Dragon Age üzerine bir eleştiri yazısı.
desert78
Üye
Günlerdir herkesin deliler gibi oynadığı bir oyuna böyle eleştiri yaparsan bazı kesmin sana saldırması doğaldır tabi :). Açıkçası 3. kez baştan başladım oyuna ama halen daha bilmediğim milyon tane şey olduğunu farkettim.

@Elessar:
O daggerı nerden buldun?
cilasun
Üye
Yok dostum olur mu öyle şey neden normal olsun? Ben de günlerdir deliler gibi oynuyorum, ben kendime bişey diyor muyum? Yahu ne diye eleştiriyosun saçma sapan, ben kendim oynuyorum bu oyunu, VALLAHİ HAKARET SAYARIM, cık cık cık demiyorum kendime...Hani oyunun resmi forumunda bile bu eleştirileri yazsam yapımcılar bile en fazla eleştirilerin için teşekkür ederiz yazarlar.
Fairon, desert78 arkadaşlara teşekkür ederim hoşgörülü yorumları için.
MonthiusMonthius
Üye
Icewind Dale'i her ne kadar sevsem de, oyunun RYO'dan çok Hack&Slash tadında bir macera olduğu bir gerçek.

Arkadaşlar zaten uzun uzun yazmışlar, o yüzden çok da uzun uzun yazmayacağım ben. Ama şöyle bir şey var; Beklentilerini IWD benzeri bir oyun üzerine kurmuşsun anladığım kadarıyla. Ancak oyunun rol modeli olarak aldığı oyun Baldur's Gate. Ve örneğin tamamen kendi yarattığımız karakterlerden bir grup kuramamamız gibi özellikler Baldur's Gate mirasından gelme direk olarak. Orada da bize katılmak isteyen NPC'leri grubumuza alabiliyorduk ancak. Ki bence bu bir eksiden çok artıdır, çoğu RYO'cunun da BG'yi IWD'den çok sevme sebebidir.

Neden BG daha çok sevilir genelde? IWD içerisinde parti üyeleri arasında diyalog yoktur çünkü. Bir Jaheira ve Aerie atışmasını yaşayamazsınız. Jan Jansen'in geyiklerini duyamazsınız IWD'de. Hepsi sizin yarattığınız karakterlerdir. Kendi kişilikleri yoktur, sizi şaşırtmazlar, güldürmezler. Ancak burada tam aksine Alistair ile Morrigan'ın geyiklerini kahkahalarla gülerek okuduğumu ve "acaba bir daha ne zaman atışacaklar?" diye beklediğimi biliyorum. Her ne kadar tüm karakterleri kendin şekillendirmek güzel olsa da, böyle büyük bir dezavantajı da var yani. :)

Söylediklerim yanlış anlaşılmasın, IWD serisini çok severim bu arada. :) Ancak sadece IWD'i Dragon Age ve BG'ye kıyaslamak yanlış geliyor bence. Amaçladıkları şeyler aynı değil çünkü.
cilasun
Üye
Aynı şeyleri amaçlasınlar istiyorum!...Tamam, itiraf ediyorum, Icewind Dale 3 çıksın artık yeter :) .
RelentlessRelentless
Üye
Birinci belirttiğin konu tamamiyle saçma, yani sen sıkı bir rpg oyuncusuysan kafanda "background" diye bir kalıp olmalı, karakterin geçmişine baktığında zaten biçimdeğiştiren olduğunu görüyorsun ayrıca oyunun başlangıcında Morrigan bir npc karakter olduğu için party'e girene kadar hangi talent'a veya skill'e sahip olduğu seni ilgilendirmez. Ayrıca LvL6 iken partiye katıldığını düşünürsek ve bu hatunun da biçimdeğiştiren olduğunu düşünürsek örümceğe dönüşme yeteneğini almaması abes olurdu zaten. Hangi mantıkla buna isyan ettin anlamıyorum ama yersiz olmuş.

İkinci belirttiğin konu ise biraz daha geliştirilebilirmiş, ama emin ol kalkan salla kılıç savur kadar basit değil bu oyun ya da ben fazla fanteziye kaçtım o yüzden benim adam başka bişiler yapıyordu. LvL3 ve LvL15 iken de arasında bayağı bir fark vardı yani...

Oyunda parti mantığı var... Yani benim kestiğim yaratıktan veya darkspawn hedesinden parti arkadaşlarım da xp alıyor, bir hurlock kesince 12 xp aldığımızı düşünürsek kalkıp da diğer parti üyesine 10 xp verecek hali yok, abes bir puanlama olmasın, 2-3 bile kardır oyun boyunca binlerce darkspawn hedesi öldürdüğümüzü düşünürsek...

