Shadow of War Hakkında Öğrendiğimiz 40 Yeni Detay

YAZAN Yasin Madyb İlgün

Monolith'in canlı yayınında paylaşılan bilgileri derledik.

 Monolith'in oyun hakkında yaptığı yayını izledik ve üç gün gecikmeli de olsa canlı yayında önemli olan kesimleri sizler için derlemeye karar verdik. Pek çoğumuz büyük bir heyecanla bekliyoruz bu oyunu ve Monolith de kafalardaki soru işaretlerinden bazılarına yanıt verdi. 

Yayının toplam süresi 1 saat 52 dakika ve tahmin edebileceğiniz üzere İngilizce. Ben sadece kilit konulara değinmek ve ilgimizi çekecek detaylara değinmek istiyorum. Yayının tamamını izlemek isteyen arkadaşlar bu linke tıklayarak Monolith'in Shadow of War yayınına ulaşabilir. Yayın sırasında, konuşma alanında neredeyse herkesin Az-Laar'ı anması ve onun geri gelmesini istemesi de oldukça eğlenceliydi. Az-Laar yanımızdaki "Demolisher" sınıfından devasa Troll/Ork karışımı arkadaşımızdı. Bu derlemede Reddit'ten "malickadriangerlach" isimli kullanıcının emeği de çok büyük. Kendisine ne kadar teşekkür etsek az. 

Geçelim öğrendiğimiz şeylere;

1- Oyunda bazı bölgeleri kaleleri fethederek açacağız. Kaleleri ele geçirmeden bu yeni bölgelerde oynama şansımız olmayacak. Bu yeni bölgeler Shadow of Mordor'dakinden de büyük ve her birinde yeni ana görevler ve yan görevler bulunacak. Kaleyi ele geçirdikten sonra yerleştirdiğimiz Overlord'a göre bu bölgeler değişiklik gösterecek ve buna göre yeniden şekillenecek.

2- Savaş esnasında Ork'larımızı kurtarma seçeneğimiz olacak. Yaralanma seviyelerine göre yardımlarına koşabileceğiz. Muhtemelen delikanlılık ve çetin cevizlik oranına bağlı olarak iyileşen elemanımız savaşmaya devam edecek ya da geri çekilecek, kendisini başka savaşlara saklayacak. Böylece yanımızda daha güvenilir isimler bulundurmayı tercih edeceğiz.

3- Uruk'larımızdan kendimize özel koruma yapabiliyoruz. Boss savaşları sırasında da onların yardımını isteyebiliyoruz ki bunu 16 dakikalık oynanış videosunda da gördük. Bizi savaşırken görürlerse ve yakınlardaysalar da kendi kendilerine desteğe koşacaklar. Bu ilk oyunda da vardı gerçi, ancak yapay zekanın çok daha iyi olduğunu söylediler. İlk oyundaki gibi bazen 10 metre ötemizde olup da bizi görmezden gelmeyecekler yani. 

4- Uruk'larımızın bize ihanet etme ihtimali tamamen aldığımız kararlara bağlı. Uruk 1, Uruk 2'den nefret ediyorken biz Uruk 2'nin rütbesini artırırsak Uruk 1 bize kıl olmaya başlıyor. Uruk 1'i kızdıracak şeyleri yapmaya devam edersek bize ihanet ediyor ve Sauron'un saflarına katılıyor. Buna ek olarak savaşlarda bize en çok yardımı dokunan Uruk'lara rütbe atlatmazsak ve alakasız kişileri tepeye koyarsak gene alınabiliyorlar. Bunlara ek olarak onları savaş alanında yaralı bir şekilde terk edersek veya onlar olmadan kaçarsak yine bize olan saygı ve sevgileri düşüyor. İhanete giden yolun kapısını açmış oluyoruz. Ama bu her Uruk bize ihanet edecek demek değil. Bazıları bizimle kırılmaz bağ kurabilecekmiş.

5- Bazı Uruk'ları kontrolümüz altına almadan safımıza katabileceğiz. Bizim yaptığımız işleri beğenip, saygı duyan veya Sauron'dan ölümüne nefret eden Uruk'lar bize katılabiliyorlar.

shadow of war - ara img1

6- Oyunda yaklaşık 20 kale var deniliyor. Yayın sırasında kalelerden bahsettikleri sırada 20'den fazla kırmızı ışık haritada parlıyor. Ancak bu kadar çok kale yapacaklar mı emin olamadım. Bu iki veri biraz tesadüfen denk gelmiş olabilir. Bazıları kaleden ziyade kale yavrusu olabilir. Yine bunları da ele geçirebiliyoruzdur, ancak asıl kale savaşı tadında olmayabilirler.

7- Kalelerimize saldırı yapılabilecek ve savunan tarafta olabileceğiz.

8- Yüzük Tayfları oyunda yer alacak ve onlara karşı savaşabileceğiz. Ancak muhtemelen açık dünyada karşımıza çıkmayacaklar ve sadece ana görevler ya da yan görevlerde yer alacaklar. 

