YAZAN Yasin Madyb İlgün

Call of Duty serisi özüne geri dönüş yaptı, ama oynanış pek de bu tadı yakalayabilmiş değil.

 Sledgehammer Games tarafından geliştirilen ve betası sona eren CoD: WWII'yi büyük bir hevesle bekliyorsanız beklentilerinizi biraz aşağı çekin derim.

Senaryo modu nasıl olacak bilemiyoruz tabii, ancak oyunun çok oyunculu modu ilk etapta pek de muhteşem izlenimler bırakmadı. Infinite Warfare'e oranla çok daha keyifli bir oynanışa sahip olsa da CoD: WWII hem oynanış olarak hem de görsel anlamda çağın biraz gerisinde kalıyor gibi. Bu noktada grafikler kötü demek istemiyorum, zira değiller ancak Battlefront ve Battlefield 1 gibi aksiyon-savaş oyunlarının sunduğu görsel şölen ve atmosferden sonra biraz zayıf geldi açıkçası.

> Yıl Sonu Çıkacak 10 Bomba Oyun

Çok oyunculu modu oynanış olarak klasik "arcade" tadından ödün vermemiş. Bununla birlikte betada açık olan haritalar fazlasıyla basit ve tamamen çatışma üzerine kurulu. Kolayca ustalaşılabiliyor ve pek bir gizeme sahip değillerdi. Merkez bölgelerde dar koridorlar, kanatlara doğru uzun açık yollar ile bir hayli düz tasarımlar karşımıza çıktı. Açıkçası pek de stratejik derinlik sunan haritalar yoktu ortada. Keşke bu öze dönüş sürecinde CoD 2'nin haritalarını kendilerine bir anımsatsaymışlar. Toujane, Matmata, Carentan gibi haritaları düşününce betadaki haritalar kesinlikle zayıf geldi.

Keza silahlar da yine kontrol etmesi oldukça kolay. Geri tepme yok denecek kadar az ve sesler de pek ahım şahım değil. Artık pek çok oyun gerçekçi silah sesi peşinde koşarken CoD serisinin hala bu gerçekçilikten uzak ve kulağa daha patlayıcı gelen sesleri kullanması biraz üzücü. Tabii M1 Garand'ı ve onun o son mermi sesini ayrı tutuyorum. Bu ses eskimez kesinlikle ve anıları canlandırmayı başarıyor. 

Karmakarışık hale gelen karakter oluşturma ekranı ise yerini sınıflara bıraktı. Yine silahlar da uzaya çıkan oyunların aksine çok daha az ek seçenek sunuyor. Bu silahları da elden geçirirken daha az teçhizat kullanabiliyoruz ve bence bu güzel bir şey. Bu sayede CoD'un çok oyunculu modu dengeli geçecek. Sledgehammer'ın son dokunuşlar yapması daha kolay olacak ve oynanışa artı yönde katkıda bulunacak. 

CoD: WWII Headquarters Modunun Fragmanı Yayınlandı

Call of Duty: World War II'nin çok oyunculu modu ne yazık ki yeni bir oyun hissi vermeyi başaramadı. Evet, seri köklerine bir dönüş yapmış ancak bu, oyuna dönemsel değişiklik dışında dudak uçuklatıcı, yeni bir oyun tadı veren seviyede olmamış. 

Umarım senaryo modu ile fikirlerimizi değiştirecek bir hikaye karşımıza çıkar. Her halükarda uzayda geçen CoD oyunlarından daha zevkli olduğunu söylemek gerekli tabii. Betayı oynadıysanız sizin de fikirlerinizi merak ediyoruz sevgili Oyungezerler. Bana hak vermediğiniz yerleri de söyleyin gelin tartışalım :).

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.