Kara Şövalye Arşivleri: Batman Oyunları Tarihçesi

YAZAN Onur Kaya

Kara şövalye tarihi.

Batman Begins (2005)


Christopher Nolan’ın Batman’e el atışı birçok değişikliğin daha habercisiydi; bunlardan biri de Batman markası ile haşır neşir olma sırasının artık EA Games’e gelmesiydi. Oyunun yapımını Eurocom’a teslim eden EA, kesenin ağzını açıp oyundaki bütün karakterlerin seslendirmelerini filmin oyuncularına yaptırmıştı. Bu arada Eurocom da oyuna ilginç mekanikler eklemiş, filmin vurguladığı “Batman’in korkuyu bir silah olarak kullanması” durumu oyuna eklenmeye çalışmıştı. Aralarında gizlilik, çevre kullanımı ve platform öğelerinin de bulunduğu bu mekanikler oyuna hoş bir tat katmayı başarmış olsa da çok başarılı olamadı. Ortalama Batman oyunları lanetine son kurban giden oyun da Batman Begins oldu. The Dark Knight’ın oyunu iptal edildi ve Nolan filmlerine tekrardan büyük bütçeli bir Batman oyunu yapılmaya kalkışılmadı…

LEGO Batman Serisi (2008-2014)


Batman’in yan ürün olmayan ve cidden eğlenceli bir oyuna kavuşması, hiç beklenmedik bir şekilde LEGO serisi ile oldu. Etrafı kırıp dökerken anlamsızca eğlendiğimiz parodi LEGO Star Wars oyunlarını çıkartan Traveller’s Tales, gözüne Batman markasını da kestirmiş, ciddiyeti paçalarından (ya da pelerininden) akan karakterimizi ailecek keyifle oynanabilecek bir formata sokmuştu. İlk başta seslendirilmeyen karakterler, LEGO serisinin evrimiyle seslendirilmeye de başlanınca Batman, tarihi boyunca hep kalitesini sergilediği bu kısımda da puan toplamaya başladı. Ancak çok sayıda LEGO oyunu çıkardığı için bir noktada oyunları birbirinden ayrıştıracak taze fikirler üretmede biraz geri kalmaya başlayan Traveller’s Tales, eğlence faktörünü asla ihmal etmemeyi başardı yine de.

Batman: Arkham Serisi (2009-2015)


İşte zurnanın zırt dediği yılların ardından, kullanım ömrünün en berrak seslerini çıkarmaya başladığı yere geldik. Kariyerinde referans gösterebileceği kaliteli bir oyun bulunmayan, hatta Urban Chaos haricinde oyunu olmayan bir firma vardı; Rocksteady Studios. Dağıtımını Eidos’un yapacağı, herhangi bir film ya da çizgi filmin yan ürünü olmayan bir Batman oyunu üzerinde çalışmaya başlamışlardı. Videolarının çok etkileyici olduğu söylenemezdi, oyun da mütevazı gibi duruyordu. Ve sessiz sakin, çok dikkate alınmadığı bir zamanda oyun basınının tepesine bomba gibi düştü. Grant Morrison’ın Arkham Asylum grafik romanından biraz esinlenen, ancak kendi rotasını çizmekten korkmayan ilk Arkham oyunu her açıdan başarılıydı. Dövüş sistemi uzaktan bakılınca gözleri über animasyonlara alışmış kişilere çok hitap etmese bile harikaydı, gizlenme mekanikleri ve dedektiflik sekansları Batman mitosu dikkate alınarak tasarlanmıştı. Ama en önemlisi karakterin psikolojik travmalarına sonuna kadar sadık kalması bütün bunları neredeyse kusursuz bir biçimde birleştirerek Batman olma hissini sonuna kadar vermesini sağlıyordu. Ardından gelen Arkham City ile Batman oyunları günümüze kadarki evrimini tamamladı ve Arkham Origins ile hafif bir duraklamaya girdi. Serinin son oyunu Arkham Knight, her ne kadar PC tarafında performans sorunlarıyla uğraşşa da, Batman'in hikâyesine koyduğu noktayla serinin hayranlarını tatmin etmeyi başarmıştı.

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.