YAZAN Utku Çakır

KalpKırıcılar.

 Evet, biliyorum, LawBreakers’ın düşük oyuncu sayısıyla dalga geçmeyen kalmadı. Önceki haberlerimizde oyunun içinde bulunduğu durum hakkında bilgi verip, yapımcı Boss Key ve yönetmen Cliff Bleszinski’nin LawBreakers gelecek planlarıyla ilgili fikirlerini sizlerle paylaşmıştık. Peki bu umut verici oyun neden başarısız oldu? LawBreakers’ın oyuncu sayısını 100’ün altına düşüren faktörler neler?

Kurtlar Sofrası

Online-FPS denildiğinde aklınıza hangi oyunlar geliyor? Ben saymaya başlayayım: PlayerUnknown’s Battlegrounds, CS:GO, Overwatch, Paladins... Bu listenin herhangi bir yerine LawBreakers koymak mümkün değil. Online-FPS marketi, gece tek başınıza gezmek istemeyeceğiniz bir sokak gibi, karanlık ve tehlikeli. Gariban LawBreakers bu sokağa adım attığı anda ağzından kan damlayan kurtlar tarafından karşılandı.

PUBG’nin 30, CS:GO’nun 15 dolar, Paladins’in de bedava olduğu bir markette (Overwatch’un fiyatını tartışmaya gerek yok çünkü Blizzard istediği ürünü istediği fiyata satabilecek bir konumda şu an), LawBreakers’ın 30 dolar gibi bir fiyattan satılması da kendisine hiç yaramadı.

Yanlış Algı

Şu tartışmaya bir açıklık getirelim: Hayır, LawBreakers ne Overwatch benzeri bir ne de CS:GO'ya. Ne yazık ki yapımcı Boss Key’in başarısız reklam kampanyası ve algı yönetimi nedeniyle, oyuncuların birçoğu LawBreakers’ı bir Overwatch klonu olarak gördüler. Fakat aslında işin gerçek yüzü hiç de öyle değil. Ben LawBreakers’ı Overwatch ve Quake arasında bir yere koyarım. Ne Overwatch kadar “aile dostu” ve karakter skillerine bağlı bir oynanışa sahip, ne de eski Quake çoklu oyuncu modlarındaki gibi hassas nişan ve göz/fare uyumuna ihtiyaç duyuyor.

Overwatch'a benziyor ama tam olarak değil işte!

Boss Key’in oyunu Overwatch ve Paladins’den ayırmak için sanat tasarımından karakter dizaynına kadar birçok kısımda daha “olgun” bir tarz tercih etmesi bile, ne yazık ki kötü reklam kampanyaları nedeniyle, oyuncuların LawBreakers'ı “O tarz bir oyun işte,” diye damgalamaktan alıkoyamadı.

Kötü Reklam Kampanyaları

Oyunun yönetmeni Cliff Bleszinski, geçtiğimiz günlerde Gamespot’a verdiği röportajda, oyunun başarısız olmasının ardındaki en büyük nedenlerden birinin hedefi kaçıran reklam kampanyaları olduğundan bahsetti. Örneğin LawBreakers’ın logosuna bir bakın, üzgün/ölmüş smiley ve üstündeki kan efekti, Cliffy Bleszinski’ye göre büyük bir hataydı. Ben de bu çıkarıma katılıyorum, ilk izlenim herhangi bir markette herhangi bir ürün satacak herhangi bir marka için en dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. LawBreakers’ın bir oyundan beklenen davetkar bir logosu yok.

LawBreakers'ın facia logosu.

Cliff Bleszinski, alışık olduğumuz türden bir oyun yapımcısı değil. Kendisi iri fiziksel yapısı ve sert sözleriyle birçok kişiyi rahatsız edici bir havaya sahip. Bleszinski’ye göre, kendisinin sosyal medyadaki tavırları, oyunun poster yüzü olan birisine hiç yakışmıyordu. Sık sık oyuncularla laf dalaşmasına giren Bleszinski, arada Overwatch’a laf sokmayı da ihmal etmiyordu.

Yapımcılara İnsan Gibi Davranmak ve Gerçekleşmeyen Planlar

Oyun dünyasında yapımcı olmak birçok kişinin çocukluk hayali olsa, özellikle de büyük Amerikan şirketlerinde çalışmak eğlence ve hayalleri gerçekleştirmenin yanında bitmek bilmeyen projeler, uzun çalışma saatleri ve bir oyunun çıkışına doğru herkesin stüdyoya kapanıp birkaç ay deli gibi mesai yaptığı “crunch-time”lar demek.

Bleszinski, Epic Games’den ayrılıp 65 kişilik küçük oyun stüdyosu Boss Key’i kurduğunda, bu kurumsal köleliği de geride bırakmak istiyordu. "Boss Key'de yapmaya çalıştığımız olayın en büyük sıkıntısı, 65 kişilik bir takımla kaliteli bir ürün ortaya çıkarırken bir yandan da insanların evliliklerini mahvetmemeye çalışmak."

Oyun dünyasının "kıl" adamı, Cliff Bleszinski.

Diğer sektörlere göre genç denilebilecek bir yaşa sahip oyun sektörü, ne yazıki ki hâlâ “Çok para harcamadan ve çalışanlara insan gibi davranarak kısa sürede kaliteli ürünler ortaya çıkarmak,” konseptini tam olarak hayata geçirmiş değil. Bu durum, Bleszinski’nin LawBreakers projesinde Team Deathmatch, karakter ve harita sayısı gibi oyunun çıkışına yetişmeyen modlar ve içerikler olarak vuku buldu.

LawBreakers zevkli bir oyun. Keşke hepinize önerebilsem, ama oyunu şu an alırsanız bir maça dahi girebilmeniz için saatlerce lobide beklemeniz gerekmekte. Bleszinski ve ekibi LawBreakers’dan kolayca vazgeçecekmiş gibi durmuyor. Yakın zamanda gelecek yeni oyun modları, haritalar ve karakterler, hatta belki de potansiyel olarak oyunun free-to-play’e dönüşmesi, LawBreakers’ın küllerinden doğmasını sağlayabilir.

İLGİLİ BÖLÜMLER