YAZAN Eser Güven

Daha fazla Planescape mi? Neden olmasın!

Beamdog benim gözümde gerçekten de takdiri hak eden bir stüdyo. Ortaya çıkardığı işleri beğenip beğenmemek kişisel bir tercih ama bu stüdyonun zamanının efsane Infinite Engine RPG'lerini yeni oyuncularla ve yeni sistemlerle buluşturmakta üstlendiği rolü düşününce kendilerini ekstradan seviyorum ben. Bir de sonuçta Beamdog bu oyunlarla alakası olmayan yabancı bir isim de değil, BioWare kurucu ortaklarından Trent Oster ve yine BioWare'in baş programcılarından Cameron Toffer tarafından kurulmuş bir stüdyo.

Firma ilk olarak karşımıza Baldur's Gate I ve II'nin yenilenen versiyonlarıyla çıktı. Ardından Icewind Dale'i yenilediler, arada tamamen kendi oyunları olan Baldur's Gate: Siege of Dragonspear'la karşımıza çıktılar ve son olarak da bir efsaneyi, Planescape: Torment'i son derece başarılı biçimde yenileyerek oyunculara sundular.

Beamdog'un Siege of Dragonspear ile büyük bir başarıya imza attığını söylemek yalan olur, sonuçta var olan oyunları yenilemekle kendi senaryonu yazmak arasında büyük fark var. Ama bunun Beamdog'un orijinal bir hikaye anlatmaktaki ilk girişimi olduğunu düşünürsek iyi bir başlangıç olarak da adlandırabiliriz. Şimdiyse kendileri çok daha büyük bir sorumluluğun altına girmek üzere gibi görünüyor ve bu sorumluluğun ismi Planescape!

RPG Codex'in haberine göre Ekim ayının sonunda Beamdog hakkında yayınlanan bir belgeselde buna dair çok büyük bir ipucu var ve büyük ihtimalle gözden kaçan bu detay Beamdog'un sürprizini de bozmuş olabilir. Belgeseli şuradan izleyebilirsiniz ama bizim için önemli olan şey videonun 2:37 dakikasında bir saniyeliğine görünen o ekran. Bu detayı yakalayanı gerçekten tebrik etmek istiyorum.

Resimde gördüğünüz konsept çalışmasının başlığında "Planescape: Unraveled / Görseller / Karakter Konseptleri / NPC" yazıyor ve görseldeki karakterler de Fated. Fated, Planescape evreninin en ünlü fraksiyonlarından birisi. Kendilerini Sigil'in tahsildarları olarak nitelendirmek mümkün; bu elemanlar "bir şeyleri almaya gücünüz varsa, o halde hakkınız da vardır" mottosunu benimsemişler ve evrenin kontrolü ele alacak kadar güçlü olanlara ait olduğuna inanıyorlar. "Başarılı olamazsan zayıf olduğun için bunu hak ediyorsun demektir, sakın şansı veya kaderi suçlama" diye düşünen bu fraksiyonu Planescape: Torment'te görüyorduk.

> Planescape: Torment’i Neden Bu Kadar Övüyoruz?

Bu belgeselin dışında bir de Beamdog'da Konsept Çizeri olarak çalışan Amy Cornelson'u yayınladığı bir konsept çalışması vardı ve burada da Golden Lords'u görüyorduk. Beamdog'un sırf keyfine "dur belki şurada da mutlu mesut bir Sigil halkı vardır" diye çizimler yapması pek mantıklı olmadığına göre gönül rahatlığıyla Beamdog'un yeni bir Planescape oyunu veya genişleme paketi üzerinde çalıştığını söyleyebiliriz. Hatta Beamdog bu oyunla ilgili bir açıklama yaptığında "Chris Avellone da yardımcı oluyor" derse tadından yenmez.

İLGİLİ BÖLÜMLER