Nintendo, Hayran Yapımı Oyunları Game Awards'tan Çektirdi

YAZAN Alp Pektaş

Eminiz çok şey kazanmışsınızdır

Nintendo, dünyanın en büyük ve en zengin oyun şirketlerinden biri olmasına rağmen katı politikasıyla bazı hayranlarını cezalandırmaktan çekinmiyor. 

Geçtiğimiz aylarda hayran yapımı 2 oyun olan Pokemon Uranium ve Metroid 2 Remake'in (Project AMR2) yapımcılarını dava açmakla tehdit edip oyunlarını kaldırmalarına yol açan Nintendo, söylentilere göre törenin yaratıcısı Geoff Keighley ile konuşarak bu oyunların The Game Awards'ın En İyi Hayran Yapımları kategorisinden de sessizce kaldırılmasını sağladı. Kategoriden geriye Brutal Doom 64 ve Enderal: The Shards of Order kaldı. 

Ne Nintendo'dan ne de The Game Awards'tan konuyla ilgili bir açıklama yapılmış değil. Takipçiler, Nintendo Amerika başkanı Reggie Fils-Aime'in (aşağıdaki bey) ödül töreninin danışma kurulunda olduğundan böyle yapabildiğini dile getiriyor. İşin üzücü kısmı, hayran oyunlarının yapımcılarının olan bitenden haberinin olmaması. Pokemon Uranium'un yapımcısı Cody Spielvogel, Eurogamer'ın onunla iletişime geçmesiyle olaydan haberdar olmuş. The Game Awards'un 1 Aralık'ta İngiltere'de düzenlenmesi bekleniyor.

reggie

Peki, oyuncular ve oyun sektöründe çalışan insanlar olarak biz neden öfkeliyiz? Nintendo'nun bağnazlık seviyesindeki katı, dar görüşlü politikalarına anlam veremiyoruz da ondan. Hesapta "Bu markalar bizim, kafanıza göre oyun çıkartamazsınız" diyorlar ama gözardı ettikleri birkaç nokta var. Öncelikle bu oyunlar ücretsiz. Yapımcılar Pokemon Uranium için 9 yılProject AMR 2 için 8 yıl emek harcamış ve tek kuruş para kazanmayı da düşünmemişler. Pokemon Uranium'un, resmi Pokemon oyunlarının satışını düşüreceği korkusuyla kaldırıldığını düşünebiliriz. Yine de Pokemon Uranium kaldırılana kadar 1.5 milyon oyuncu tarafından indirilmiş. Bu oyunu oynamak istemiş 1.5 milyon oyuncunun çoğu eminiz diğer Pokemon oyunlarını da almıştır. Metroid'e gelecek olursak, Nintendo yakın zamanda hayranlarını tatmin edecek bir Metroid oyunu çıkartmış değil. Yani piyasada Project AMR 2 gibi bir ürünleri dahi yok.

Valve, takdir edilesi bir davranış yaparak Half Life 1'in Source motoruyla yeniden yapımı olan Black Mesa'ya ve pek çok benzeri oyuna müsaade etmişti. John Carmack sayesinde  iD Software, yaklaşık 25 yıl önce side scrolling teknolojisini PC'ye portlamayı başararak Mario'nun PC'de çalışan birebir sürümünü hazırlamış ve Nintendo'nun kapısını çalmıştı. Nintendo ise "oyunlarımızı PC'ye çıkartmak gibi bir niyetimiz yok" demişti. Sonrasında John Carmack ve ekibi Commander Keen serisini yapmıştı. Normal, iyi niyetli bir firma olsalar tebrik eder, bir şekilde anlaşma sağlarlardı. Lakin ortada, yeni fikr-i mülk çıkartmadan aynı markalarla seri oyun üreten, 25 yıl kadar önce çıkarttıkları Mario oyunlarından bile halen para kazanmak isteyen Nintendo olunca... 

Neler kaybettiğinizin farkında mısınız? Bu kadarcık şeyi düşünemiyor musunuz? Her şeyi bizim mi söylememiz gerekiyor?