Türk Yapımı Macera Oyunu Beat The Game Desteğinizi Bekliyor

YAZAN M.İhsan Tatari

Müzik Mıstık’ın gıdasıdır

2000’li yıllarda internette dolanan Karate Kamil çizgi filmini hatırlar mısınız? Zamanında epey popüler olmuş, çokça sevilmişti kendisi. İşte o çizgi dizinin çizeri Cemre Özkurt bu karakterle elde ettiği başarı sayesinde daha sonra Amerika’ya taşınarak Blur Studio (Sonic, Warhammer, Unreal, Spiderman), EA (Sims 3), Telltale Games (Back to The Future) ve Blizzard (The Skylanders Giants) gibi firmalarda çalışarak çoğumuzun hayalini kurduğu şeyi kendi adına gerçeğe dönüştürdü. Hatta Gopher Broke adlı kısa animasyon filmiyle 2014’te Oscar Ödülü’nü bile kazandı! (Şahsen hayranı olduğum bir çizgi filmdir kendisi. Bizden birinin yaptığını bilmiyordum, şaşkınım! Tebrikler!)

İşte o Cemre Özkurt artık kendi stüdyosuna sahip: Worm Animation. Ve ilk oyunu da tam da böylesine başarılı bir özgeçmişten beklenilecek kadar iddialı ve dikkat çekici: Beat the Game.

Sürreal bir evrende geçen oyunda Mıstık adındaki bir karakteri yönetiyoruz. Kafayı müzikle bozmuş olan kahramanımız benzersiz bir parça yaratmak için gezegeni dolaşıyor ve bulduğu her tür ilginç sesi kaydediyor. Bunu kimi zaman bir taşı fırlatıp çıkan sesi boynundaki kayıt cihazıyla yakalayarak, kimi zaman bir kola kutusu ve davul sopasını birleştirip zil sesi elde ederek, kimi zaman da karşılaştığı birbirinden tuhaf canlılardan ses örnekleri alarak yapıyor. Tuhaf derken Tim Schafer tarzı tuhafı kastediyorum… karakterlerin her biri gerçekten de muazzam görünüyor.

Ek olarak uzaktaki sesleri bulabilmemizi sağlayan “Ses Tarayıcısı” ve birinci kişi kamerasıyla etrafta gizlenmiş objeleri keşfetmemizi sağlayan uzaktan kumandalı “Roboball” gibi teknolojik oyuncaklarımız da var. Mıstık oyun boyunca topladığı tüm bu sesleri 8 kanallı mikserinde bir araya getirip farklı kombinasyonlar elde ediyor. En sonunda da hepsini kullanarak canlı bir konser vermesi ve hayalini gerçekleştirmesi gerekiyor. Oluşturduğumuz şarkının dinleyiciler tarafından beğenilip beğenilmeyeceğiyse tamamen bizim becerimize kalmış.

Point & Click tarzında hazırlanan oyunu ilk gördüğümde keşke Psychonauts gibi aksiyon olsaydı dedim, ancak daha sonra yapımcının şu notunu görünce bu düşüncemden vazgeçtim: “Amacımız hiçbir şeyi öldürmeden de eğlenceli oyunlar yapılabileceğini kanıtlamak.

4K çözünürlük desteği ve Türkçe dil desteği içeren oyun şu anda Steam Greenlight üzerinden desteğinizi bekliyor. iOS için de geliştirilen oyun daha sonra PS4 ve Xbox One’a da çıkacak. Oyunun çıkış tarihiyse önümüzdeki yaz.

Worm Animation ekibi 2-5 Haziran tarihleri arasında Ankara’da düzenlenecek olan E-Gameshow etkinliğine de katılacak. İmkânınız varsa gidip kendileriyle tanışabilir, oyunla ilgili daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.

Steam Greenlight’tan destek vermeyi unutmayın! Başarılar Worm Animation…