Aslında oyunda eşya sıkıntısı yok, şöyle ki;
Oyundaki eşyalar belirli sırayla rütbelere ayrılmış(Tier 1, Tier 2, Tier 3, Tier 4, Tier 5, Tier 6 ve Tier 7) ve eşyanın cinsine göre de bu isimler değişiyor(Dragonbone, Dragonthorn, Dragonscale, vs vb...) Silahların çeşitliliği zaten burada başlıyor, oyunda birbirinden farklı bir sürü Greatsword bulunabilir mesela; Iron Greatsword 11 Damage, 3 AP ile çalışırken Silverite Greatsword 16.5 Damage ve 5.25AP ile çalışır. Tabi ki Greatsword'lar da kendi içerisinde ayrılıyor... Ageless, Asala, Balanced, Chasind Flatblade gibi bir sürü değişik bonusa sahip Greatsword bulmak mevcut. İşin içine bir de Enchantment girdiğini düşünürsek sırf oyunda 30-40 farklı Greatsword olabileceği aşikar kaldı ki Longsword veya Dagger kullananlar için daha fazla seçenek var. Böylesi bir oyun için de böyle bir rakamın yeterli olduğunu düşünüyorum, zaten bu kılıçların yarısından çoğunu görev sırasında 'dikkat' ederseniz buluyorsunuz, gidip Unique aleti Denerim Market'inden almak mantıklı olmaz, 100-200 Gold bayılmak da mantıklı olmaz.


Grafik: 8.5
Kurgu: 8.5
Oynanabilirlik: 9
Ses&Müzik: 8
Sunum: 8.5

Benim için oyun böyle, en sevdiğim oyunlar içerisinde de yerini almıştır zaten.

Eğer oyunda gerçekten eksikliğini hissettiğim bir şey varsa bu da sandıkları kıramamak olmuştur... En azından içindekiler kırılsa dökülse de ne olduğunu bilmek veya bilebilmek beni memnun ederdi. Bir diğer eksikliğini hissettiğim şey ise oyunda ticaret sisteminin olmayışı, cücelerden al elflere sat oradan git insanlara sat gibi bir şey olsaymış ve eşyanın temeline ve satmaya çalıştığım kişiye göre fiyatı değişebilseymiş iyi olurmuş.
Asıl değeri 16 Gold olan bir şeye 32 Gold vermek zorunda kalırken satmak istediğimde sadece 4 Golda satabiliyor oluşum canımı sıkıyor.
MonthiusMonthius
Üye
cilasun dedi:


Aynı şeyleri amaçlasınlar istiyorum!...Tamam, itiraf ediyorum, Icewind Dale 3 çıksın artık yeter :) .



Icewind Dale 3 keşke çıksa, güzel olurdu. Ancak çıkana kadar (eğer hala oynamadıysan) Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir'i deneyebilirsin bak. Onda da tüm grubu kendin yaratıyorsun, sistem olarak da daha bir IWD havasında. :)


Birinci belirttiğin konu tamamiyle saçma, yani sen sıkı bir rpg oyuncusuysan kafanda "background" diye bir kalıp olmalı, karakterin geçmişine baktığında zaten biçimdeğiştiren olduğunu görüyorsun ayrıca oyunun başlangıcında Morrigan bir npc karakter olduğu için party'e girene kadar hangi talent'a veya skill'e sahip olduğu seni ilgilendirmez. Ayrıca LvL6 iken partiye katıldığını düşünürsek ve bu hatunun da biçimdeğiştiren olduğunu düşünürsek örümceğe dönüşme yeteneğini almaması abes olurdu zaten. Hangi mantıkla buna isyan ettin anlamıyorum ama yersiz olmuş.

İkinci belirttiğin konu ise biraz daha geliştirilebilirmiş, ama emin ol kalkan salla kılıç savur kadar basit değil bu oyun ya da ben fazla fanteziye kaçtım o yüzden benim adam başka bişiler yapıyordu. LvL3 ve LvL15 iken de arasında bayağı bir fark vardı yani...

Oyunda parti mantığı var... Yani benim kestiğim yaratıktan veya darkspawn hedesinden parti arkadaşlarım da xp alıyor, bir hurlock kesince 12 xp aldığımızı düşünürsek kalkıp da diğer parti üyesine 10 xp verecek hali yok, abes bir puanlama olmasın, 2-3 bile kardır oyun boyunca binlerce darkspawn hedesi öldürdüğümüzü düşünürsek...

