For Honor Satın Almaya Değer mi? Parasını Hak Ediyor mu?

YAZAN Yasin Madyb İlgün

Yakın dövüş iyi ama, parasını hak ediyor mu?

 Ubisoft'un son oyunu For Honor, 14 Şubat'ta resmi çıkışını yaptı. Şövalyeler, Vikingler ve Samuraylar arasında geçen uydurma bir savaşı konu alan oyunun resmi satış fiyatı ise 60 dolar olarak belirlendi. Tabii bu standart sürümün fiyatı, özel sürümler ve season pass bu ücrete dahil değil.

For Honor'ın Steam'deki satış fiyatı 180 TL olarak belirlendi. PlayStation Store'da ki en ucuz hali ise oyunun Delüks sürümü ve fiyatı 269 TL. Microsoft'un Xbox Oyunları Mağazası'nda da şu an için sadece delüks sürüm satılıyor ve onun da fiyatı 269 TL olarak belirlendi. Yani oyun PC'de 180 TL iken, konsollarda mağazasına göre 210-270 TL barajı arasında gidiyor.

Az buz bir paradan bahsetmiyoruz, ülkemizdeki pek çok oyuncu için bu fiyatlar gerçekten de yüksek. Peki For Honor harçlığımızdan, yemeğimizden ve eğlencemizden kısıp almaya değer bir oyun olmuş mu? Gelin şimdi bunu tartışalım. 

Öncelikle oyunun hikaye modundan kısaca bahsedeyim. Üç farklı grubumuz var demiştik ve hikaye modunda bu üç farklı grupla altışar farklı büyük görev yapıyoruz. Tüm hikaye aslında birbirine bağlı. Hikaye ile iligli detaylı yorumlarımı incelemede yapacağım, ancak çok net bir şekilde söyleyebilirim ki For Honor'un hikayesi gerçekten sıkıcı. Karşı karşıya geldiğiniz savaşçılar gerçek oyuncular tarafından oynanmadığı zaman pek de tat vermiyorlar. Akılda kalıcı hiçbir epik savaş ya da bir sahne yok. Karakterlerimizle duygusal bağ kurmamızı sağlayacak hiçbir olay yaşanmıyor. Zaten oynadığımız karakterlerin motivasyonları da ya belirsiz ya da monoton ve derinlik içermiyor. Hikaye modunu sanırım toplamda 5 ya da 6 saat oynadım. Oynanış da alışık olduğumuz açık dünya yerine çizgisel olunca çok sınırlanmış hissettim. 

Yani tek kişilik bir hikaye modu tecrübesi için almayı düşünüyorsanız veya ana odağım bu olur diyorsanız uzak durun. Ancak oyunun çoklu oyuncu modunda işler bir hayli değişiyor. Oyun moduna göre farklı stratejiler, farklı şampiyon seçimleri ve takım arkadaşlarınızla güçlü bir iletişim halinde olmanız büyük fark yaratıyor. Yalnız burada da şöyle bir sıkıntı baş gösteriyor. Öncelikle tek tabanca oynamak çok kısa sürede sıkıcı bir hal alıyor. Arkadaşlarla çok keyif veren bir oyun ve kesinlikle tanıdık insanlarla oynamak ile gelişigüzel, oyunda denk geldiğiniz insanlarla oynamak arasında büyük farklar var. Bununla birlikte maçların süresi oldukça kısa ve tam ısınmışken maç bitiyor. Bunu belki de her oyun modu için söyleyebiliriz.

For Honor, beta izlenimlerimde de belirttiğim üzere oynaması basit, iyi oynaması ise gerçekten zor bir oyun. Sadece oynadığınız şampiyonu değil, karşınızdaki şampiyonu da çok iyi tanımanız gerekiyor. Karşı tarafın hangi hamleleri bloklanamıyor, vücut hareketinden nasıl bir saldırı yapacak, özel hareketleri neler, menzili ve saldırı hızı, canı, komboları derken araya bir sürü faktör giriyor. Tabii meta oyunculuk kısmı da kısa sürede oyundaki yerini aldı ve genel olarak benzeri taktiklerle bazı şampiyonlar ölümsüz hale geliyorlar. Ancak bir iki dengeleme yamasıyla halledilmeyecek sıkıntılar değil. 

For Honor'u çoklu oyuncu modu için alacaksanız en azından bir tane daha arkadaşınızla birlikte alın derim. Veya internette şimdiden birlikte oynayabileceğiniz insanları aramaya başlayın. Açıkçası 60 dolar yerine 40 dolarlık bir oyun olarak çıkış yapsaydı, hemen alın derdim. Fakat 60 doların hakkını şu an için vermiyor gibi, hele ki tek tabanca takılacaksanız önermiyorum. Ubisoft, bu oyun için yapabileceklerinin sadece yarısını yapmış gibi hissettirdi. "Savaş Sanatı" ismi verilen düşmana kilitlenme moduyla ilgili, özellikle PC tarafında oyuncular pek çok sıkıntı yaşıyor. Fareyi hem saldırı hem de savunma için kullanmak, savunma tarafında büyük sıkıntılar yaşatabiliyor. Üstelik yeni tuş atamaları yapsanız da oyun bu hareketleri fareden kaldırmanıza izin vermediği için sorunu çözemiyorsunuz. Minyon askerler ise ne amaçla oyunda yer alıyor, hala anlamış değilim. Yolunuza engel olmak ya da bir tehlike yaratmaktan çok sinir bozuyorlar. Her halükarda tek vuruşta ölmeleri ve oyunculara neredeyse hiç hasar veremiyor oluşları hoş olmamış. Şu ana kadar dikkatimi çeken tek faydaları, eğer özelliği açtıysanız onları öldürerek can kasabilmeniz. Aynı zamanda yer yer görsel hatalar ve animasyon hatalarına denk gelmek de sizi oyunun gerçekliğinden koparabiliyor. Benzeri hataları The Division'da ve Ghost Recon Wildlands'in betasında da yaşadığımızı düşünürsek sıkıntı muhtemelen oyun motorunda ve yakın zamanda bir çözüm gelmeyecek. Bir eksi de oyun içi mağazasında her şeyin gerçek parayla satın alınabilir olmasına gelsin. Sizinle aynı seviyede gözüken biri, oynadığınız sürede açmanıza imkan olmayan yetenekler ve bazı eşyalarla karşınıza çıkabilir.

Arkadaşlarınızla birlikte alabilecekseniz ve cebiniz, bütçeniz sarsılmayacaksa yine de alın derim. Bambaşka bir rekabetçi tecrübe yaşama imkanı sunuyor ve Ubisoft oyunu güncel tutacağının garantisini verdi. For Honor, şu ana kadar oynadığım en iyi ve en detaylı yakın dövüş mekaniklerini içeriyor ve oyun olarak da çok daha fazlası olabilirdi. 

Belki tepki çekeceğim, ama oyunun mevcut içeriği kesinlikle 60 doları hak etmiyor. Açık ve net bir şekilde Ubisoft elinden gelen her şeyi yapmak yerine "yeterli" miktarda emek ortaya koymuş.

For Honor'u PC'de satın almayı planlıyorsanız oyunun sistem gereksinimlerine bakmayı unutmayın. 2017'de çıkacak olan oyunların tam listesine de buradan ulaşabilirsiniz.

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.