2018’de Oynamayı Sabırsızlıkla Beklediğimiz 14 Oyun

YAZAN Utku Çakır

Hepsi seneye çıkıyor!

 Bir yılı daha geride bırakmamıza sadece iki hafta kaldı sevgili Oyungezerler. 2017 oyun dünyası için muhteşem bir yıl oldu. Nintendo Switch ve Xbox One X gibi iki yeni konsolun yanında; Horizon Zero Dawn, Breath of the Wild, Nier:Automata, Divinity: Original Sin II, Assassin’s Creed: Origins ve daha birçok muhteşem oyun ekranlarımızan geçti. Ama artık 2018’e bakma zamanı geldi.

Eser Güven’le tertiplediğimiz bu makalemizde 2018’de çıkacak ve ikimizi en çok heyecanlandıran oyunlara yer verdik. Önümüzdeki yıl irili ufaklı birçok oyun oynayacak olsak da bu 14 yapımı düşünmekten akşamları gözümüze uyku girmiyor. Oyunların listemize girmeleri için kesin tarihleri açıklanmamış olsalar da yapımcılar tarafından verilen 2018 çıkış garantisi ve en azından yılın hangi çeyreğinde piyasaya sürüleceği tahmini yeterliydi. Bundan dolayı eminim ki hepimizin merakla beklediği Türk yapımı Mount & Blade II: Bannerlord listemizde yer bulamadı. TaleWorlds'ün oyunun çıkış tarihiyle ilgili bir tahmini bulunmuyor. Oyunun basın bültenlerinde de 2018’le ilgili herhangi bir ipucu yok, bundan dolayı listemizde kendisine yer bulamadı. Oyunların sıralamalarınıysa kesin/tahmini çıkış tarihlerine göre yaptık. Yayınlanan fragmanlarını da çıkış tarihlerine tıklayarak izleyebilirsiniz.

Lafı fazla uzatmadan sizi 2018’de oynamayı sabırsızlıkla beklediğimiz oyunlara alalım:

God of War (Utku)
2018 1. çeyrek

PS4’e özel olarak piyasaya sürülecek God of War, serinin önceki oyunlarından oldukça farklı bir yönde gidiyor. Hem Kratos hem de oynanış mekanikleri, nasıl desem, biraz daha oturaklı. Yunan tanrılarını tokatladıktan sonra İskandinav tanrılarının topraklarında yaşamaya başlayan Kratos artık kavgayı dövüşü bırakıp kendisini oğlu Atreus’un eğitimine adamış… Ta ki kavga dövüş onu bulana kadar.

Yeni God of War kamera açısından, hikâye anlatım tarzına; dövüş mekaniklerinden, atmosferine kadar tamamı ile yeni bir oyun. Kameranın aşağı inişi ve Kratos’un saniyede kafasını kopardığı düşman sayısı azaldığı için dövüşler daha taktiksel olup yavaşlamış. Kratos’un hapsedilemez öfkesi ve dindirilemez nefreti oğlu Atreus sayesinde de dizginlenmişe benziyor. Sony’nin son açıklamalarında oyunun 25-30 saatlik saf hikâye sunacağını öğrendikten sonra, The Last of Us’ın Kratos’lusunu görür müyüz acaba diye meraklanmadım değil.

Chuchel (Eser)
2018 1. çeyrek

Bence Amanita Design oyun dünyasının en sevimli oyunlarını yapıyor, en sevimli karakterlerini yaratıyor. Machinarium, Botanicula ve Samorost 3 gibi muhteşem oyunların ardından bir sonraki oyunlarının ne olacağını merakla bekliyordum. Bu yeni komedi macera oyununda tipinden komiklik akan Chuchel rolünde oynayacağız; kafasında turuncu bir şapka olan, kiraz manyağı, kıl yumağı bir yaratık bu. Birisi kirazını çalmış ve biz de "kirazını çalan gizemli kötü adamın" peşine düşeceğiz onunla birlikte. Maceramızda Chuchel'in arkadaşı Kekel de bize katılacak ve yaramaz Chrchel'e kiraz çalmanın yanlış olduğunu göstereceğiz.

Oyunun grafikleri stüdyonun diğer oyunlarından çok Botanicula'yı andırıyor ve elbette yine oyunda kelimeli diyaloglar bulunmayacak. Amanita diyor ki "oyunda en soğuk kalpleri bile ısıtacak, birbirinden komik yüzlerce animasyon olacak." Ha bir de kirazlar varmış, unutmamak lazım. Normalde kiraz sevmem ama Chuchel için bu kadarına katlanacağız.

Shadow of the Colossus (Eser)
6 Şubat 2018

PlayStation 2'nin gerçek efsanelerinden biri tamamen yenilenmiş halde geri dönüyor. Bu sadece şu oyuna saatlerini, günlerini dökmüş olan bizleri değil bu şaheserle ilk defa tanışacak olan yeni oyuncuları da müthiş heyecanlandırması gereken bir şey. O yeni oyunculardan biriyseniz bu oyun etrafında neden bu kadar gümbürtü koptuğunu anlamıyor olabilirsiniz. Anlayacaksınız. Anlayacak ve sonra siz de bu ismi her duyduğunuzda övgüyle bahsedeceksiniz.

