EA, Oyunlarını Yayınlatanlara Yeni Şartlar Getiriyor

YAZAN Alp Pektaş

"Şunları yaparsanız sorun yok"

Temmuz ayında bazı YouTuberların, oynadıkları oyunlar hakkında olumlu konuşmaları için para alması tartışma yaratmıştı. Konuyla ilgili olarak müşterileriyle arasını şeffaflaştırmak (ve muhtemelen FTC'den ötürü ceza yememek) adına Electronic Arts, oyunlarını yayınlayan kullanıcıların uymasını gerekli kıldıkları yeni bir düzenleme yayınladı.

Artık oyuncu ve seyirciler EA’in markası olan bir ürüne ait, yayıncıların hazırlayıp sosyal medyada yayınladığı görsel ve videoların bağımsız mı yoksa reklam içerikli mi olduğunu, hashtag ve gömülü filigranlardan (watermark) görebilecekler.

#supportedbyEA hashtag’i, EA’in ürün, etkinlik ve şovlar için yayıncılara davetiye yolladığı ve masraflarını karşıladığını ancak yayının içeriğine karışmadığını

#advertisement ise içeriğin doğrudan EA’in hazırladığını ya da EA’in içerik üstünde editorial etkisi olduğunu gösteriyor.

Şimdilik Almanya’da faaliyete geçen uygulamanın, ufak farklılıklarla birlikte diğer bölgelerde de başlayacağı söyleniyor.

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.