Metro: Exodus'ta Tünellerden Çıkıp Bir Senelik Uzun Bir Maceraya Atılacağız

YAZAN Yasin Madyb İlgün

Artyom ile uzun bir yolculuğa çıkacağız.

 E3 2017'de Microsoft'un konferansında gösterilen Metro Serisi'nin yeni oyunu Metro: Exodus, ilk iki oyunun aksine bambaşka bir yol izliyor. Oyunun yapımcı şirketi 4A Games'ten Jon Bloch (yapımcı) ve şirketin kurucularından Andriy "Prof" Prokhorov, PC Gamer'a konuştu.

Nispeten uzun bir röportaj yapmışlar ve Metro: Exodus ile ilgili pek çok merak uyandırıcı konu başlığını irdelemişler. Biz de bu başlıkları özet halinde sunalım istedik, PC Gamer'a da böyle güzel bir röportaj yaptıkları için teşekkür etmek gerekli. 

"Metro: Exodus'un hikayesi ve nereden başladığımız hakkında konuşabilir miyiz?"

Jon Bloch, "Oyuna Metro: Last Light'ın iyi sonundan devam ediyoruz. Tam kaldığımız yerden. Artyom geri geliyor ve hayatta kalmayı başaran küçük bir grup ile birlikte bir trene binip Moskova'dan kaçıyorlar. Post-apokaliptik Rusya'yı boydan boya geçiyor ve epik bir maceraya çıkıyor Artyom. Bu seyahat yaklaşık bir yıl sürüyor ve dört mevsimi de tecrübe etme şansı buluyoruz. Zamanın geçişine tanık oluyor, başımızdan nice badire atlatıyor ve yaşanan olayların karakterlerimizi nasıl etkilediğini açık ve net bir şekilde görebiliyoruz. Oyuncular ilk defa Exodus ile birlikte Metro tünellerinden çıkacak ve dünyayı gezme fırsatı bulacak. Önceki iki oyunda da yeraltından çıktığımız oldu aslında, ancak Exodus'ta bu çok daha fazla olacak." ifadelerini kullandı.

Bloch, dört mevsimin yanında getireceği sanatsal değişimden de bahsetmeyi ihmal etmiyor. "Önceki Metro oyunları hep kışın geçiyordu. Soğuk, karlı, sonu gelmeyen bir kış mevsimi vardı. Bu sefer farklı çevresel detaylarla ve dört mevsimle oynama şansı bulduk. Fragmanda sonbaharı görmüştük mesela. Sonraki bölümlerde sonbaharı oynayacağız." dedi.

"Oyun açık dünya mı yoksa değil mi? Bu konuya netlik kavuşturabilir misiniz?"

Bu soruyu da yine Jon yanıtlıyor: "Oyuncularımızın alışık olduğu o klasik ve çizgisel Metro oynanış tarzı ile özgürlük sunan, çizgisel olmayan bölümlerin bir kombinasyonu diyebiliriz. Fragmanda gördüğümüz bölüm çizgisel olmayanlardan biri ve oyunun ilerleyen kısımlarından. Böylece hem hayranlarımızın sevdiği Metro oynanış çizgisini koruyoruz, hem de daha fazla özgürlük sunuyoruz. Çizgisel olmayan bir oynanış ile iki farklı güzel tarzı birleştiriyoruz. 4A Games'teki ana ekibimiz Stalker oyunları sayesinde bu konuda zaten tecrübeli. Yani tamamen açık dünya bir oyun değil, daha çok sandbox hayatta kalma ve her şey birbirini kapsayan, oyuncuyu taşıyan bir şekilde birbirine bağlı. Yani her şeye rağmen bir Metro oyunu oynuyormuş gibi hissedecekler." 

"Oyunda hayatta kalma mekanikleri olacak mı? Açık dünyaya etki edecek başka detaylar var mı?"

"Bazı sistemleri baştan sona elden geçirdik ve henüz hakkında konuşamayacağımız bir sürü yeni özelliği oyuna ekledik. Mesela silahlarımızı çok daha detaylı bir şekilde modifiye edebileceğiz. Fragmanda gördüğünüz gibi Artyom kendi şarjörünü yapıyor ve pompalı tüfeğinin mekanizmasına ekliyor. Bu tip yeniliklerle oyunculara çok daha fazlasını sunuyoruz. Oyunun sandbox kısımlarında keşfedecek pek çok şey var ve buralarda çok daha özgürüz. İstediğimiz yolu tercih edebiliyoruz. Bu bölümlerde hikayemiz hala devam ediyor ve bizi doğru yolda yönlendiriyor, ama istediğimiz yöne gitmemiz konusunda bize engel değil destek oluyor ve istediğimizi yapabiliyoruz."

ilk-kez-e3-2017de-duyurulan-oyunlar

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.