Shadow of the Colossus öyle sıradan bir remake değil. Ha öyle olsaydı da gayet heyecan verici olurdu ama oyunun tamamen baştan, sıfırdan, komple yeniden yapılmış olması ve yayınlanan fragmanların harika görünmesi beklenti katsayımızı tavan yapmaya yetti. Minimalist tasarımlara rağmen video oyunlarının sanata en çok yaklaştığı oyunlardan biri olan Shadow of the Colossus'ta o 16 devin peşine düşmek ve zayıflıklarını bulmak (daha doğrusu hatırlamak) için sabırsızlanıyorum.

A Way Out (Utku)
23 Mart 2018

Bazı oyunlar için “Böylesini hiç oynamadık!” deriz ya, işte A Way Out sanki öyle bir oyun olacak gibi. Brothers: A Tale of Two Sons’ın yönetmeni Josef Fares ve ekibinin elinden çıkacak A Way Out özünde bir hapishaneden kaçma oyunu. Fakat A Way Out’u diğer oyunlardan farklı kılan özelliği, co-op oynanış sistemi.

A Way Out’u co-op olarak bir arkadaşınızla oynamak zorundasınız. Oyunun hikaye anlatımı tamamı ile bu co-op sistemi üzerine inşa edilmiş durumda. Kamera açılarından, seçim yapmanız gereken anlara kadar her şey partnerinizle tam bir işbirliği içinde olmanızı gerektiriyor. A Way Out yapısı gereği çok efsane bir oyun da olabilir, bir balon da. Göreceğiz.

Far Cry 5 (Utku)
27 Mart 2018

Ubisoft Far Cry 5’i öyle bir zamanda duyurdu ki, bundan güzel reklam kampanyası olmazdı herhalde. Amerika, Başkan Trump ve Nazi görüşlerini savunan aşırı sağ kesimle uğraşırken, Far Cry 5 karşımıza ırkçı bir grup tarafından ele geçirilmiş kasabayı kurtarma hikâyesiyle çıktı.

Oyun ilk bakışta serinin 3. ve 4. oyunlarına benzemekte ama Ubisoft bu sefer hem hikâye anlatımında hem de oynanışta bazı farklılıklara gidecek. Ubisoft’un başımıza dert ettiği kuleler Far Cry 5’de yer almayacak. Cinsiyetine kadar kişiselleştirebileceğimiz karakterimizin oyun boyunca yaptığı tercihler oyun dünyasında birçok olayı ve NPC’yi etkileyecek. Ama Far Cry’ın imza çatışma mekanikleri ve açık dünyası 5’inci oyunda da kendilerine yer bulacaklar. Benim en çok merak ettiğim, Ubisoft’un ırkçılık, dini kendi çıkarları için kullanma ve Amerikan militanlığı gibi oldukça ağır konuları nasıl ele alacağı.

Detroit: Become Human (Eser)
2018 1/2. çeyrek

2000 sayfayı aşan bir senaryo, verebileceğimiz binlerce farklı karar, üç farklı ana karakter, bizi toplumsal gerçeklerle yüzyüze bırakarak düşünmeye sevkedecek bir hikaye. Heavy Rain ve Beyond: Two Souls ile gönüllere taht kuran David Cage'in yeni oyununu böyle ufak biçimde özetlemek mümkün. Detroit: Become Human gördüğümüz kadarıyla daha önce benzerini görmediğimiz çeşitlilikte bir oyun, çünkü yaptığımız her seçim bizi oyunun farklı bir kısmına götürüyor ve hikayeyi tamamen değiştiriyor. "Acaba öyle değil de böyle mi yapsaydım" diye diye acaba kaç kere oynayacağız bu oyunu?

Sosyal sorunlara ve topluma odaklanacak oyunda oyuncuları rahatsız edici içerikler olacağını biliyoruz, yayınlanan fragmanlardan birinde küçük bir kız çocuğuna şiddet uygulayan babayı görmüştük mesela. Hatta verilen kararlar çocuğun ölmesine kadar giden sonuçlara neden oluyordu. Oyunun Isaac Asimov'un robot hikayelerinden esintiler taşıyan senaryosu insanlarla androidler arasındaki dramaları ön plana çıkaracak ve androidlerin insanlar karşı gelip gelmeme arasında yaşadıkları ikilemleri son derece gerçekçi biçimde yansıtacak. Büyüleyici fragmanlarını izlediğimiz yeter, artık bir an önce Kara'yı, Connor'ı ve Markus'u oynamak istiyoruz.

Days Gone (Utku)
2018 1/2. çeyrek

“Hani E3’de Sony’nin duyurduğu su gibi akın akın gelen zombili oyun,” ya da kısa adıyla “Days Gone” benim 2018’de en çok merakla beklediğim oyunlardan biri. Post apokaliptik ve açık dünyayı yan yana koyduğun zaman zaten hazır oluyorum, bir de üstüne Days Gone’un Syphon Filter’i yapan ekip tarafından geliştirildiğini söylediğin zaman yeme de yanında yat moduna giriyorum.

Days Gone’da motorcu ve eski ödül avcısı Deacon St. John olarak global bir virüsün dünyanın nüfusunun çok büyük bir kısmını yok ettiği dünyada hayatta kalmaya çalışacağız. Açık dünya olacak ve görevlere farklı yollardan yaklaşabileceğimiz Days Gone aynı zamanda eşya üretim sistemi ve kullanılabilir araçlar da içerecek.