Dark Souls Remastered'ı FromSoftware Değil Polonyalı QLOC Geliştiriyor

YAZAN Eser Güven

Dark Souls emin ellerde

QLOC'u tanımayanlar belki de haberin başlığına burun kıvırmış, Remastered versiyonu FromSoftware hazırlamıyor diye ufak da olsa hayal kırıklığı yaşamış olabilir ama aslında durum tam tersi. Niye? Çünkü QLOC'un Remaster karnesi son derece başarılı örneklerle dolu ve kendilerinin ismi bile oyunun remaster versiyonu için heyecanlanmak için yeterli bir sebep.

Ben size en iyisi QLOC'un şimdiye kadar hazırlamış olduğu remaster ve portları sayayım: PC'deki Injustice 2, PC'deki Dragon's Dogma: Dark Arisen, Dead Rising HD Remaster, Resident Evil 6, DmC: Devil May Cry ve Super Street Fighter IV: Arcade Edition. Özellikle de Injustice 2'nin PC portunun ne kadar başarılı olduğunu biliyorsanız QLOC'un kalitesiz iş yapmadığını da biliyorsunuz demektir.

Bu bilgiden yola çıkarsak Dark Souls 1'in Dark Souls 3 motoru kullanılarak yenileceği iddiası biraz rafa kalkmış gibi oluyor gibi ama yapılan açıklamaya göre bu Remaster'da Fromsoftware'in serinin ikinci ve üçüncü oyunlarında kullanmış olduğu görsel yenilikler kullanılacakmış. QLOC neredeyse bir yıldır bu Remastered üzerinde çalışıyor ve her ne kadar işin büyük çoğunluğunu QLOC üstlenmiş olsa da FromSoftware de arada bir ekibe yardım ediyormuş.

Oyunun Switch versiyonunu ise QLOC değil, Çin'deki bir stüdyo üstlenmiş. Dolayısıyla PS4, Xbox One ve PC'deki versiyonla Switch'teki versiyonun birbirinden farklı olacağını söylemek mümkün.

Dark Souls Remastered için heyecanlanmamız gayet doğal, bu oyunun serinin en iyisi olduğunu düşünmemiz için de pek çok sebep var. Umarım Remastered versiyon ile oyunun yapısı işleri kolaylaştıracak şekilde değişmez. Tamam grafikler yenilensin, özellikle de Blighttown'daki fps düşüşlerinin önüne geçilsin, belki diğer oyunlarda olduğu gibi respec özelliği getirilsin. Ama örneğin oyunda belli bir noktaya gelene kadar bonfire'lar arasında dolaşamama özelliğinin kesinlikle değişmemesi lazım. Binbir zorlukla indiğim Ash Lake'den geriye çıkmanın tek yolunun yine o Great Hollow cehenneminden geçmek olduğunu fark ettiğimde hissettiğim çaresizlik gibi şeyler zaten bu oyunu bu kadar efsane yapıyor.

İLGİLİ BÖLÜMLER