FIFA 18 Oynadık - The Journey, FUT Efsaneleri, Yeni Stadyumlar ve Cristiano Ronaldo

YAZAN Yasin Madyb İlgün

The Journey - 2. Sezon, FUT Efsaneler, yeni animasyon sistemi, en güçlü takımlar...

 E3'ün hemen öncesinde gerçekleşen EA Play 2017 etkinliğinde tüm oyunları oynama fırsatı buldum, ancak tabii ki serinin büyük bir hayranı olarak en çok oynamayı istediğim yapım FIFA 18'di. Nitekim doya doya oynadım. Devreleri 5'er dakikadan olmak üzere 20 defa maç yapma fırsatı buldum (gerçi ikisi yarım kaldı) ve The Journey'nin ikinci sezon başlangıcını oynadım.

The Journey'nin ikinci sezonu hakkında merak ettikleriniz için doğrudan üçüncü sayfaya geçebilirsiniz Oyungezerler. Oyunun genel atmosferini, stadyumlarını ve Icons futbolcu sistemini ise ikinci sayfada inceledik.

Oynadığımız sürümde FIFA Ultimate Team açık değildi ne yazık ki. Bu sürümü Gamescom'da oynatacaklar. Oyunun demosunda Real Madrid, PSG, Manchester United, Manchester City, Atletico Madrid, Bayern Münih, Chelsea, Juventus, LA Galaxy ve Toronto FC bulunuyor. Oynadığımız sürümdeki en güçlü iki takım ise 88 defans, 88 orta saha ve 86 hücum ile Real Madrid ve 88 defans, 84 orta saha, 87 hücum ile Bayern Münih'ti. Oyunun kapak futbolcusu olan C. Ronaldo ise 94 ortalamasıyla oyundaki en iyi futbolcu olarak karşımıza çıkıyor. En iyi kaleci ise tıpkı FIFA 17'de olduğu gibi Manuel Neuer ve 92 ortalamaya sahip. 

>FIFA 18 TÜRKÇE OLACAK MI?/TÜRKİYE LİGİ VAR MI? - Sam Rivera Röportajı

FIFA 18'de Türkçe dil desteği olacağı kesin. Bununla birlikte Türkiye Süper Lig'in durumu ise şu an için belirsizliğini koruyor. EA Sports ve Türkiye Futbol Federasyonu arasındaki görüşmeler devam ediyor.

Real Player Motion İle Futbolcuların Kimlikleri Sahaya Yansıyor

FIFA 17 ile Frostbyte motoruna geçiş yapan seri aslında bu geçişini tamamlamamıştı. Oyuncu kontrolleri hala eski Ignite motorunu kullanıyordu ve bu yönde geliştirmeler yapılması şarttı. EA Sports da bu konudaki eksikliği giderecek nokta atışı hamleler yapmış ve "Real Player Motion" isimli yeni bir teknolojiyi bize tanıtıyor. Bu noktadan itibaren RPM diye kısaltacağım teknoloji sayesinde futbolcuların kendilerine özgü koşu ve hamle stilleri oyuna başarılı bir şekilde yansıtılmış. Cristiano Ronaldo'nun özgün depar tarzı, Sterling'in kendine has keskin dönüşlerini, Griezmann'ın tekniğini hemen fark edebiliyoruz. Tabii bu özgün animasyonlar öyle birkaç oyuncu ile sınırlı değil. Oyunun baş geliştiricilerinden Sam Rivera'nın söylediğine göre Galatasaray'dan Bruma'nın bile koşu tarzı hemen kendini belli ediyormuş. Gerçi Bruma artık Bundesliga'dan Leipzig'de forma giyecek, ancak demek istediğimi anlamışsınızdır Oyungezerler.

Böylece rakiplerimizle kıyasıya mücadele ederken oyuncuların sadece koşu şekillerinden bile kim olduklarını anlayabileceğiz. Oyunun baş geliştiricisi, futbolcular ve kaleciler için toplamda 200'den fazla yeni animasyon eklediklerini de söylemeyi ihmal etmedi. FIFA 18'de altı farklı depar animasyonu mevcut ve oyuncuların fiziksel özelliklerine göre bu animasyonlar devreye girecekler. FIFA 17'de animasyonlar futbolcuların adımlarıyla kendilerini yeniliyorlardı, artık her futbolcu animasyonu sürekli olarak, her karede yenileniyor. Oyunun tepki süresinde sıkıntılar yaşatan bu eski animasyon sistemi de böylece tarihin tozlu sayfalarına karışmış oldu. 