9-  Ejderler açık dünyada yer alacak ve sürülebilir olacaklar. Oyun, ejderleri kullanmada bize %100 özgürlük sunacak.

10- Uruk'larımızı eğitip onları bir sınıfa kazandırabileceğiz. Aynı zamanda onları geliştirebileceğiz de. Beast Master denilen ve daha küçük yaratıkları kontrol edebilen bir sınıfı Beast Lord'a terfi ettirirsek Graug ve Ejder gibi yaratıkları kontrol edebilecek. Oynanış videosunda da bir Ejder Lordu'na karşı çıkmıştık. Uruk'ların sınıflarına bağlı olarak pek çok farklı geliştirme seçeneği yer alacak.

11- 16 dakikalık oynanış videosunda ölümsüzlük açıkmış. Üstelik sınırsız ok, sınırsız mana yenilenmesi ve sınırsız infaz da açıktı. Yani oyunun dövüş sistemi tıpkı ilk oyundaki gibi zor olacak ve oynanış o videodaki kadar kolay olmayacak, gerçi ben buna zaten parmak basmıştım. Sadece 16 dakika boyunca sürekli ölen birilerini görmemizi istemedikleri için böyle yapmışlar. Asıl amaç yenilikleri tanıtmakmış.

12- Kalemizi geliştirebiliyor ve savunma sistemlerini de değiştirebiliyoruz. Oynanış videosundaki kaleyi baştan aşağı değiştirebiliyoruz. Seçtiğimiz Overlord'a göre de başka değişiklikler oluyor. Savunmada mancınık taşıyan Graug'a, ejderlere kadar her şeye sahip olabiliyoruz. Son seviye bir kaleyi düşmanın ele geçirmesi oldukça zor. Üstelik son seviye bir kalede daha fazla ele geçirme noktası olacak ve daha fazla Warchief'i kale savunmasına atayabileceğiz.

13- Talion'ın sakalı geri dönecek!

14- Uruk'ların güçlü yönleri de zayıf yönleri de dövüş mekaniklerinde kilit rol oynayacak. Ateşe dayanıklı olmayan bir Uruk çat diye bir ateş saldırısında ölebilecek (Az-Laar :/). Maruz kaldığı saldırıya dayanıklı olan Uruk'lar ise çok fazla etkilenmeden savaşa devam edebilecek. 

15- İlk oyundakinin aksine bu oyunda yara, bere izleri daha detaylı ve farklı şekilde olacak. Herkesin yaraları aynı olmayacak. Ejder tarafından katledilen ancak ölümü aldatan bir Uruk'un o eski halinden eser kalmayacak. Kılıç vb. ile öldürülen Uruk'larda da farklı farklı yara izleri olacak, eğer geri dönerlerse vücutlarının çeşitli yerlerindeki yaraları göreceğiz. 

16- Overlord'ları öldürmek zorunda değiliz, ancak oynanış videosunda bir hayli havalı bir sahne olduğu için arkadaşı tamamen elimine etmeyi tercih etmişler. Üstelik Overlord'u değiştirerek dünyaya olan etkisini de göstermek istemişler. Hatırlayacağınız üzere kendi Overlord'umuzu atadığımızda Seregost Kale'si büyük değişikliklere uğramıştı.

17- Talion'ın Uruk'lar ile çok daha fazla iletişimi ve aksiyonu olacak. Hatta bazı Uruk'lar ile duygusal bağ bile kurma ihtimalimiz varmış. Tabii vıcık vıcık duygulardan bahsetmiyorlar. Daha çok güven üzerine kurulu bir sistem. Uruk'lar da birbirlerine karşı duygu besleyebilecekler, ancak bunlar da genel olarak nefret ve saygı üzerine kurulu olacak.

18- Uruk'ların beynini yıkamak ve onları kontrolümüz altına almak içni artık onları yakalamak zorunda değiliz. Bizden çok korkan bir Uruk'u tıpkı videodaki gibi bir anda ele geçirebiliyoruz. Bir diğer yöntem ise onları zayıf hale getirmek. Ancak zayıf hale getirme zaten Shadow of Mordor'da da vardı. Yeni bir şey gibi bahsettiler bundan, neden anlamadım. Başka bir sebep daha olabilir.

19- Eğer Uruk'larınızın seviyesi yüksekse ve güçlülerse bir kaleyi siz olmadan da ele geçirebiliyorlar. Hele ki aralarında yüksek seviye farklı olan bir kaleye salarsanız bu yüksek seviyeli Uruk'u size sadece izlemek kalabilir. Tabii bunun gerçekleşmesi için oyunu uzun süre oynamış olmak gerekli. 

20- Balrog oyunda düşman olarak karşımıza çıkacak! Yani o gördüklerimiz bir ara sahneden falan değil. Kanlı canlı bir Balrog savaşı resmen açıklandı.

shadow of war - ara img2

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.