Valve, Counter-Strike İçin Yeni Anti-Hile Sistemi Tasarlıyor

YAZAN Yasin Madyb İlgün

Yapay zeka ile hilecileri yakalamayı planlıyorlar.

 Stresli bir günün ardından eve gelip bir el CS:GO oynamak istiyorsunuz ve daha ilk oyundan karşınıza bir hileci çıkıyor. Bu senaryo herhalde en az birkaç defa, hepimizin başına gelmiştir.

Counter-Strike: Global Offensive, Prime sisteminin gelmesiyle hilecilerden bir nebze kurtulmamızı sağladıysa da Prime dışında kalan maç bulma sistemi de bir o kadar kirli hale geldi. Oyunun hile tespiti için geliştirdiği ve gerçek oyuncuları kullandığı Overwatch sistemi de çoğu zaman yetersiz kalıyor ve kesinlikle hilecilerin hızına yetişemiyor. Counter-Strike'ta hilenin çok büyük bir sorun olduğunda Valve dahil herkes hemfikir durumda.

En bariz hileler bile VAC'ı baypas edip oyunu bize zehir edebiliyor. Tabii ki Overwatch aşamasında bu arkadaşlara ceza geliyor, ama oynadığımız maçın keyfini kaçırdıkları gerçeği değişmiyor. Valve'ın bu sıkıntılara kalıcı bir çözüm üretme çabası bile göstermiyor oluşu büyük tepki çekiyordu, ancak görüldüğü üzere firma bu soruna gözlerini yummamış.

Valve, yeni bir yapay zeka sistemi kullanarak hilecileri yakalayan bir anti-hile sistemi üzerinde çalışıyor. Valve'ın Reddit'teki anti-hile hesabından yapılan açıklamada hile tespiti yapabilecek bir yapay zeka üzerinde çalıştıkları ifade edildi. Yapay zekanın maçtaki on oyuncuyu da eş zamanlı olarak izleyip, oyuncu davranışlarını öğrenmesi ve hilecileri tespit etmesi amaçlanıyor. 

Peki bu sistem neden şu an kullanılmıyor diyorsanız buna da yanıt verildi. Valve'ın açıklamasında "Oyunculardan gelen datayı ayrıştırma, çözümleme, yapay zekanın kendini geliştirmesi ve datayı sınıflandırması güçlü bir donanıma ihtiyaç duyuyor. Yani bu işlemleri sunucu değil, harici bir sistemin yapması gerekiyor. Bu tip hileleri kimin kullandığını da önceden bilemeyeceğimiz için on oyuncunun perspektifini de maçlar oynanırken kontrol etmemiz lazım. Günde yaklaşık bir milyon CS:GO maçı oynanıyor. Hilecilerin gerisinde kalmamak için her demoyu, on oyuncunun gözünden ayrı ayrı olacak şekilde ve eş zamanlı olarak izleyip, datayı ayrıştırıp işleyecek bir sistem gerekli. Yani binlerce CPU çekirdeğine güç verecek bir data merkezi lazım." ifadeleri yer aldı.

Bu kısmı işin kötü haberiydi. Bir de iyi haber var tabii, Valve halihazırda bu sistemin erken bir sürümünü oyuna eklemiş durumda ve test ediyor. Sistem şu an maçları kontrol ediyor ve davaları Overwatch'a iletiyor. Sonuçlar da şu ana kadar umut verici. Valve, bu sistemi geliştirerek hilecilerle kendi kendine savaşacak efektif bir sistemin ilk adımlarını resmen atmış bulunuyor.

Counter-Strike: Global Offensive'de son olarak Dust2, aktif görev bölümünden çıkarılmış ve kendine özel bir bölüme sahip oldu. Dust2'in tıpkı Inferno gibi elden geçirilip yeniden aktif görev haritalarına eklenmesi bekleniyor.

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.