H1Z1 Geliştiricisine Göre H1Z1 Olmasaydı PUBG De Olmazdı!

YAZAN Alihan Aydaş

H1Z1 Geliştiricisi: "PUBG'nin H1Z1'i daha büyük bir kitleye ulaşması için "fırsat yarattığına" inandığını söyledi."

IGN Editörü Tom Marks, geçtiğimiz günlerde H1Z1 geliştiricisi Daybreak ile H1Z1: King of the Kill'in son güncellemesi ve en büyük rakibi olan PlayerUnknown's Battlegrounds hakkında kısa bir röportaj gerçekleştirdi.

İlk olarak şirkete "PUBG'nin bu büyük başarasının H1Z1'in gelişimini nasıl etkilediği" sorulduğunda, Oyunun Yönetmeni Anthony Castoro, "H1Z1 olmasaydı PlayerUnknown's BattleGrounds şu anda olmayacaktı." cevabını verdi. Buna ek olarak, PUBG'nin H1Z1'i daha büyük bir kitleye ulaşması için "fırsat yarattığına" inandığını söyledi.

Castoro'ya PUBG'nin elde ettiği yüksek başarının bir benzerini H1Z1 için görüp görmediği sorulduğunda ise "H1Z1 bu 'fikre öncülük' ettikten sonra 'hızlı takip fırsatı' olarak görmüyoruz" dedi. Castoro, Daybreak'in "işe yarayabilecek bir oyunla ticari fırsatı ilk yakalayan şirket" olduğunu söyledi.

"PUBG'yi hızlı bir takip fırsatı: var olan bir oyun motorunu kullan, zaten hali hazırda kurulmuş bu tür için bir fikir üzerinde çalışan birisini bul, bu oyunla iyi bir iş çıkar ve tahmin edin ne oldu? Hayatta kalma modu gerçekten eğlenceli, heyecan verici ve bir o kadar da ilginç bir mod. Dolayısıyla, iş açısından bakıldığında bu sadece hızlı bir takip senaryosu."

Castoro, H1Z1'in zaten "oyuncu çektiğini ve bu formülün gerçekten keşfedildiğini" söyledi. Ancak, H1Z1'in orijinal konseptinden yola çıkarak bir savaş royal (battle royale) oyunu değil, bir hayatta kalma (survival game) oyunu olarak bunu yapmak zorunda kaldığını söyledi. Daybreak, erken erişimin başladığından bu yana Eylül ayı büyük güncellemesinden sonra oyunun royal tarafında "ikiye katlanmış" oyuncu kitlesi olduğunu açıkladı. Böylece oyunun popülaritesi bir hayli canlandı.

Diğer taraftan, Arma'nın orijinal Battle Royale modunun yaratıcısı ve Playerunknown's Battlegrounds'ın Yaratıcı Direktörü Brendan "PlayerUnknown" Greene, aslında başlangıçta Daybreak (daha sonra Sony Online Entertainment) tarafından modunu H1Z1'e dönüştürmek için getirildi, daha sonra King of the Kill bağımsız bir oyun olarak ortaya çıkacaktı.

Castoro, Brendan için "Bence daha önce ticari oyunlar yapmadığı için modlar yapmıştı. Brendan için devam eden çok sayıda danışmanlık olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen, orada gelişme döngüsünden çok şey öğrendi. Bu yüzden H1Z1 olmadan PlayerUnknown's Battlegrounds olmazdı." dedi.

Castoro, PUBG'nin başarısını "kendimizi tanımlama fırsatı" olarak gördüklerini söylemesine rağmen Castoro'ya, PUBG'nin H1Z1 rekabetini azaltabileceğinden endişe edip etmediği sorulduğunda ise Castoro, endişeli olmadığını söyledi. Ayrıca Castoro, "Belki şu anda CS:GO'nun getirdiği korkudan daha fazla korkmam gerekmiyor." dedi. "Bu oyunun elde ettiği başarıların benzeri görülmemiş, o yüzden bu oyun ve bunun türünden korkmamız gerekebilir." dedi.

Sonuç olarak, H1Z1'den sonra PUBG'nin ortaya çıkması H1Z1'in popülaritesini arttırmaya yönelik olumlu bir sonuç olarak nitelendirildiğini görüyoruz. Her ne kadar iki oyun da Erken Erişim olarak şu anda piyasada yerlerini alsa da birbirlerine destekleyici bir yaklaşım sergilemeleri oyuncuları mutlu edeceğe benziyor. Şahsen ben bir oyuncu olarak bir oyuna alternatif olmasının çok daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Böylece bir oyunun haritası veya benzeri içeriğinden bir süre sonra sıkılınca diğeri ile oyun türünün keyfini yaşamaya devam edebileceğimi düşünüyorum.

H1Z1 geçen ayın sonunda savaşı canlandıracak büyük bir güncelleme yayınladı. Bu gelen güncelleme oyunun savaş boyutunu değiştirecek cinstendi ve oyuna eklenen yeni bir harita oyunun süresini 20 dakika ile dengelemeyi hedefledi

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.