Bethesda'nın Creation Club Projesi Fallout 4 İle Başladı - İlk İçerikler Hayal Kırıklığı Yarattı

YAZAN Eser Güven

Mod değil, paralı mini-DLC

Bethesda'nın uzun süredir üzerinde çalıştığı ve bir bakıma "paralı mod programı" olarak nitelendirebileceğimiz Creation Club nihayet hayata geçti ve Fallout 4 için modlar sunulmaya başladı. Skyrim modları için ise azıcık daha beklememiz gerekecek çünkü Skyrim desteği Eylül ayı içerisinde verilmeye başlanacak. Her ne kadar paralı mod programı demiş olsam bile Bethesda aslında oyuncuların kafasında bu imajın oluşmasını pek istemiyor, bu yüzden de "mod" kelimesi yerine "DLC" kelimesini kullanmayı tercih ediyor. Bu bağlamda düşünürsek Creation Club, gelirinin önemli bir kısmını mod yapımcılarına aktaran bir DLC alışveriş mağazası diyebilirim.

Daha önce sizlere Creation Club'ı uzun uzun anlatmış ve Bethesda'nın planladığı şeyin ne olduğunu izah etmeye çalışmıştım. Yani bu kavram size şu an yabancı geldiyse o haberimize bir göz atmak isteyebilirsiniz. Bethesda, Creation Club sayesinde yeni içerikleri kendisi denetleyip onaylayabilecek ve bu sayede Steam Workshop veya Nexus gibi isteyen herkesin, istediği kalitede ve istediği içerikte mod yayınlayabildiği sayfalara nazaran 'daha kaliteli' içerikler sunacak. Kalite konusu tartışmaya açık, onu da belki önümüzdeki günlerde konuşuruz.

Bethesda'nın blogunda Fallout 4 Creation Club'ın ilk içeriklerine bakınca sonucun pek de iç açıcı olmadığını söylemek durumundayım. Chinese Stealth Armor isminde bir zırh? Modüler askeri sırt çantası? Prey oyunundaki Morgan Yu'nun uzay kostümü? Pip-Boy için birkaç yeni görünüm? Hadi ama. Bunlardan bin kat daha kaliteli zırh, çanta, kostüm modları zaten Nexus'ta mevcut. Tamam bu eşyaların bazıları beraberlerinde minik görevlerle geliyor, yani "görevi yap, eşyayı kap" tarzı şeyler ama böyle iddialı bir projenin açılışı bazıları ücretsiz olsa bile yüzüne bakmayacağımız tarzda modlarla mı olmalıydı?

Creation Club kendi para birimine sahip ve bu para biriminin ismi Credit. Tüm oyunculara 100 Credit ücretsiz olarak verilecek ve bu da yaklaşık bir dolara karşılık geliyor. Sahip olduğunuz Credit parası hem Fallout 4, hem de Skyrim'de kullanılabiliyor; ama bu ortak kullanım sadece Steam ve Xbox versiyonları için geçerli. PlayStation versiyonlarında oyunlar arasında Credit transferi mümkün değil.

Modların, pardon, mini-DLC'lerin fiyatları hakkında bilgi verecek olursam mesela yine ilk ürünlerden biri olan Horse Power Armor'un fiyatı 250 Credit, yani bu da yaklaşık 3$ demek oluyor. Atınıza power armor giydirmek istiyorsanız pamuk eller cebe.

Creation Club'da yer alacak içerikler Bethesda'nın kontrolünden geçecek demiştim. Yeni ve orijinal olmak zorunda olan bu içerikler aynı Bethesda DLC'leri gibi Alfa, Beta ve Release süreçlerinden geçecek ve bu içeriklerin yaratıcıları Bethesda geliştiricileri ile birlikte çalışmalarını nihai hale getirecekler. İçeriklerin büyük kısmı oyunun desteklediği dillere de tercüme edilecek. Tabi şu aşamada modüler sırt çantasının hangi aşamalardan geçmiş olabileceğini pek hayal edemiyorum açıkçası. Keşke proje çıkışını gerçek anlamda mini DLC'ler ile yapsaydı, içinde belli sayıda görevin, birden fazla sayıda yeni eşyanın bulunduğu içerik paketleri eminim bu proje için daha iyi bir reklam olurdu.

Açıkçası Creation Club'un bize birbirinden kaliteli ücretsiz mod sunan yapımcıların dikkatini pek dağıtacağını sanmıyorum, bence yine bol sayıda yeni içerikle karşılaşacağız çünkü sonuçta orada bir de özgürlük var. Yani örneğin Beyond Skyrim gibi devasa modların yapımcıları akıllarındaki fikirleri özgürce modlarına yansıtabiliyorlar, bir denetlemeye tabi tutulmak muhtemelen onların da pek arzu etmeyeceği bir şeydir. Bethesda'nın bu yeni fikrinin ne kadar başarılı olacağını zaman gösterecek.

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.