fifa18-rpmpage-personality-lg-2x

Oynadığım maçlar sırasında da bu farkı net bir şekilde hissettim açıkçası. Dışarıdan izlediğinizde bu farklılıklar kendisini belli etmese de özellikle serinin veteranları oynanıştaki bu farklılığı ve yüksek tepki hassasiyetini hemen fark edeceklerdir. Buna ek olarak oynadığım maçlarda başıma fizik motoruna bağlı olan fantastik çarpışmaların hiçbiri gelmedi. Ancak bu hatalar tabii ki oyunda hala mevcut olabilir, 20 maç hiçbir şey değil neticede.

FIFA 18'de Avantaj Hücumcularda

Bize sunulan sürümde kalecilerin tıpkı 17'de olduğu gibi patır patır döküldüğünü fark ettim. Pek çok kişi aksini düşünse de ben FIFA 13'ten beri en çok FIFA 16'yı sevmiştim, zira bir futbol oyunundaki en iyi kaleciler 16'daydı. Evet, hata payları çok düşüktü belki ancak kurtarış oranlarının yüksek olması bence güzeldi. 17'de sık sık kendilerini çaresiz bulan kaleciler 18'de de farklı durumda değiller. Attığım gollerin çoğunda De Gea olsun, Buffon olsun, efendime söyleyeyim Navas olsun yerlerinden kıpırdayamadılar. Öyle sansasyonel goller de değillerdi hani.

Bununla birlikte hem bizim takım arkadaşlarımız hem de rakip takımın yapay zekası bir tık daha geliştirilmiş. Özellikle savunma tarafında doğru komutlar verilirse kalenizi gole kapama şansınız artıyor. Hücumcularınızın taktik zekası ve oyun okuması da bu noktada büyük önem taşıyor, zira akıllı oyuncular çok daha iyi pozisyon alıyorlar. Yeni RPM teknolojisi de birebirlerde hücumculara daha fazla avantaj sağlıyor aslında. Bundan önceki FIFA'larda özel hareketler yapmak bazen çok tuhaf gözükebiliyordu ve tamamen zamanlamayı doğru tutturmak ile alakalıydılar. FIFA 18'de hareket yapmak doğru pozisyon almak ile daha orantılı olmuş ve futbolcular etraflarındaki rakip oyunculara göre hareketlerinin yönünü tayin ediyorlar. Tabii yönü de aslen biz belirliyoruz, ancak ince ayarı oyun kendisi yapıyor. Destek almayı tabii ki ayarlardan kapatabiliyoruz, ancak destekli haliyle oyun çok daha akıcı bir hale geliyor. 

FIFA 17'nin en büyük sorunlarından biri olan orta açma da bir hayli değişmiş durumda. Hedefe yavaş ilerleyen ve savunmacıları genelde avantajlı bir konuma sokan ortalar, artık çok daha hızlı ve birkaç yeni orta açma şekli de oyuna eklendi. Rakip savunmaları hazırlıksız yakalamak artık daha kolay. Üstelik pek çok yeni gol vuruş seçeneği de FIFA 18 ile birlikte ilk defa karşımıza çıkacak. Özellikle stoperleri (CB) zor günler bekliyor diyebilirim. FIFA 16 ve 17'de golsüz geçen maçlar oynadığım çok oldu, ancak FIFA 18'de oynadığım her maç bol gollü geçti. 

Bir diğer değişiklikte top sürmeye gelmiş. Önceden sadece topu ayağından açma ve ya düz açma gibi kısır seçenekler mevcuttu. Oyuncunun yeteneklerine göre değişmekle birlikte topu ayaktan açma mesafesi, topsuz depar ve depar sırasında topa birden fazla dokunma opsiyonları eklenmiş. Oyuna gerçekçilik ve derinlik katan detaylar bunlar ve usta oyuncuların elinde yeni silahlara dönüşecekleri kesin. Ancak uzun oynanışlar sonrasında bu sistemlerin açıkları da bulunacaktır gibi geliyor.

Dani Alves ile rakip ceza sahasını bombardımana tutmak biraz fazla kolay geldi. Türk takımlarında da özellikle Caner Erkin'in (tabii Beşiktaş'ta kalırsa) açacağı ortaları merak ediyorum. Özellikle FUT'ta orta açma yetenekleri iyi olan ve falso puanları yüksek olan oyuncular altın değerinde olacaklar gibi.

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.