Aslında oyunda eşya sıkıntısı yok, şöyle ki;
Oyundaki eşyalar belirli sırayla rütbelere ayrılmış(Tier 1, Tier 2, Tier 3, Tier 4, Tier 5, Tier 6 ve Tier 7) ve eşyanın cinsine göre de bu isimler değişiyor(Dragonbone, Dragonthorn, Dragonscale, vs vb...) Silahların çeşitliliği zaten burada başlıyor, oyunda birbirinden farklı bir sürü Greatsword bulunabilir mesela; Iron Greatsword 11 Damage, 3 AP ile çalışırken Silverite Greatsword 16.5 Damage ve 5.25AP ile çalışır. Tabi ki Greatsword'lar da kendi içerisinde ayrılıyor... Ageless, Asala, Balanced, Chasind Flatblade gibi bir sürü değişik bonusa sahip Greatsword bulmak mevcut. İşin içine bir de Enchantment girdiğini düşünürsek sırf oyunda 30-40 farklı Greatsword olabileceği aşikar kaldı ki Longsword veya Dagger kullananlar için daha fazla seçenek var. Böylesi bir oyun için de böyle bir rakamın yeterli olduğunu düşünüyorum, zaten bu kılıçların yarısından çoğunu görev sırasında 'dikkat' ederseniz buluyorsunuz, gidip Unique aleti Denerim Market'inden almak mantıklı olmaz, 100-200 Gold bayılmak da mantıklı olmaz.


Grafik: 8.5
Kurgu: 8.5
Oynanabilirlik: 9
Ses&Müzik: 8
Sunum: 8.5

Benim için oyun böyle, en sevdiğim oyunlar içerisinde de yerini almıştır zaten.

Eğer oyunda gerçekten eksikliğini hissettiğim bir şey varsa bu da sandıkları kıramamak olmuştur... En azından içindekiler kırılsa dökülse de ne olduğunu bilmek veya bilebilmek beni memnun ederdi. Bir diğer eksikliğini hissettiğim şey ise oyunda ticaret sisteminin olmayışı, cücelerden al elflere sat oradan git insanlara sat gibi bir şey olsaymış ve eşyanın temeline ve satmaya çalıştığım kişiye göre fiyatı değişebilseymiş iyi olurmuş.
Asıl değeri 16 Gold olan bir şeye 32 Gold vermek zorunda kalırken satmak istediğimde sadece 4 Golda satabiliyor oluşum canımı sıkıyor.



Thorn of Rose mu ne vardı ama mesela Orzammar'da, o dagger'dan iyisini gördüğümü hatırlamıyorum ben. :) 130 gold falan vermiştim sanırım ama değmişti açıkçası.

Bir de oyunda ticaret olayı bir yerde var aslında. :P Orzammar'da bir cüceden pazarlıkla 40 altına aldığım lyrium'ları Circle of Magi'daki bir karaktere 75 altın + bir hançere satmıştım. Sonra cüceye döndüğümde "sana bu iş için 10 altın vericektim dimi?" dediğinde "Hayır, 30 vericektin" dedim "tamam o zaman al 25 altın" dedi. (Normalde 20 altına anlaşmıştık aslında, ben kârlı çıktım her halükarda. :P)

Ama tabi bu sadece tek bir quest. Keşke böyle daha çok şey olsaymış. :P
RelentlessRelentless
Üye
130 Gold o silahlara değiyor ben değmez manasında 'mantıksız' demedim ama almamız gereken tek şey bir silah olmadığı için daha sonradan çulsuz çulsuz gezmek pek iyi olmuyor, potunuz bittiğinde ya da onu yapacak malzemeyi(mesela elfroot dikkatli harcanmazsa insanı sinir krizine sokuyor - yani bende böyle olmuştu) bile zar zor toparlarken "Ah ulan keşke almasamıydım" diyebiliyorsunuz, bir savaşçının veya Morrigan'ın da potionsız kalması combatları bayağı bayağı çıkmaza sokabiliyor. Hele ki bir de sürekli benim gibi "Tome of hedehödö technique" toplayıp duruyorsanız altıncıklar bayağı önem kazanıyor.
sultan ısultan ı
Üye
***

?
cilasun
Üye
Kardeşim ben gül gibi hatunun örümceğe ayıya dönüşmesini istemiyorum bu kadar basit. :)

Hayır bi de oyun fantazidir, hayali bir dünya üzerine kuruludur, yani bana cevap veren bazı arkadaşlar gibi "yok efendim o ormanda yaşıyor tabi ki örümcek olacak" falan gibi, ya da işte "gerçek savaşlarda 2 kalkan vurma sonra kılıç sallama çok kullanılan bir saldırı çeşididir" gibi böyle bir oyunda "mantık arayışı"na girmek ne kadar doğrudur? Savaşcım Aşil gibi uçarak kılıçı rakibin göğsüne sokmayacaksa ben ne yapayım öyle yeteneği...Ne eğlenceliyse, göze hoş geliyorsa o olmalıdır...Mesela morrigan illa birşeye dönüşecekse çitaya, pantere falan dönüşebilirdi. Örümcek olunca insanın dönüştüresi gelmiyor :)
TheodrienTheodrien
Mod
Karakterleri yanına aldığında, onların otomatik level atlamamasını sağlayan bir mod vardı. Böylece tüm skill puanlarını kendin dağıtabiliyorsun istediğin gibi. Google'da bulabilirsin aratıp.
discussioncontroller