Crytek, İstanbul da Dahil Pek Çok Stüdyosunu Kapatıyor (Güncelleme)

YAZAN M.İhsan Tatari

Maksimum hüzün

Güncelleme: Az önce iki ayrı kaynağın aynı anda başıma kakmasıyla öğrendiğime göre İstanbul stüdyosu kapanmıyormuş arkadaşlar. Basın bildirisinde kastedilen “oyun geliştirme” ile uğraşan stüdyoların kapanacağıymış. Crytek’in İstanbul ofisindeyse böyle bir departman yok bildiğiniz gibi. Tek tesellim Eurogamer ve Kotaku gibi sitelerin de aynı şeyi yazması! Yalnız değilim! Öhöm…

Orijinal haber: FarCry ile dünya çapında isimlerini duyurup göğsümüzü kabartan, Crysis ile ilk kez yabancı bir oyunu son derece başarılı bir Türkçe seslendirmeyle oynamamızı sağlayan Yerli kardeşler zor günler geçiriyor.

Mayıs ayından beri kimi belirli kimi belirsiz kaynaklardan Crytek’in çalışanlarının maaşını zamanında yatıramadığına, hatta birkaç aydır hiç maaş ödeyemediğine dair bazı rivayetler alıyorduk. Buna karşın Yerli kardeşlerden herhangi bir açıklama gelmiyordu. Bugüne dek…

Crytek, resmi sitesinden yayınladığı bir basın bildirisiyle bundan böyle güçlü yanlarına odaklanacaklarını, yeniden oyun ve oyun motoru geliştirmeye yöneleceklerini belirtti. Çalışmalarına Frankfurt ve Kiev ofislerinden devam edeceğini açıklayan firma, diğer stüdyolarında çalışan elemanlarına yeni işler bulma konusunda yardımcı olacağını bildirdi. Ki bu da demek oluyor ki Budapeşte, Sofya, Seul, Şangay ve İstanbul ofisleri kapanıyor.

Avni Yerli bugüne dek firmada görev almış herkese teşekkür ederek bu kararı almalarının zor olduğunu, ancak firmanın geleceğini garanti altına almak için bunu yapmaya mecbur kaldıklarını söylemiş.

Başka bir rivayetse finansal destek kazanabilmek için Warface ve Warface 2’yi Mail.ru’ya sattıkları yönünde. Firmada 2014 yılında da maddi sıkıntıya düşmüş, İngiltere ve Amerika stüdyolarını kapatmak zorunda kalmıştı.

Açıkçası üzüldüm. Yurtdışında bizi başarıyla temsil eden oyun geliştiricilerinin sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Crytek de bu anlamda en başarılarından biriydi. Evet, Crysis 2 sonrası yaptıkları işler pek iyi değildi. Ryse gibi oyunlarda istedikleri başarının yanına yaklaşamadılar. VR piyasası da henüz kâr getirmediğinden Robinson The Journey’in finansal açıdan getiri sağlamamış olması çok mümkün.

Yine de çeşitli forum ve sitelerde “İnşallah batarlar!” ile başlayıp küfre kadar varan yorumları görmek gerçekten üzücü. Ben de tam aksine inşallah attıkları bu hamleyle işleri yoluna koyabilir ve bizlere yine unutulmaz oyunlar sunmaya devam edebilir, bir kez daha göğsümüzü kabartarak dolaşmamızı sağlayabilirler diyorum. Tıpkı eskiden olduğu gibi…

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.