YAZAN Yasin Madyb İlgün

E3 2017'nin en çok beklenen oyunlarından biri olan Türk yapımı M&B II: Bannerlord'u oynadık!

 Türk oyun tarihinin en başarılı yapımı Warband'in geliştiricisi TaleWorlds'ün devam oyunu Mount and Blade II: Bannerlord'u hem E3 2017'de oynadık, hem de Ankara'da oynadık!

E3 2017'de Tuğbek Ölek ile düşman ordularına karşı dört nala at sürerken ben de bundan yaklaşık üç hafta önce TaleWorlds'ün Ankara ofisinde aynı savaşları oynadım. E peki neden bu kadar geç paylaştın bu bilgiyi derseniz sevgili Oyungezerler, ambargolar demek zorundayım. Bununla birlikte Oyungezer'in temmuz sayısında uzun bir Bannerlord yazısı olacak. Üstelik son paylaşılan oynanış videolarında gördüğümüzden çok daha fazlasını sizlerle paylaşacağız. Armağan bey ve ekibi bizi harika karşıladılar ve neredeyse tüm sorularımıza yanıt verdiler. 

Aklınıza takılan ve onlara hep sormak istediğiniz bazı soruların yanıtlarını almış olabiliriz diyelim. Lafı da fazla uzatmadan sizi Tuğbek Ölek'in oyunun baş geliştiricisi Armağan Yavuz ile hazırladığı oynanış videosuyla baş başa bırakayım. Benim oyun ile ilgili kendi notlarımı okumak isterseniz de videonun aşağısında kendi Bannerlord tecrübem ile ilgili bir iki şey karalayacağım. Ancak dediğim gibi, asıl yazı dergide olacak ve kafalardaki pek çok soru işaretini de giderecek. 

BANNERLORD'UN ORDU KONTROL MEKANİĞİ MUHTEŞEM

TaleWorlds bizi 2 Haziran Cuma günü ofisine davet etti ve biz de tabii ki koşa koşa gittik. Bayağı da harika karşılandık ve beklediğimin aksine başta Armağan Yavuz ve Ali Erkin olmak üzere tüm ekip sorularımızın tamamına açık ve şeffaf bir şekilde yanıt verdi. Konu oyunun zayıf olduğu yerlere geldiğinde bile laflarını sakınmadılar ki bu da aslında Bannerlord'a ne kadar güvendiklerinin kanıtı diyebilirim. Çünkü Bannerlord'un artıları, eksilerini devasa şekilde bastırıyor. 

turkyapimi-pop-buyuk

E3 2017'de paylaşılan o üç bölümlük demoyu oynadım ben de. Ancak biz biraz daha detaylı oynama şansı bulduk ve oyunun dövüş mekaniklerine yapılan geliştirmeler nokta atışıydı. İlk bakışta veya dışarıdan izlediğinizde bu değişiklikleri hemen fark edemiyorsunuz, ancak oynadıkça ve silahlarınızı düşmana salladıkça bu his sizi sarıyor. Warband'deki zayıf vuruş hissi yerini oldukça güçlü ve ayakları yere sağlam basan bir vuruş hissine bırakmış. Üstelik hız bonusu, momentum bonusu (hayır FIFA'daki gibi değil tabii ki) ve hatta silahımızın açısına kadar vereceğimiz hasarı anlık modifiye eden pek çok etmen eklenmiş oyuna.

Warband'de başka bir komutanın askeri olup savaşa katılmak keyifsiz bir tecrübeydi ve TaleWorlds gerek düşmanın yapay zekasını, gerekse bizim ordumuzun komutanlarının zekasızlıklarını gidermiş. Savaş sırasında komutanımızdan komutlar alabiliyoruz ve ordunun tamamını değil sadece bize verilen bölümünü kontrol ediyoruz. Tabii ki başkomutan olduğumuzda tüm ordunun kontrolü bize ait oluyor.

YAPAY ZEKA STRATEJİK DERİNLİK KATIYOR

Beni en çok heyecanlandıran detaylardan biri de düşmanın saçma sapan pozisyonlara dağılmak yerine avantajlı bölgeleri ele geçirmeye çalışması ve benim hamlelerime göre ordusunun formasyonlarını değiştirmesi oldu. Bu noktada düşman formasyonlarını bozmanın ve rakip kuvvetleri dağıtmanın en harika yolunun atlılar olduğunu söylemeliyim. "Rohirrim" etkisi yapabiliyoruz piyadelere. Üzerlerinden geçip onları yere yıkabiliyor, düzenlerini darmaduman edebiliyoruz. Hele ki bunu güçlü okçu birlikleri olan bir düşmana karşı yapabilirseniz ne ala. Oyundaki bitki örtüsünü, tepecikleri ve çevreyi de etkili kullanmak savaşlardan galip çıkmanızı sağlayacak önemli bir etken. Düşman okçuları atlılarıma ilk denememde huzur vermemişti mesela. Ben de piyadelerimi ve kendi okçularımı onların menziline sokup atlıları da genişten alıp düşmanı arkadan vurdum. Ancak bunu yapana kadar ilk denememde o okçuların atlı birliklerimi nasıl erittiklerini unutmuş değilim. Üstelik atlı birliklerimi gizli bir şekilde arkalarına götürmeseydim muhtemelen buna göre hazırlık yapacaklardı, zira ilk denememde düşmanın uzun mızraklı birlikleri de benim atlı formasyonumu takip ediyordu.

Yine ordumuza emirler yağdırabilmek, onları çok daha detaylı şekilde kontrol edebilmek harika olmuş. Üstelik savaşın stratejik yanı da Warband'e oranla birkaç seviye atlamış. Warband'deki zevksiz olan kısımları nokta atışıyla düzenlemişler. 

Videolardan etkilenmediyseniz bile (ki umarım etkilenmişsinizdir Oyungezerler) oyuna yine de bir şans verin derim. Hepimiz birer oyuncuyuz ve izlemek ile gerçekten oynamak arasında gerçekten büyük fark var. Üstelik Mount and Blade II: Bannerlord, tıpkı Warband gibi tam mod desteği ile gelecek ve yine çok oyunculu modu olacak. 

Oyunun hala resmi bir çıkış tarihi bulunmuyor, ancak oynadığımız sürüme bakarak diyebilirim ki artık çok uzak olmasa gerek (lütfen). 

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.