YAZAN Eser Güven

2017 yılı Electronic Arts'a hiç mi hiç yaramadı

Bir Stüdyo Katili Olarak Electronic Arts

Electronic Arts Mayıs ayında çok tartışılan bir karara imza attı ve bir anda uzun zamandır yeni bir Star Wars oyunu üzerinde çalışan Visceral Games'i kapattığını duyurdu. Visceral Games'in geliştirmekte olduğu oyun öyle sıradan bir oyun da değildi üstelik, Uncharted'ın yönetmeni Amy Hennig sırf bu oyun için Naughty Dog'dan ayrılıp Visceral Games'e geçmişti. Kendisine Assassin's Creed serisinin yapımcısı Jade Raymond eşlik ediyordu.

Geliştirilme aşamasında aldığımız haberler ağzımızı sulandırıyordu desem yeridir. Adeta film gibi bir oyun bizi bekliyordu ki zaten Amy Hennig'den daha azını da beklemezdik. Orijinal üçlemenin ilk filmi A New Hope ile ikinci filmi The Empire Strikes Back arasında geçecek olan orijinal hikaye merak uyandırıyordu.

Ama bunlar Electronic Arts için önemli değildi. Çünkü EA'e göre "oyuncular artık lineer oyunları sevmiyordu". Patrick Soderlund oyunun mevcut halinin hikaye tabanlı, lineer bir macera oyunu olduğunu da sektördeki değişiklikleri de göz önüe aldıklarında bunun yerine oyunculara uzun süre ve tekrar tekrar oynayacakları bir deneyim sunmanın daha önemli olduğunu söylüyordu. Bu yüzden tasarımın tamamen değişmesi gerekiyordu, çünkü diğer türlü oyunu 'parasallaştırmak' mümkün olmayacaktı. Mikro-ödemeler ve eşya kutusu gibi kavramlardan bahsediyorum.

Electronic Arts örneğin FIFA Ultimate Team gibi altın yumurtlayan tavuklara sahipti ve kümesinde farklı tavukların da olmasını istemiyordu. Artık tüm tavuklar imkanlarını zorlamalı ve altın yumurtlamayı öğrenmeliydi. EA oyun pazarının geleceğinin bu tür oyunlarda olduğunu düşünüyordu ve bu yüzden de bırakın koskoca oyunu, koskoca stüdyoyu bile çöp tenekesinin içerisine bırakmakta sakınca görmemişti.

Tabi o zamanlar bu eşya kutusu meselesinin başlarına ne denli büyük dert açacağının da farkında değildi Electronic Arts.