YAZAN Nurettin Tan

Огонь по готовности!

Blizzard her zaman yaptığı gibi PTR'da Overwatch karakterlerinin ayar terazisi ile oynamaya devam ediyor. Doomfist'in herkesi yumruklayacağı günlere geri sayaraken Blizz PTR'da hem oyun içeriği hem de karakterlere yeni dengelemeler getirmek için çalışıyor.

PTR testlerinde üzerinde durulan Lootbox'lardan daha az aynı eşyanın çıkması, Highlight ve Play of the Game özelliklerinin geliştirilmesinin yanı sıra bazı şanslı karakterler önemli avantajlar kazanıyor. Uzun süreden beri buff yüzü görmeyen Zarya'ya gelen buff, notların en önemlilerinden. Omnic'lerin korkulu rüyası, Rusya Ana'nın gözbebeği savaşçısı Zarya'nın ultimate'si Graviton Surge'sinden artık kaçamayacaksınız. Kısacası Junkrat'in tuzağı gibi çalışacak. Eskiden Genji'dir, Mercy'sidir, biraz ter dökse de Trace'ıdır Gravion Surge'den kaçabiliyordu (örnekler arttırılabilir D.Va gibi...) ama artık ı- ıh... Bu durumda grubunuzda bir Zenyatta olması için dua etmekten başka çareniz yok. Ya da Reaper seçip üzerinize hasar yağmuru yağarken Wraith Form'a geçip keyfinize bakacaksınız.

Reinhardt'a gelen nerf'lerin ardından Orisa'nın bile yaşlı kurttan daha etkili hale gelmesi yüzünden nihayet bir nebze buff ile karakteri gömmekten kurtarıyorlar. Gerçi çok fazla bir şey sayılmaz ama Reinhardt Wilhelm'i saldırgan oynamayı seviyorsanız bu buff size. Artık Rein 10% daha hızlı çekiç sallayacak, nihayetinde kalkan kırıldığında genelde "Hadi arkadaşlar hakkınızı helal edin, 6 kişinin arasına dalıyorum," dediğimiz için gayet güzel bir buff olmuş. Ayrıca artık iki hücum eden karakter (charge) birbiri ile çarpıştığında her iki taraf birbirini sersemletmesine rağmen hasar almayacaklar. Bunun Doomfist ile alakası olabilir diye düşünüyorum.

Birkaç değişiklik de McCree ve Reaper'a geliyor. Sığır kovboyu artık Flashbang attığında sersemlemek ile kalmayıp bir de yavaşlayacağız. Yalnız yavaşlama etkisi kolaylıkla kaçmamızı engellemek içinmiş keza sersemleyince hareket edemediğimizden bunun sersemleme etkisinden çıktığımızda sürdüğünü düşünüyorum. Reaper'a gelen bir kamyon buff'tan sonra karakterin yeteri kadar rahatlıkla rakibin arkasına sızamadığını düşünmüş olacaklar ki Shadow Step yeteneğinin çıkardığı ses iyice azaltılacakmış. Doomfist babamız ise daha çıkamadan nerf çekicini yedi. Rocket Punch yeteneği ile 30 metre ilerleyen karakter ağır bir nerf ile artık 21 metre katedebilecek. 

Bu değişikliklerin PTR'da yapıldığını ve oyuna eklenip eklenmeyeceğinin daha belli olmadığının altını kalın kalın çizerek, huzurlarınızdan ayrılıyorum.

 

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.