"Hangisi Olduğunun Önemi Yok, Yeter Ki Bir Call of Duty Oyunu Oynasınlar"

YAZAN Eser Güven

Doğru söze ne denir

Bu sözü söyleyen kişi Activision'ın patronu Eric Hirshberg. Hirshberg'e göre önemli olan tek şey oyuncuların Call of Duty oyunlarını oynuyor olması ve bu da kendilerini mutlu etmeye yetiyor. Haksız da sayılmaz hani. Call of Duty oyuncuları genellikle yeni oyunları eleştirseler de eski oyunlara da toz kondurmuyorlar.

Mesela Call of Duty serisinin son oyunu Infinite Warfare'i ele alalım. Oyunun kötü sattığını söylemek mümkün değil. Geçen Mayıs itibariyle son 12 aylık satışlar listesinde Infinite Warfare, Battlefield 1'in önünde zirvedeki yerini koruyordu. Ancak 2017 içindeki satışları göz önüne alırsak bu sefer 10. sıraya kadar geriliyordu. Bu da oyunun başta çok iyi satmış olsa da satış rakamların hızla azaldığı anlamına geliyor. Halbuki Call of Duty oyunlarını bazen yıllarca bu listelerin üst kısmında görmeye alışığız. Bu da oyuncuların bu füturistik yaklaşıma çok da sıcak bakmadıklarını anlamına geliyor, yani Infinite Warfare'in diğer oyunlara göre daha az popüler olduğunu söyleyebiliriz. Hatta Call of Duty Black Ops 2 Nisan ayında Xbox One'ın geri uyumluluğuna katıldığında o ay Infinite Warfare'den daha fazla satmıştı. 5 senelik bir oyundan bahsediyoruz yahu.

Eric Hirshberg GamesIndustry sitesine verdiği röportajda kendi oyunlarına karşı rekabet içinde olmanın nasıl bir şey olduğunu, Call of Duty gibi dev bir ismin beraberinde getirdiği zorluklara dair düşüncelerini de açıklamış.

"Call of Duty yalnızca oyun dünyasında değil kültürel anlamda da benzersiz bir isim; her yıl yeni bir oyunu çıkıyor ve yıllardır satış listelerinin zirvesinden inmiyor. Bu durumun bir örneği daha olduğunu sanmıyorum. Elbette bu da çeşitli zorlukları beraberinde getiriyor. Bunlardan biri aynı anda birden fazla sayıda oyun evrenimizin aktif olarak hayatta olması. Firma olarak politikamız ise basit: oyuncular hangisi olursa olsun bir Call of Duty oyunu oynadıkları sürece bizler mutlu oluyoruz."

Zaten tam olarak bu yüzden yayınlanma tarihinin üzerinden bir buçuk sene geçtikten sonra bile Activision Call of Duty Black Ops 3 için yeni içerik hazırlamıştı, çünkü oyun iyi satmaya devam ediyordu. "Call of Duty oyunları belli temel mekaniklere, tona ve tavra sahip olan oyunlar. Biz bunu farklı şekillerde sunabiliyoruz ve bu sayede de oyuncuların seriye bağlı kalmalarını sağlıyoruz. Kimi durumlarda oyun çıktıktan yıllar sonra bile bu bağ korunuyor" diye devam etmiş Hirshberg.

> CoD: WWII'nun Multiplayer'ında Kendi Karakterimizi Yaratabileceğiz Fakat Gamalı Haç Göremeyeceğiz

Zaten Hirshberg de Call of Duty Infinite Warfare'in yanlış zamanda çıkarılmış yanlış bir oyun olduğu düşüncesini devam ettiriyor ama Call of Duty WW2 için de bunun tam aksini düşünüyor. Hatırlarsanız bununla ilgili Youtube beğenilerini de dikkate alan bir haber yapmış ve Activision'ın Infinite Warfare ile başlayan YouTube kabusunun sona erdiğini anlatmıştık. Yine de Hirshberg'in sözlerinden anladığımız kadarıyla oyunların eleştiri alması, beğenilmemesi, bazen duygusal sebeplerden protesto edilmesi gibi şeyler Call of Duty markasına zarar vermiyor, çünkü oyuncular serinin gönülden bağlı oldukları oyunlarını oynamaya devam ediyorlar.

Call of Duty WW2 Kasım ayında PC, PS4 ve Xbox One için çıkacak ve bakalım satış rakamlarında önceki oyunları geçebilecek, aylarca listelerin zirvesine kurulabilecek mi?

 
Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.