Rainbow Six Siege CS:GO Tarzı Geri Tepme Modellerine Geçiyor

YAZAN Gencer Fenercioğlu

Ubisoft eski sistemden kurtulmaya karar verdi

Rainbow Six Siege için yakın zamanda yayımlanan Operation Health içeriği sırasında L85A2 saldırı tüfeği ile ilgili garip bir şey ortaya çıktı. Bu da oyundaki tüm silahlar hakkında bir şey keşfedilmesini sağladı. Ubisoft'un yeni RSS geliştirici blogunda açıkladığı gibi, geri tepmenin etkilerini göstermek amacıyla silahların aim ateşi sırasında yer değiştirmesi, silah ve oyun dünyası arasında paralel bir sorun yaratmış.

Ubisoft bu durumu şöyle açıklıyor, "Tuttuğunuz silah sabit 50 FOV (Görüş Alanı)'da sunuluyor, ancak dünya konsollar için 60 FOV ve PC için de herhangi bir yerden 60-90 FOV'da sunuluyor. Bundan dolayı, kameranın merkezindeki Birinci Şahıs görselleri ile yaptığımız her hareket miktarı silahla hizalama sorunlarına neden olacaktır."

Bunun büyük bir sorun olduğu aşikâr. Ofseti kaldırmak, geri tepme etkisinin çoğunu ortadan kaldırdı ve silahların kontrolü daha kolay oldu. Bu meseleye çözüm bulamayan Ubisoft, bütün geri tepmelerde ince ayar yapmaya çalışmış. Bunu yapmaya çalışırken başka bir sorunla daha karşılaştılar. Çünkü mevcut geri tepme sistemi yalnızca bir model tanımlama imkânı vermiş. Bu da ekibi, kamerada zor çekilen ve silahları düzensiz veya öngörülemez hissettiren rastgele sayı üreteciye (RNG) bağımlı bir sistemle bıraktı.

Ubisoft, bununla başa çıkabilmek için, otomatik ateşleme esnasında herhangi bir noktada sınırsız sayıda geri tepme veri seti tanımlamasını sağlayan "çok kademeli geri tepme" sistemini uyguladı. Yani oyun motoruna "İkinci kurşun için bu geri tepme veri setini kullan ve üçüncü kurşun için de diğer veri setini kullan" diyebilecekler. Bu sayede, her merminin bir önceki harekete göre nereye gittiğini söyleyebilirler.

Öğrenme eğrisi yönetilebilir kılmak için, Ubisoft her bir silah için farklı bir model oluşturmak yerine geri tepme kalıplarını gruplara ayırdı:

  • AUG A2, Type-89, F2, C7E, AR33, G36C, L85A2, 556xi, PARA-308
  • 552 commando, AK-12, C8SFW, 416-C, R4C
  • G8A1, M249, 6P41, T-95 LSW, PDW9, P90, Scorpion EVO 3 A1
  • MP5k, MP5, FMG-9, T-5, MP5SD, MPX, 9x19VSN, MP7
  • MK17 CQB
  • SMG-11, Bearing 9, Vector .45 ACP

Pompalı tüfekler, tabancalar, DMR'ler ve atış hızı düşük SMG'ler bu listede bulunmuyor, çünkü onların geri tepmesi tamamen değiştirilmemiş.

Yeni geri tepme sistemini Rainbow Six Siege Teknik Test Sunucusu'nda deneyebilirsiniz.

İLGİLİ BÖLÜMLER