Sony, PGW Fragmanlarındaki Aşırı Şiddet Hakkında Konuştu

YAZAN Eser Güven

Sony, geliştiricilerinin verdiği kararlara güveniyor

Sony'nin Paris Games Week konferansında gösterdiği fragmanlardan özellikle de ikisi daha önce görmeye pek de alışık olmadığımız ölçüde aşırı şiddet içeriyordu. Tamam God of War'da yaratıkların kafalarını omurgalarından sökmek veya Last of Us'ta clicker'ların suratlarını tuğla ile dağıtmak da şiddet içeriği ama işin içine gerçek insanlar girince çoğu kişiye göre olayın rengi değişebiliyor.

Quantic Dreams'in Detroit: Become Human fragmanında bir çocuğun aile içi şiddete maruz kaldığını ve öldüğünü gördük, Last of Us Part 2'deki çekiç sahnesi ise sanırım izleyen çoğu kişinin midesine yumruk gibi inmiş olmalı.

VG247'ye konu hakkında açıklama yapan Sony, aşırı şiddet ve yetişkinlere yönelik içerikler konusunda geliştici ekiplerine güvenlerinin tam olduğunu belirtti. "İstediğimiz şey oyunculara birbirinden farklı içerikler, farklı seçimler sunmak, bunu yaparken de yenilikçi olmak ve bazen de sınırları zorlamak" diyor Sony PlayStation'ın kıdemli başkan yardımcısı Michael Denny.

"Sucker Punch'ın yeni oyunu Ghosts of Tsushima harika bir AAA oyun, Concrete Genie ise kendi çapında son derece yaratıcı ve yenilikçi bir isim. Ama insanları düşünmeye teşvik eden, yetişkinlere yönelik içerikler de doğru şekilde ele alındığı ve yetişkin bir kitleye sunulduğu taktirde PlayStation'ın bir parçası.

Bizim içerik yaratıcılarımıza olan güvenimiz tam. Burada önemli olan yaşatmak istedikleri deneyim ve yapmak istedikleri oyun. Eğer buna benzer uç noktalara gidilecekse bunun uygun biçimde yapıldığından emin olmak için müdahil olabiliyoruz. Burada önemli olan şey bu sahnelerin hikaye bağlamında anlamlı olması."

Özellikle de Detroit: Become Human hakkında konuşan Denny fragmanda izlediğimiz sahnelerin çok geniş bir hikayenin küçük bir parçası olduğunu belirtmiş. "Bu sahnenin önemli bir kısmı Kara'nın programlanma şeklini sorgulamaya ve kendisini zorlayıcı koşullar meydana geldiğinde sahibine karşı tepki gösterip gösteremeyeceğini merak etmesi üzerine kurulu. Zaten oyun da tamamen düşünmenizi, kararlar vermenizi ve bunların sonuçlarına katlanmanızı gerektiren bir içerik üzerine kurulu."

> The Last Of Us 2'nin Fragmanındaki Çekiçli Kadın Ellie'nin Annesi Mi?

Şahsen ben de Denny ile aynı düşüncedeyim. Yetişkinlere yönelik, 18+ etiketiyle satılan oyunlarda bu tür sahnelerin bulunması gayet normal. Sadece şiddet olsun diye şiddet içeren oyunlardan bahsetmiyoruz sonuçta. Nasıl Misery filmindeki ayak kırma sahnesi filmin hikayesi açısından son derece önemli ve yerindeyse, Last of Us Part 2'deki çekiç sahnesi de karakterlerin neler yaşadıklarını görmemiz açısından önemli olacaktır diye düşünüyorum ve hatta bunun oyunda göreceklerimizin yalnızca küçük bir parçası olduğunu da tahmin edebiliyorum.

 
İLGİLİ BÖLÜMLER