EA, Star Wars Battlefront 2 Tartışmasında Dev Geri Adım Attı!

YAZAN Eser Güven

Baştan olması gereken buydu zaten

Dünün en önemli gündem maddelerinden biri oyuncuların Electronic Arts'a daha önce görülmemiş biçimde verdikleri toplu tepkiydi. Star Wars Battlefront 2'deki Luke Skywalker ve Darth Vader gibi önemli kahramanları açmak için gereken krediye sahip olmak en az 40 saat sürüyordu ve bu da oyuncuları bu kahramanları ya parasını verip açmak, ya da kredilerini harcayamadıkları için oyun açısından önem taşıyan eşya kutularını almak zorunda kalmak arasında seçim yapmaya zorluyordu.

Electronic Arts'ın bu kararını savunmak için Reddit'te yayınladığı mesaj benzersiz bir başarıya imza attı. Daha önce en çok eksilenen mesajın puanı 25bin iken Electronic Arts'ın mesajı iki saat içinde 125bin, sonraki iki saat içinde 200bin, bu sabah itibariyle de 622bin eksileme ile karşılaştı. Bu ciddi anlamda inanılmaz bir sayı ve oyuncuların verdiği bu kitlesel tepkiye elbette Electronic Arts da kayıtsız kalamadı.

Star Wars Battlefront 2'nin resmi web sayfasında yapılan açıklamayla oyundaki kahramanları açmak için gereken kredi miktarının %75 oranında azaltıldığı duyuruldu. Yani bu da 40 saat yerine 10 saatlik bir çaba anlamına geliyor ki bunun bir nebze kabul edilebilir olduğunu söylemek mümkün. Ayrıca bu kredi miktarındaki düşüş kahramanları yine de gerçek parayla almayı düşünenler için de aynı oranda indirim anlamına geliyor. Yine de 'bir nebze' diyorum çünkü özellikle de Star Wars'un ikonik kahramanları para engellerin arkasına saklamak bu oyuna zaten yüklü miktarda para vermiş olan oyuncuların hoşuna gitmeyecek ve tepkiler azalsa da devam edecektir.

Buna göre oyundaki kilitli kahraman ve kötüleri açmak için gerekecek kredi miktarları şu şekilde belirlendi:

Luke Skywalker: 15,000 Kredi

Darth Vader: 15,000 Kredi

Emperor Palpatine: 10,000 Kredi

Chewbacca: 10,000 Kredi

Leia Organa: 10,000 Kredi

Iden Versio: 5,000 Kredi

DICE'ın Baş Yapımcısı John Wasilczyk açıklamasında ayrıca oyuncuların oyundaki sevmedikleri yanları dile getirmelerinden son derece memnun olduklarını (ki buna Reddit'teki öfkeli kesim de dahil) belirtlmiş ve oyun deneyimini geliştirmek için talep edilen değişiklikleri yapmaya devam edeceklerini, Battlefront 2'nin durmadan değişip gelişeceğini söylemiş.

Hatta bunun için Çarşamba günü Reddit'te bir AMA (Bana İstediğini Sor) etkinliği düzenleyeceklerini de açıklamış. Görünüşe göre Electronic Arts ve DICE bu yoğun tepkilerden sonra hasar kontrolü yapmaya çalışıyor. Bu elbette kötü bir şey değil ama keşke bunun değerlendirmesini baştan yapsalardı da kafalardaki olumsuz imajın üzerine bir kat daha çıkmasalardı.