksız geliyor açıkçası. Temel gerekçenin F1'in "açık kokpit" olması ve kaza, yangın gibi acil durumlarda pilotun çıkarılması olarak gösterilmesi de çok geçerli sebepler değil açıkçası.

Beğenenler: ripperkamil93

kurtkapankurtkapan
Üye
formula 1'in olayı hala açık kokpit ve açık tekerler hocam

adamı arabanın içinde görebilmek sporun önemli yanlarından hala

yoksa hepsi lmp olsun yani

önemli olan çizgiyi iyi çekmeleri

Beğenenler: Elagord

ripperkamil93ripperkamil93
Üye
kurtkapan dedi:

çok kesin mort ederdi demiyorum





Brendon Hartley'nin kamera açısından daha dikkat edilebilir bir görüntü. Bence video'ya dikkatli baktığın zaman mort edebilirdi gibi görünüyor.

Beğenenler: kurtkapan

kurtkapankurtkapan
Üye
net, teker ıskalasa dahi o ivmeyle ön kanat girermiş kokpite.

ucuz kurtarmış.
rubyredrubyred
Üye
kurtkapan dedi:

net, teker ıskalasa dahi o ivmeyle ön kanat girermiş kokpite.

ucuz kurtarmış.



bianchi'den sonra sanırım f1 belli bir süre askıya alınırdı eğer leclerc'e de bir şey olsaydı.
ripperkamil93ripperkamil93
Üye


Formula 1'in sosyal medya kısmı Liberty Media'ya satıldığından beridir baya bi ilerleme kaydediyor ya. Highlightlar, özel programlar, geçmiş yarışlardaki önemli anlar vs. Ecclestone'ın elinde kalsaydı bu kadar gelişmeyecekti heralde.

https://open.spotify.com/show/44YvwJyqsCEEhNZBxuXZQ9?si=e4tB3DkZSZKUDiT5lovMMA

Geçtiğimiz aylarda "Beyond the Grid" adında bir podcast serisi başladı, güzel röportajlar oluyor tavsiye ederim.
discussioncontroller