YAZAN Utku Çakır

..."Hayır,"dedi Lord Malekith; "Daha şimdi başlıyor."

Girdap’ın kontolünü ele geçirmek için yaptığınız ayinlerin yanında, her ırka özel önkoşulları olan ve geçici dört farklı küçük ayinleri aktive ederek de gücünüze güç katabiliyorsunuz. Örneğin Skaven ırkı bir ayinle kısa süreliğine ekstra yemek ve ordu kapasitesi kazanabiliyorken, Kara Elfler şehirlerindeki kamu düzenini arttırabiliyor. Bu küçük ayinler, ırkların özellikleri, fraksiyonların lordlarıyla birleştiğinde ortaya taktiksel ve her adımınızı tekrar tekrar düşünmeniz gereken bir hikâye haritası ortaya çıkartıyor.

Yukarıda bahsettiğim üzere, her ırkın kendine has oynanış tarzı var. Dört oynanabilir ırk kulağa az gelse de, her ırkın iki fraksiyon lordu, başlangıç noktası ve dertleri olduğundan dolayı bu sayı azlığı oyundan aldığım zevkiten bir şey eksiltmedi. Yüce Elflerle oynarken işi daha çok diploması ve Sarayda Entrika güçlerini kullanarak bitirdim. Sırf aram iyi olduğu için diplomasi yoluyla imparatorluğuma kattığım Yüce Elf fraksiyonlarının sayısını hatırlamıyorum bile. Kara Elfler ise her iki lordun da başlangıç yerleri itibariyle Kaos ve Skaven’e yakın olduklarından dolayı çok daha zorlu bir oynanış sunuyor. Sağa sola saldırıp çok kolay bir şekilde büyüyemiyorsunuz çünkü fethettiğiniz şehirlerin neredeyse hepsinde Kaos yozlaşması oluyor ve bu yozlaşma kamu düzenini hızlı bir şekilde düşürebiliyor.

Hikâye haritasında çeşitli fraksiyonların iskan ettiği şehirlerden çok, harabe durumunda olan boş yerler var. Buralara bir lordla giderek eski text-adventure oyunlarına benzeyen bir oyunla karşılaşıyorsunuz. Tıpkı hikâye haritasında çıkan ve seçim yapmanız gereken görevler gibi, burada da yaptığınız seçimlere göre para, deneyim puanı, fraksiyon bonusu ya da lordların kullanabilecekleri eşyaları bulma şansınız var. Fakat bu görevler bir süre sonra kendini çok tekrarlamaya başlıyor. Daha ilk oyunumda 50. turn’den sonra aynı görevleri görmek biraz canımı sıktı.

Irkınızın, size çeşitli bonuslar veren ve şehirlerde inşa edecek yeni binalar, ordunuza katacak yeni asker tipleri yaratmanızı sağlayan teknoloji ağacının yanında, bir de her lordun kendi beceri ağacı var. Siz hikâyede ilerleyip, özel görevleri yapıp, Girdap hükmünüzü arttırırken, bir yandan da lordlarınız güçleniyor; harabelerden ve görevlerden topladıkları silahlarla tam bir rol yapma oyunu karakterini dönüyorlar. Sakın “aman nasıl olsa deli gibi bir ordu kurdum, lordlarla da uğaşmayayım,” demeyin çünkü 30. seviye gelmiş, baştan aşağı efsanevi silahlar ve zırhlar giyen bir lord savaşın dengesini değiştirebilecek bir güce sahip demektir.

Total War: Warhammer 2’nin savaşları, bir Total War oyununda gördüğüm en dengesiz çatışmalara ev sahipliği yapıyor. Aman sakın anlamayın, bunu kötü bir anlamda söylemiyorum. Total War serisi her zaman sıkı bir “taş-kağıt-makas” dengesini kurmaya çalışmıştır. X birliği Y’yi nötrler, Z birliği X’i gibi. Fakat Warhammer 2’de işler biraz daha farklı işliyor. Skavenların hızlı ve kontrol edilemeyen birlikleri, Kertenkeleadamların devasa yaratıkları, Elflerin mızraklı piyadeleri gibi her ırkın kendine has birlikleri savaşları çok dinamik bir hâle getirmiş. Bir de bunların üstüne, tek başına yüzlerce piyadeyi patatese çevirme kapasitesine sahip lordları da ekleyince güç dengesi birbirine denk savaşların hepsi her iki tarafın da kazanabileceği bir akıl oyununa dönüyor.

Şu an bir yandan ekrana bakıyorum, bir yandan da notlarıma göz gezdiriyorum, acaba bu son paragrafta oyunla ilgili kötü ne yazsam diye ama ne yalan söyleyeyim aklıma önemi olan hiçbir şey gelmiyor. Warhammer 2 muhteşem savaş ve hikâye haritasıyla bana unutulmaz bir deneyim sundu. Savaş haritasındaki dengesizlikten doğan müthiş kaos, hikâye haritasındaki mantıklı kararlar veren yapay zeka, Girdap hüküm oynanış dinamiği ve ırkları birbirinden ayıran özellikler Warhammer 2 kanımca gelmiş geçmiş en iyi Total War oyunu yapıyor. İster Total War, ister de Warhammer hayranı olun, bir oyuncu olarak Total War: Warhammer 2'yi oynamayı kendinize borçlusunuz.

Artılar:

  • Dengesizlikten doğan muhteşem savaş ve hikâye haritası "dengesi".
  • Lordlarla bir savaşta 300 düşmanı yok etmek etmek çok keyifli.
  • Savaş haritasındaki dengesizlikler ve ırkların birbirlerine karşı üstünlükleri.
  • Devasa harita.
  • Birden fazla oyun kazanma seçeneği.
  • Irkların farklılıkları.
  • Lordlar ve karakteristik özellikleri.
  • Şehir ve eyalet yönetim sistemi.
  • Detaylı ve ırka özel teknoloji ağacı.
  • Girdap ve ufak ayinler.

Eksiler:

  • Kendini tekrar eden görevler.
  • 200 turn'ü geçtiğinizde performans sorunları başlayabiliyor.

SON KARAR: Hem Total War hem de Warhammer oyuncuları Warhammer 2'de hârika bir zaman geçirebilir.

 

NOT: 9.0
İLGİLİ BÖLÜMLER
Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.